Mortex2001 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg bestilte en skjerm ifra PSdata, den kom frem og det viste seg at den hadde en pixelfeil. Men det som var, var at skjermen lå hos en kompis frem til vi åpnet den, og vi åpnet den ikke før det var gått 3 uker, og da er jo reklamasjonstiden over. Men når en bestiller skjermer ifra internett, er ikke nettbutikken nødt til å opplyse om at det kan forekomme pixelfeil på en skjerm, og at det ikke går på garantien dersom det er under "så og så" mange pixelfeil, som følger en viss standard (ISO 13406-2 standard) ? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Reklamasjonsretten mot produksjonsfeil er på 2 eller 5 år, i dette tilfellet 5 år. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 ... og vi åpnet den ikke før det var gått 3 uker, og da er jo reklamasjonstiden over. 5833942[/snapback] Her er det angrefisten du snakker om (14 dager etter mottak av varen). De skal ikke benyttes hvis det er feil på varen. Der kommer garanti eller reklamsjon inn i bildet. ... Men når en bestiller skjermer ifra internett, er ikke nettbutikken nødt til å opplyse om at det kan forekomme pixelfeil på en skjerm, og at det ikke går på garantien dersom det er under "så og så" mange pixelfeil, som følger en viss standard (ISO 13406-2 standard) ? 5833942[/snapback] Jeg har aldri sett at det ikke står noe om hvilken ISO-standard som følges for den enkelte LCD-skjerm Pixelfeil under angitt for standarden er ikke definert som feil ved varen. Enkelte produsenter har null-pixelfeil garanti. Prisen for disse merkene vil være høyere enn for andre merker (dyrere å produsere). Lenke til kommentar
Mortex2001 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 ... og vi åpnet den ikke før det var gått 3 uker, og da er jo reklamasjonstiden over. 5833942[/snapback] Her er det angrefisten du snakker om (14 dager etter mottak av varen). De skal ikke benyttes hvis det er feil på varen. Der kommer garanti eller reklamsjon inn i bildet. ... Men når en bestiller skjermer ifra internett, er ikke nettbutikken nødt til å opplyse om at det kan forekomme pixelfeil på en skjerm, og at det ikke går på garantien dersom det er under "så og så" mange pixelfeil, som følger en viss standard (ISO 13406-2 standard) ? 5833942[/snapback] Jeg har aldri sett at det ikke står noe om hvilken ISO-standard som følges for den enkelte LCD-skjerm Pixelfeil under angitt for standarden er ikke definert som feil ved varen. Enkelte produsenter har null-pixelfeil garanti. Prisen for disse merkene vil være høyere enn for andre merker (dyrere å produsere). 5835424[/snapback] Ja, men det jeg mener er at på PS Data, så står det ingenting om at det kan forekomme pixelfeil på skjermen. Og det står heller ikke hvilken ISO standard det er. Det burde de opplyse om? Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Hvilken skjerm er det snakk om ? Tilpassede standarder: FCC-klasse B-sertifisert, CE, CSA, UL, TUV GS, C-Tick, GOST, DDC-2B, EPA Energy Star, ISO 13406-2, SEMKO, TCO '99, VCCI-II Står stort sett hvilke standard det er på alle skjermene. Tatt fra en kommentar: Alle LCD-skjermer følger ISO 13406-2-standarden, som blant annet omfatter at det kan være pikselfeil på skjermen. Jeg oppfordrer alle til å lese litt om denne, denne sier blant annet at ved en oppløsning på 1280x1024 så er det tillatt med opptil 3 totalt døde piksler og opptil 7 (malfuntioning) døde underpiksler. Så det vil si, om du skal kjøpe ny 19" skjerm og har bare 2 totalt døde piksler så er det ingen garantisak Endret 30. mars 2006 av Phalanx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå