Gå til innhold

TES: Vanskelig å slåss med sverd?

Anbefalte innlegg

Rerolla en Knight der jeg byttet ut hand-to-hand med en skill jeg ikke husker.

Anyway, jeg syns jeg er så dårlig på slåssing..har valgt å gå til Jauffrey sin by i starten, og tar quests jeg får på veien. Spellcastere er jo helt idiotisk, de springer rundt som gærninger og jeg springer etter og hamrer på musknappen. Vanlige mobber står jeg iro og denger på musknappen til jeg eller de ramler over. Har prøvd å bruke power attacks, men de går så treigt at det nesten alltid blir interrupta av et slag fra motstanderen.

Består all sverdslåssing av å springe rundt og hamre på musknappen?

Jada, har lest manualen og lest om power attacks med WASD også.

Har dødd endel ganger allerede når jeg kom langt nedi diverse dungeons.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... er ikke helt sikker på hva du pointer til nå?

Men ivertfall jeg har funnet ut av at hvis du blokker med skjold, så er det lettere å ta power attack, fordi da mens du blokker med skjoldet så kan du time det sånn at når fienden slår så akkurat i det han gjør det begynner du å trykke på venstre museknapp for å lade opp til power attack!

Litt dårlig forklart men er dritatreng så lykke til hehe

Litt OT beklager , men hvordan kan jeg få slik at jeg mister veldig lite liv ved blocking ? Fordi jeg mister litt liv uansett om jeg blir truffet eller blokker :p

5833933[/snapback]

Tror du mister litt, men ikke like mye som når du ikke blokker

Edit: eller spørs da, blokker du med sverd så er det jo lettere å treffe med piler enn med sverd, kommer sikkert ann på situasjonen :thumbup:

Endret av hansakebab
Lenke til kommentar

En annen ting, av og til kommer det ikke opp noen healthbar på fienden før langt ute i "kampen" (altså når jeg springer etter han og virrer musa rundt når han kommer på siden/bak meg)..Betyr det at jeg ikke har truffet med noen slag enda?

Lenke til kommentar

Meleefights er ikke en klikkfest, du må time angrepene og blocke når det trengs :p

Og du burde alltid holde deg i bevegelse, ta av løping hvis du har dårlig athletics og mister endurance raskt. Så blocker du hvis fienden er på offensiven, hvis fienden tar power attack så rygger du/strafer rundt og tar motangrep.

Pass på med W + holde inne venstreknapp da du noen ganger hopper fram superoffensivt som gjør deg utrolig sårbar siden du bruker 2h. Mere anbefallt vs archers og casters...

Lenke til kommentar

Jeg pleier å gå mot de med skjoldet oppe, vente på et slag og så counterattack..men det virker ikke spesiellt effektivt. Jeg har flere ganger blitt grusa av fighters nede i dungeons langs veien.

Spesiellt ille var første questen jeg fikk, å cleare ei hule rett nord for et inn for necromancers. Innerste rommet hadde 3 stk, alle pælma shock-spell og summona ghosts, i tillegg til å springe rundt som Benny Hill på speed.

Så hva kunne jeg gjøre? Joda..springe etter de som en gærning og hamre på musa. Klarte det etter 5 forsøk ellerno.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Litt OT beklager , men hvordan kan jeg få slik at jeg mister veldig lite liv ved blocking ? Fordi jeg mister litt liv uansett om jeg blir truffet eller blokker :p

5833933[/snapback]

du mister ikke like mye liv om fienden treffer skjoldet men allikavel littegrann.

men det er ikke slik at selv om du har skjoldet oppe at du blocker uansett. sverd og piler kan komme forbi skjoldet selv om du blokker. du må tenke litt på at skjoldet ikke dekker hele kroppen. du må liksom treffe slaget, pila til motstanderen med skjoldet for å blokke det.

Lenke til kommentar

Det er mye forskjellig slossteknikk fant jeg ut ;)

Du kan som noen nevnte: time powerattacks og blokking... Etter du har blitt journeyman i blade/blunt weapon kan du hoppe og slå samtidig, dette er en veldig effektiv måte å dodge attackene til fienden... bare dreis på å hopp og slå og spring litt rundt :p hehe

Funker som fot i hanske! :p

ellers så går det fint å gå bakover med sjoldet oppe og etter fienden har slått så slår du deg løs..

Men noe som irriterer meg er at Health potions er så forbanna dyrt! :S

Endret av CogBliZ
Lenke til kommentar

Noen som vet om det har noe å si om man "timer" blokken med innkommende slag, vs bare å holde blokk-knappen inne? Og har det noe å si hvor man "retter" blokken dvs mot høyre hvis slaget kommer fra høyre? Alt manualen sier er at du tar mindre skade når du blokker, og enda mindre med skjold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Spring i full fart mot dem og hogg som et helvete, funker fett :D

5835234[/snapback]

tja :p da forsvinner fatigue ganske fort og du skader plutselig ikke så mye lenger. tror ikke det funker mot de "hardere" npc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...