Gå til innhold

Problemer med XFX 7800 Gtx i SLi

3ma

Anbefalte innlegg

Hei og hå.

For en måneds tid siden brukte jeg enormt mye penger på en ny datamaskin med alt det beste av det som var å oppdrive for en måndes tid siden. Blandt annet x2 +4800 prossesor,raid Raptor discer og et ASUS A8N32 SLi deluxe hovedkort. For å ta i litt ekstra kjøpte jeg to fabrikk overklokka XFX 7800 GTX extrem edtion med 490 mhz 256 mb minne.

Så er problemet mitt videre FPS i counter Strike Source.

Jeg går inn på driver valgene og velger SLi for gjenngivelse med flere gPuer og gjør alt riktig. Og det fungere bra står at SLi er slått på og alt er fryd og gammen.

Men så kommer hovedporblemet. Ingame har jeg relativt lav fps med Sli.

Men så foert jeg disabler Sli og velger å kjøre med et grafikk kort så får jeg ca 70-110 mere i fps.

her må det være noe feil. For SLi skal jo bedre fpsen i forhold til det å kjøre bare et kort. Men hos meg er det omvendt. Noen som vet hva som kan være galt.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja det skal ikke være nødvendig å lage noen game profil. Alle spillene som er forhånds definert i driver menyen støtter nvidia SLi. Har også laget helt nye CSS profil, samt gjort forandring på den forhånds innstalerte uten at dette gjorde noe som helst forskjell. Men fant ut idag at jeg også har lavere fps med SLi i oblivion og der vet jeg at SLi skal booste fpsen. (for dette sier Nvidia selv) Har også prøvd og skrive en mail til madmodmike på www.slizone.com men ikke fått svar enda. Så det gjenstår og se. Nesten så jeg begynner å tro SLi bare er ren markedsføring.

Endret av 3ma
Lenke til kommentar

Ja har prøvd det og det hjelper ikke noe. Ha rogså prøvd alle mulige drivere of profiler... Lurer på å selge kortene mine å kjøpe meg et nytt av 9000 serien med 512 mb minne

Lenke til kommentar

trur jeg åsså kommer til å gjøre det... får det ikke til å funke jeg heller, men virker som det bare er driver problem, får lissom 4000 poeng mere i 3dmark 05 en før

trur kanskje jeg heller skal skaffe meg et annet hk, er så mye galt med det kortet jeg har raid driverne fungerer ikke, eller gjør maskina ustabil osv

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Fant nettopp ut idag at i for eks Oblivion så får man litt lavere Fps i SLi men at den laveste fpsen man får er mye høyere en den laveste med et kort. DVS at er det mye som foregår på skjermen så er SLi sterker. Det gjør blandt annet at Oblivon ikke hakker noe som helst med alt på fullt når jeg sloss mot 10 folk på likt osv.

Men i source derimot har jeg fortsatt lavere fps uansett når jeg kjører SLi jeg snakker ca 40 - 70 prosent forbedring når jeg kjører et kort en to i source..

Men SLi bare dritten (samme som å kaste 5000 ekstr kroner ut av vinduet??) kanskje.. hehe samme faen... 1 stykk XFX 7800 GTX Extreme edition til salgs ;)

Lenke til kommentar

Har et Asus A8N-SLI Premium HK og 2x Asus GeForce 7800GTX i SLI.

Problemene dere beskriver her er akkurat likt det jeg har. Det er primært BF2 jeg spiller, men jeg har faktisk dårligere FPS med SLi enabled enn med singel GPU.

Min erfaring så langt med SLi er at det overhode ikke er verdt pengene. Dårligere og mer ugjevn fps... dog, jeg fikk drøyt 4000 bedre score i 3Dmark05... men hva har det å si når det i praksis ikke ser ut til å virke?

Lenke til kommentar

bytter hk i påskeferien, trur det har noe med hket å gjøre, har hatt så mye feil med det osv..

har en følelse av at det kommer til å hjelpe :thumbup:

flere jeg har snakket med som har SLI er veldig fornøyd med det, der fungerer det som det skal..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...