Alek-is-back Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 eg har nettop re-innstalert windows xp på maskinen min. eg har noen filer på en brukerkonto som eg trenger men eg klarer isje og gå inn i denne mappen. for det kommer opp "accses denied" mappen eg prøver og åpne ligger i C:\documents and settings\stian1 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hmm er du logga på med Admin konto? Prøv å logg på med Stian... navnet? Slett kontoen Stian via Admin og ta vare på filene? Lenke til kommentar
Alek-is-back Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Hmm er du logga på med Admin konto?Prøv å logg på med Stian... navnet? Slett kontoen Stian via Admin og ta vare på filene? 5834540[/snapback] nei det går isje for eg har instalert en ny xp og den finner isje kontoen Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Ligger mappen der fremdeles? Etter en clean install av XP, med formatering og alt, så blir alt borte på den partisjonen som Windows lå på. Hvis du bare gjorde upgrade, eller ikke formaterte, så er det mulig at den ligger der. Hvis den ligger der, logg inn med en administratorkonto på maskinen. Høyreklikk på mappen, og velg Sharing and Security. Klikk på Security-flippen. Klikk på knappen "Advanced". Klikk på "Owner"-flippen. Da får du se hvems om eier mappen. Klikk på din administratorbruker i boksen Change Owner to:. Huk av i boksen Replace owner on subcontainers and objects. Klikk OK. Nå skal admin-kontoen din eie mappa og alle filene under. Og så kan du share den ut til den brukeren du har opprettet nå, eller gjøre den til owner i neste omgang. Kirikiri Lenke til kommentar
Alek-is-back Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Ligger mappen der fremdeles? Etter en clean install av XP, med formatering og alt, så blir alt borte på den partisjonen som Windows lå på. Hvis du bare gjorde upgrade, eller ikke formaterte, så er det mulig at den ligger der. Hvis den ligger der, logg inn med en administratorkonto på maskinen. Høyreklikk på mappen, og velg Sharing and Security. Klikk på Security-flippen. Klikk på knappen "Advanced". Klikk på "Owner"-flippen. Da får du se hvems om eier mappen. Klikk på din administratorbruker i boksen Change Owner to:. Huk av i boksen Replace owner on subcontainers and objects. Klikk OK. Nå skal admin-kontoen din eie mappa og alle filene under. Og så kan du share den ut til den brukeren du har opprettet nå, eller gjøre den til owner i neste omgang. Kirikiri 5839100[/snapback] tusen hjertelig takk. no fikk eg det til! sjempegreier Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå