Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firewall blokker HEFTIG mange inntrenginger


Anbefalte innlegg

I de siste dagene har nettet mitt fått et makabert knekk...sider tar en evighet å få opp, wow har ping på over 10k osv... :hmm:

 

Derfor bestemte jeg meg for å fyre opp ZoneAlarm og skjekke hva som skjer. Etter å hå beffa opp begge mine firewaller til maks, skjekket NØYe alle programmer jeg har at kun de jeg VET vil ha accses, dvs Windows Authi., wow og opera (deaktiverte explorer da det tydeligvis var noen hull der som jeg ikke får oppdatert :innocent: ).

 

Her kommer den merkelige delen. Når jeg nå sitter å ser på zonealarm oversikten så popper det enda inn ca 100 "intrusions" i minuttet....og da bruker jeg ikke en eneste nettfunksjon...selv når jeg disabler internett derfra (ikke nettverkskortet men fra selve programmet) så kommer det FREMDELES en og annen "inntrengning". Så spørmså¨let mitt er som følger....hva i huleste kan dette skylde? Dette kan da UMULIG være normalt? :no:

 

Edit: Har to stykk "Generic Host Proscess for Win32 Services" gående...hva er det for noe? :blush:

 

Edit: Har også scanna pcn for spyware flere ganger for å være sikker der og...

Endret av Prnkstr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du fast IP?

 

Hvis ikke, har du prøvd å restarte router for å få ny IPadresse? Det kan hende det vil hjelpe dersom det bare er noen som prøver seg på en vilkårlig adresse.

 

Generic hostprocess kan skjule nesten hva som helst, men mange legitime programmer bruker disse. F.eks. windows update og enkelte antivirusprogram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...