Gå til innhold

VG om Linux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grei artikkel. Litt synd at de bare nevnte novell linux der.

Leste igjennom http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=713 (direktør for microsoft norge svarer på spørsmål).

"Vista er nesten helt nytt", og litt senere "I utgangspunktet fungerer XP drivere i Vista med mindre det er gjort arkitekturendringer."

Kanskje ikke "nesten helt nytt" allikavel?

Også..

"Hei.

jeg er en 14år gammel gutt som lurer på hvilken av versionene til Vista blir best til å spille spill med."

Windows Vista Ultimate vil være ditt valg, men du kan også bruke Home Premium. Styr unne Home Basic, siden denne ikke har de samme grafiske egenskapene.

Vil noen av de kommende versjonene kunne sies å være rett inn mot spillere? Vil prisklassene variere mye? Hvilken Windows kommer du til å bruke?"

Jeg bruker Windows Vista Ultimate i dag! For spilling er det viktig å velge en versjon som støtter Aero Glass!

Hva er forskjellen mellom Home Basic, Home Premium og Home Ultimate? bortsett fra pris selvfølgelig.."

Enkelt fortalt:

Home Basic er laget for de som ønsker å bruke PCen primært til web, email og "vanlig" produktivitetsarbeide.

Home Premium inkluderer også Media Center, Tablet PC funksjonalitet og Aero Glass grensesnittet

Ultimate kombinerer Home Premium med funksjonalitet primært utviklet for bedriftsmarkedet: innmelding i domene, BitLocker for kryptering av harddisk med mere

Hmm ja......

Lenke til kommentar

Er det nå det...

Mulig at Windows har blitt mer krevende siden sist jeg brukte det... Når noen ber meg fikse en windowspc så får de alltid panikk av hvor mye jeg gjør på en gang (jeg gidder aldri vente på at et program skal bli ferdig med å starte før jeg f.eks. starter "cmd" i run), forteller meg "du burde ikke gjøre det, den kommer til å krasje og henge seg eller bli kjempetreig" - og jeg er vant til å jobbe på en 650 mhz'er med full gnome etc., gjerne med 2-3 mellomtunge og ca. 1 tungt programm kjørende i bakgrunnen...

Bra at de fikk med seg multiple desktops! Det er genialt (selv om jeg kan styre meg for den "3d-kube" effekten...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...