notalive Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hei, jeg ønsker å kjøpe meg en ny skjerm, LCD-skjerm, vil anta at jeg ikke trenger noe større enn 17" Størrelse >= 17" Responstid <= 4ms kontrast >= 600:1 Lysstyrke >= 200 cd/m2(?) Budsjettet mitt ligger på rundt 2 800 kroner. Etter søk på hardwares prisguide finner jeg jo mange skjermer som passer kravene, så spørsmålet blir vel hvilken jeg skal velge. Samsung Syncmaster 730BF er en av skjermene jeg har sett på. Ifølge testen som hardware gjorde på storebroren(?) Samsung Syncmaster 930BF, var det blasse farger, baklys og manglende høydejustering som trakk ned. Er det noen som vet hvordan 730BF er i forhold til 930BF? Lysstyrken på 930BF er 270 cd/m2 - dersom en lysstyrke på 270 cd/m2 er nok til at det blir irriterende, hvorfor selges da skjermer med mye større lysstyrke? Har det med konstruksjonen av skjermen å gjøre? Samsung Syncmaster 930BF har fått veldig god kritikk fra brukere som har kjøpt skjermen. Det er jo kjekt å høre om andres erfaringer, men jeg vet ikke om det er andre skjermer som er bedre? I denne prisklassen vel å merke. Så, noen som har forslag til valg av skjerm? Jeg kan nok betale mer enn 2800 kroner om nødvendig. 17" eller 19"? notalive Endret 29. mars 2006 av notalive Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Hei, jeg har hatt 730BF siden august i fjor, og spiller _veldig_ mye, har ikke hatt noen problemer i spill , har spillt følgende: UT99/UT2k3/UT2k4, D2, WoW, NWN, CS/CSS, HL2, Oblivion, osv, du skjønner tegninga.. Bytter nå til 930BF stort sett for å teste om det blir noe forskjell med et par tommer ekstra + 2ms mindre. Det blir vel opp til hvor mye du vil betale, får den nye idag, så viss du venter 1 dag eller 2 kan jeg gi deg tilbakemelding på eventuelle forskjeller Endret 30. mars 2006 av Phalanx Lenke til kommentar
notalive Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Høres supert ut, takktakk Lenke til kommentar
Phalanx Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Har nå spillt en _del_ timer på 940bf , må bare si det var en deilig følelse å bytte til 19'' Rent spillmessig merker jeg ikke forskjell på 730bf / 940bf , så det blir som jeg sa, du kjøper det pengepungen orker å sponse Det har stort sett gått i UT og BF2, og jeg har prøvd de bråeste bevegelser som du strengt tatt gjør i spill, satt også sensitivitet til 100 bare for å teste, og jeg merket ikke etterslep i det hele tatt. Alt dette blir jo _IMO_ , men jeg vil altså anbefale 730BF/940BF på det varmeste til spillentusiaster. (sa forresten feil, bytter ikke til 930 bf , men 940..) Endret 2. april 2006 av Phalanx Lenke til kommentar
notalive Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Virker som en veldig grei skjerm. Leste erfaringene, der var det en som reagerte på varme/kalde farger oppe/nede på skjermen. Har du merket noe til dette? Her er link. Edit: Kunne være hardware-feil ... Leste over en gang til etter jeg postet. Men lurer likevel. Vurderer sterkt å spytte i 400 - 500 kroner å kjøpe den skjermen. Endret 2. april 2006 av notalive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå