Gå til innhold

rotete og stygge menyer

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som veit hvorfor menyer/undermenyer i de fleste programmene ser helt nifst stygge ut? F.eks Skype, ser jo ut så det er 10 år gammelt, og er neppe innbydende for folk som ikke er vant til linux, som meg selv. Har brukt ubuntu ei stund, men den siste måneden har jeg brukt bare ubuntu, har ikke hatt tilgang til windows. Stor ulempe at et program som Skype er så stygt. Så har en xmms, er ikke dette et program som alle bruker? Det ser forsåvidt ut som winamp, men når jeg trøkker med høyre museknapp har jeg bare lyst til å lukke aua og trøkke exit, for noe som ser mer rotete ut skal man leite lenge etter.

Hvor ligger begrensingen? Med tanke på at Opera har fått det sånn noenlunde til, og Nautilus er jo helt kurrant. Det kan neppe være på grunn av at de forskjellige programmene er gratis, som Skype. xmms ser jo flott ut, så hvorfor er menyen et problem?

Edit: håper ingen svarer "fordi du ikke skal se på dem, men bruke dem, osv", da det er lite relevant.

Måtte bare få ut litt frustrasjon...

Hvis dette er postet hundre ganger før beklager jeg, prøvde å søke men fant ikke mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Problemet" er at du mikser toolkits.

KDE-programmer ser ikke bra ut i GNOME (og omvendt), da GNOME bruker GTK2 og KDE bruker Qt.

Hvis du vil ungå dette så hold deg til et toolkit.

Programmer som bruker GTK1 (XMMS f.eks) er og vil alltid være stygg. Aksepter det eller bruk noe som støtter GTK2/Qt.

Endret av olear
Lenke til kommentar

Å, NICE!

Den linken du hadde der, lessthanjake, var bare bra! Nå ser jo skype sånn noenlunde ok ut! Linken til den polymergreia i den artikkelen funka ikke, men skifta til en anna, som gjorde susen. Skal lete etter den polymer-saken andre plasser når jeg har tid. Takker for tipset!!

Olear, flott info! Synes det kunne vært lettere å se hva slags toolkit de forskjellige programmene bruker, kunne vært artig å vite hvordan programmene er før man prøver. Visste ikke engang om bmpx. Trudde xmmx var tingen...

Edit: Kan man installe flere themes å bruke i qtconfig? Prøvde å se på kde-look, men siden jeg bruker gnome ble jeg litt usikker. Også usikker på hvor disse filene skal ligge og installes fra. Håper noen har svar :)

Edit: var litt blind istad, stod jo selfølgelig hvor filene skulle ligge i programmet :blush: men hvor finner man flere?

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...