Gå til innhold

ABIT KN8-SLI, Noen synspunkter ?

Robin B

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe meg et nytt hovedkort og skjermkort(X1900XT), og lurer på positive og negative ting rundt dette hovedkortet?

Synes det hadde en grei pris på 995,- hos komplett, men hvis noen vet om et bedre hovedkort som klokker bedre enn dette i samme prisklasse, så syng ut. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vurderer og kjøpe meg et nytt hovedkort og skjermkort(X1900XT), og lurer på positive og negative ting rundt dette hovedkortet?

Synes det hadde en grei pris på 995,- hos komplett, men hvis noen vet om et bedre hovedkort som klokker bedre enn dette i samme prisklasse, så syng ut.  :)

5833273[/snapback]

Jeg har dette kortet og er veldig fornøyd. Chipsetkjøling uten vifte er bra Enkelt å oppgradere bios. Det klokker bra med mange innstillinger i bios. Men jeg opplevde problemer med det integrerte nettverkskortet, men det er nvidia sin skyld da mange kort med nforce4 chipset har samme problemet. Blir nok fikset med nye drivere. Men hvis du har planer om å kjøre to skjermkort ville jeg kanskje sett på et crossfire kort for ATI.

Lenke til kommentar

Enig med digitalplacebo. Kortet er nok bra, men SLI funksjonen hjelper jo lite for ATI kort.

Ville enten kjøpt ett med Crossfire, eller bare spart noen kroner og tatt ett med kun en PCI-E port. Med mindre dette kortet er veldig bra, kan du nok spare en del der, ja...

DFI klokker visst veldig bra. for 100kr. mer får du ett slikt:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=25503

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Folk snakker hele tiden om å ikke skulle ha SLI-kort når de skal ha Ati-kort; de kan enten velge seg CF-kort eller et billigere ett. Faktum er at SLI-kort blir tillagt de øvrige prisklasser, og har dermed ofte annen snacks som mange SATA-porter, flere BIOS-innstilliner osv. Det var utelukkende derfor jeg valgte mitt hovedkort, absolutt ikke fordi det har SLI, når jeg kjører Ati, eller om jeg for den saks skyld skulle ha hatt Geforce-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...