Gå til innhold

Format på Dvdbokser

Sheldon C

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange varianter av dvdbokser.

Noen bokser inneholder vanlige dvdcover (f.eks star wars) med et pappomslag rundt.

Noen har veldig tynne cover med pappomslag (Lost)

Andre har utbrettvarianten (Band of brothers)

Hvilke løsninger foretrekker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen bokser inneholder vanlige dvdcover (f.eks star wars) med et pappomslag rundt.

Utbrettbare cover foretrekker jeg minst om det er mange discer, da er det alltid ball å brette ut hele greia. Seperate cover er veldig fint.

Lenke til kommentar

5833059[/snapback]

Som _crs_ sa, utbrettcovere er verst; Ball med å brette ut, lett for å få skader.

Etter hvert som samlingen har blitt stor må jeg si at det jeg egentlig foretrekker (når jeg ikke lurer meg selv til å kjøpe en samlerutgave som tar mye større plass :whistle: ) er solide bokser med separate thinpack-covere. Egen covere med akkurat bred nok rygg til å ha tittel og evt nummer i rekken, uten å ta for mye plass.

Lenke til kommentar

5833059[/snapback]

Best

Middels

Dårligst

Som Njål og _crs_ sier kan det bli mye klabb og babb med mange discer i utbrettvarianten, men jeg må si at jeg foretrekker den i mindre bokser. Da kan den være nokså pen. Boksene som inneholder vanlige filmer, er jo selvfølgelig toppers. :)

Lenke til kommentar

Jeg trodde først det var snakk om store bokser med flere filmer i, og skrev litt om det. Men til enkle 1 og/eller 2 disc DVD-er, liker jeg best helt vanlige plastikk keep-case DVD-er. Og jeg hater snapper typen (pappcover).

Så var det litt om større bokser:

Alien Quadrilogy er jo helt fantastisk, til tross for at den må brettes 10 000 ganger for å se alle DVD-ene. Siden det er 9 discer får man litt 'wow-følelse' første gang man åpner den, og slikt hjelper jo på.

Men generelt sett så liker jeg best helt vanlige DVD-er, satt inni en hard pappeske (de må være skikkelig harde!). Slik at de enkelt kan taes ut fra baksiden. F.eks. den ene kinesiske utgaven av Once Upon A Time In China: Trilogy.

Hellraiser - Lament Configuration Box Set (4 Discs) er en av dem som går litt for langt. Ideen er tøff, men det blir alt for stress og lite brukervennlig. + Den passer liksom ikke inn i DVD hyllen. Den ødelegger helheten. Så å holde seg innenfor standard DVD størrelse er heller ikke å forrakte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...