jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 hvor får jeg kjøpt en slik / mottaker fjernkontroll som går til pcen ? jeg vil ha en som jeg selv kan programere til å gjøre det jeg vil når jeg trykker på de forskjellige knappene, enten via visual basic eller medfølgende programvare. og et spørsmål til : hvilken port kobles denne til i såfall ? takker på forhånd for alle svar. MVH Ruben [ Denne Melding var redigert av: mais på 2002-09-26 16:41 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 trokke det finnes, men har ofte ville ha en fjernkontroll så jeg kunne starte PC'en - deretter logge på min bruker.. SÆRLIG da jeg hadde win 98 (som var fucka, tok meg jo 5-7min å starte PC'en) Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Vi hadde en infrarød fjernkontroll til PC her i huset en gang for noen år siden. Vet ikke om det går an å programmere knappene selv - men det har jeg lyst å finne ut av... Skal se om jeg finner den... Lenke til kommentar
Kamikaze1 Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hva med et trådløst tastatur? Det er alltid greit å ha. Jeg bruker ofte mitt som fjernkontroll. :smile: Lenke til kommentar
connect Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Joda... det skal gå fint ann det... I linux er det faktisk mulig å bruke en gammel fjernkontroll dirkete på IR-porten (om du har det da).. (www.lirc.org) Menmen... det skal være mulig å oppdrive akkurat det du spør etter... har brukt og sett noe slikt du spør etter... Husker ikke helt hvordan det var, men tror det gikk ann å definere at en knapp betydde en mus bevegelse, tastetrykk, eller kjørte en kjørbar fil) Lenke til kommentar
johnkey Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Eg har eit "Abit AU10" lydkort med fjernkontroll. ir-mottakaren er kopla til tastaturinngangen (ps2), og virker derfor som snarveger på tastaturet.. Eg har ikkje brukt den noke særlig, men regnar med at det går an å programmere den på ein måte.... Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Sjekk dette prosjektet: http://www.pcremotecontrol.com/info.html Programmet PC Remote Control kombinert med IR mottakeren til Pinnacle studio PCTV kortet koblet til COM 2 porten ga meg full kontrol over PCen via en hvilken som helst fjernkontroll [ Denne Melding var redigert av: Sigve på 2002-09-26 23:51 ] Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Det er noe som heter Anir Multimedia Magic elns... De hadde det på Multicom for ikke så lenge siden. Ellers har det vært en tråd om dette før. Tror Packard Bell hadde en fin løsning. Skal se om jeg finner tråden. Det følger jo med fjernkontroll til Creative Extigy, men etter mitt skjønn, brukes den bare til å styre "avspillingsprogrammer", for eksmpel Power DVD. Edit: Ser man det. Utrolig hva søkefunksjonen kan prestere. :smile: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=18503&forum=25 _________________ Les dette før du poster i SO. Vil du være kul? Join oss på #hw.no@undernet - ingen supportkanal. Fanta er bedre enn cola. [ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-09-26 21:54 ] Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Jeg har kjøpt denne. Med programmet "Girder" kan du programmere den som du vil... den kobles til via COM-port... Lenke til kommentar
Psyk^ Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Eg har eit "Abit AU10" lydkort med fjernkontroll.ir-mottakaren er kopla til tastaturinngangen (ps2), og virker derfor som snarveger på tastaturet.. Eg har ikkje brukt den noke særlig, men regnar med at det går an å programmere den på ein måte.... Hva slags program bruker du for at denne WinDVD 2000 fjernkontrollen skal virke.. har ikke noen cder liksom.. kun ps/2 dingsen og fjernkontrollen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå