Mr_Sunde Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Skal i løpet av påsken hente hjem en 1990 Mazda 323F 1.8i 16v Gearkasse er sannsynligvis gåen. Spørsmålet mitt er om det er noen som har snøring på om gearkasse fra andre 323'er passer rett på, eller om det er noe spesielt med denne? På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 5. april 2006 Forfatter Del Skrevet 5. april 2006 Ingen som har peil? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Ingen som har peil? 5871991[/snapback] Nei, ikke egentlig. Det viser seg imidlertid at mange "girkasseproblem" egentlig dreier seg om overføringene mellom girspak og kasse. Sjekk dette grundig før du skaffe byttekasse. Forresten, hva slags symptomer får deg til å tro at det er girkasse-ras? Lenke til kommentar
eab Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 og her kommer enda mer synsing Skal vel mye for å totalhavarere en girkasse slik at ingen gir fungerer.Har mer tro på at det dreier seg om overføringene (som nevnt over), defekt clutch (evt ødelagt wire/hydraulikk), eller drivknuter som har takket for seg hvis bilen ikke vil flytte på seg eller ikke er mulig å få i gir. Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 7. april 2006 Forfatter Del Skrevet 7. april 2006 Gearkasse har ikke rast enda. Det kommer skumle lyder(Skrapelyder) fra den under kjøring.og det er ikke drivaklsingene. Kassen fungerer greit enda(Så lenge det varer). Jeg kommer til å sjekke den litt mer før jeg bytter, men det er greit å finne ut om jeg må ha en 323F kasse, eller om det går å bruke en kasse fra en vanlig 323(Enklere og billigere å skaffe). Lenke til kommentar
maiar Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 det spørs om du har doch eller soch utgaven de hadde forsjellige girkasser og forsjellig fra 1.6l motorene hvis du da ikke er så heldig å ha aut gir som hadde lik gir kasse på 1.6 og 1.8l motorene. men tilbake til spørsmålet ditt de hadde samme motorer i 91 og jeg fant ikke noe info om at de hadde forskjellig girkasse. dessuten kunne haynes verksted boken for vanlig bg brukes på motor og girkasse for bg f'en Lenke til kommentar
vyrez Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Skal i løpet av påsken hente hjem en 1990 Mazda 323F 1.8i 16vGearkasse er sannsynligvis gåen. Spørsmålet mitt er om det er noen som har snøring på om gearkasse fra andre 323'er passer rett på, eller om det er noe spesielt med denne? På forhånd takk for alle svar. 5832662[/snapback] hei. skiftet girkasse på min mazda 323F 90mod for ikke så altfår lenge siden. å den nye(brukte kassa) jeg satte inn har også fått problemer, får den ikke ut av 1gir å inn i 2gir.... :/ men tilbake til spm ditt, så må du skaffe deg ei girkasse fra en bil med 1.8L 16V for å få det til å passe, ingen andre kasser som passer "rett inn" går ant å modifisere selfølgelig. at gir kassa ryker på de bilene der er vanlig tror jeg, min var gådt 182000 da den røk, lurer på om det er en av svakheten til de bilene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå