Dan Hansen Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Les artikkelen her Lenke til kommentar
mandela Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 de kaster ut bredbåndskunder Lenke til kommentar
Redfist Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 De stopper jo ikke selv om de får en advarsel!! hehe.... **** å naive det går ann å være! Lenke til kommentar
LeD Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Og samtidig reklamerer bredbåndsleverandørene som f.eks. Telenor: "Et volum på 1 GB tilsvarer nedlasting av cirka 200 mp3- filer!" Da er det selvsagt lovlig, gratis musikk fra "Svein-Pers Danseband" de snakker om, men mange kunder kan nok misforstå denne markedsføringen. Piratkopiering er selvsagt en av bredbåndsleverandørenes største inntektskilder. Hva pokker skal man med flere megabit pr. sekund hvis man bare skal surfe på web og lese e-post? Så er det vel heller ikke bredbåndsleverandørene som oppsporer og kaster ut de kriminelle. Det er private organisasjoner i Sverige og Danmark som gjør denne jobben, for deretter å true både ISPer og kunder på ekte nazivis. Problemet er at plate- og filmselskaper har alt for stor makt. De er parasitter som snylter på både kundene og artistene som faktisk produserer åndsverkene. Deres verste mareritt er at Internett skal tas i bruk til lovlig spredning av åndsverk. Tenk om artister skulle distribuere musikk direkte til kundene uten at 98% av inntektene havnet i et plateselskaps lommer? Nei, Internett og MP3 og P2P må knuses straks. LeD Lenke til kommentar
mandela Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 mitt i blinken LeD. Lenke til kommentar
Neo_mandal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Hehe, hvordan i all verden? Private organisasjoner mot piratkopiering.. Er detta lov da? hvis niesa mi sitter på internett og laster ned en mp3 eller 50 mp3 for sen saks skyld.. man er da ikke en Pirat fordi om.. Nei, dette er helt på trynet.. Såvidt jeg vet er f.eks de store software leverandørene vikke så hissige på piratkopiering.. De drar jo faktisk nytte av det! Hvis Ola sitter å laster end en office pakke eller et retail c++ programmeringsverktøy så synes jo selskapet at dette er topp! Da får jo ola kunnskap om dette og kan da faktisk bli en god og dyktig ansatt i selskapet eller hvis han f.eks. blir systemoperatør i et stort selskap og har god kunnskap til f.eks adobe photoshop så anbefaler han selvsagt dette produktet til selskapet som har bruk for photoshop.. og dem kjøper inn 50 retail pakker med photoshop.. Har Adobe tapt penger på at Ola kopierte photoshop ulovlig eller har de tjent masse gryn?! Og jeg tror neppe at shakira er så forbanna missfornøyd med platesalget sitt at hun bryr seg om at lille Siri laster ned musikken hennes fordi lille siri ikke har penger.. Lille siri er bare 13 år.. Men tror du ikke d er samme prinsippet her.. Når lille sisi bli "store siri" da har sisi penger og da kjøper hun albumet fordi hun liker musikk og er en fan og vil ha hele cd`n.. plateselskapene taper ikke så mye spenn som de vil ha det til.. Kan gjerne si at jeg har lastet ned "warez" og vil fortsette med det fordi jeg mener at selskapene ikke taper på dette. For jeg hadee aldri kjøpt f.eks. photoshop. som koster ca. 6k Neidu... Det er ikke småpbrukerne selskapene tjener penger på.. Det er bedriftene..!! En vanlig Ola nordmann som sitter hjemme på arbeidsledighets tryd eller geir som er student med lite penger og høyt boliglån går selvfølgelig ikke til butikken å kjøper adobe photoshop! Men når sant skal sies, så er det gaming industrien som lider.. hvis dere skjønner hva jeg mener.. (Håper ikke moderator tok denne posten ille opp.. Sier bare min klare mening, men har for all del ikke oppfordret til piratkopiering.. Det er jo tross alt ulovlig..:wink: Synspunkter på denne posten, negativt eller positivt tas hjertelig imot.. Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 16:34, skrev heraldo:de kaster ut bredbåndskunder bra sagt Lenke til kommentar
LeD Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 17:31, skrev Neo_mandal:Private organisasjoner mot piratkopiering.. Er detta lov da? Lovlig er det selvsagt. Vi har jo også organisasjoner i Norge som beskytter rettighetene til opphavsmenn av åndsverk (TONO, Kopinor, BSA, ...) Men disse konsentrerer seg stort sett om bedrifter og offentlige etater. I Danmark og Sverige har det altså dukket opp organisasjoner som skal "ta" privatpersoner som piratkopierer. Målet er selvsagt ikke å ta alle, men å skremme alle som bruker P2P-programmer eller piratkopierer på annet vis. Når holdningsskapende arbeid ikke fungerer, tyr man til terror. LeD Lenke til kommentar
normal Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 17:31, skrev Neo_mandal:Men når sant skal sies, så er det gaming industrien som lider.. hvis dere skjønner hva jeg mener.. du må overhodet ikke tro det er noen nød der i gården heller! laaangt ifra Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Quote: Den 2002-09-26 16:50, skrev LeD:Hva pokker skal man med flere megabit pr. sekund hvis man bare skal surfe på web og lese e-post? vi skal bruke web-tv til vi blir grønne i trynet og hente ned masse dårlige mp3'er fra mp3.com Lenke til kommentar
Folo Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 greit nok at gaming indusrtien kanskje lider litt, men jo mer folk spiller på nett så trenger de vel ekte vare? går vel ann å spille på lan og hjemme, men jeg synes nå hvertfall at der er kjedelig etterhvert, og jeg er ikke av den person som tar 30 kg pc og skjærm i ryggsekken å drar på lan med grovbørd med brunost. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå