pengh Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg vurdere å kjøpe et 7800 gt skjermkort, men siden jeg helst vil ha noe stillegående har jeg også tenkt å kjøpe en NV Silencer 5 og lurer på vanskelig viftebytte er og om det er noen spesielle skjermkort jeg bør holde meg unna Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ganske enkelt å bytte kjøler på 7800Gt. NV Silenser 5 tar det ca 5 min å bytte. Husk å kjøpe Rev. 3 av kjøleren som er tilpasset 7800GT og også kjøler minnet. (Usikker på om den passer med 512MB versjonen av kortet.) Bør kanskje også vurdere zelman VF700/900 ser de blir anbefalt her på forumet. Husk at disse kjølerne tar opp et ekstra PCi spor og ofte utelukker SLI konfigurasjoner. Bør kanskje satse på et 7900GT (kan da ikke montere NV5)om du ikke har tenkt å kjøpe brukt. 7800 får du for ca 2000 på Bruktmarkedet, kanskje med en slik kjøler! Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er ikke vanskelig å bytte kjøler på 7800GT, men det er litt arbeid: originalkjøleren sitter fast med ikke mindre enn ni skruer. Jeg kjører mine 7800GT-kort i SLI med Zalman VF-700, men så er det også *ganske* god plass mellom sporene på A8N-SLI Premium. Til slutt anbefaler jeg at du vurderer 7900GT. Selv om ytelsesforskjellen ikke er den helt store, så er 7800GT tross alt "utgående modell" nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå