tors81 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hei, tenkte det var best å spørre her først, så jeg ikke kjøper noe feil. Jeg har en maskin jeg er ganske godt fornøyd, jeg har ikke så veldig høye krav. Dette er en Athlon 2400- M,om jeg ikke tar feil, med Corsair Minne og Seagate Barracuda harddisk. Om vi først tar og peiler oss inn på RAM, jeg har bare en av disse brikkene noe som er litt lite for tida. Jeg vurderte å kjøpe en av samme type slik at jeg dobbler. Men har kommet fram til at jeg enten kjøper 2 av disse til eller at jeg kjøper 2 stk av den typen med 1024MB. Men er usikker på om jeg trenger mer enn 1536MB. Jeg bør vel ha to av samme uansett så jeg kan kjøre dual. Jeg bruker stort sett bare maskinen til å se film og stream, men spiller også en gang i blant. Kjører diverse P2P som tar opp en del RAM. Hender at maskinen begynner å jobbe tungt, håper dette kan endre seg med mer minne. -- Over til harddisken; 200GB er brukt opp og jeg er ikke så begeistret for å slette ting og tang som jeg helst ikke vil slette. Spørsmålet er da om jeg kan bruke disse SATA-2 harddiskene på mitt Abit Nf-7 v2.0 hovedkort. Jeg har som nevt HD som er i toppen av innlegget. Var ikke noe særlig å velge i som bare var SATA, men jeg vet ikke forskjellen på disse. Best å gå for en IDE disk kanskje? Siste spørsmål er som følger; Vifta på skjermkortet gikk for en stund siden og flink som jeg er greide jeg å feste ei papst vifte til kortet så det kjølte tilfredsstillende. Er vel kanskje en ide å kjøpe ei skikkelig vifte til dette, noen som har noen favoritter, lite støy er et nøkkelord. Håper noen tar seg tid å besvare maset mitt. ----- Har kommet fram til at jeg skal kjøpe meg noen nye høytalere når jeg først er igang. Har noen eldgamle Infinity høytalere hvor den ene kopler inn og ut når jeg skrur på lyden. Tenker det blir et Logitech Z5500. Dette bør vel bli en grei oppgradering? Bare lurer på om jeg bør kjøpe med et lydkort, har bare det som er integrert på hovedkortet. Noen anbefalinger til et som passer bra overens med nevnte sett? Ikke så alt for høy pris, eller er det kanskje greit nok med det intergrerte lydkortet? Mvh, Tor Endret 29. mars 2006 av tors81 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei! Om hovedkortet ditt støtter SATA, så skal "SATA2" også gå, siden det skal være bakoverkompatibelt. Jeg vet ikke om pcen vil dra nytte av så mye ram, men det kan være lurt med tanke på fremtidige oppgradéringer. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
tors81 Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Det høres bra ut, kjøper en SATA disk til da, men må se om jeg kommer over en som er stille, syns Seagaten bråker mer enn den bør. Var derfor jeg kjøpte den tidligere, fordi den skulle være så stille. Prøver meg på en på 250-300GB så har jeg noe å gå på, kanskje jeg går for Samsung spinpoint. Er vel ganske greit å kjøpe et par 1 GB ram brikker når jeg først er igang, så slipper jeg å kjøpe nye hvis jeg skal oppgradere resten av maskinen om ikke så lenge. Du har nok rett i det. Går så for denne vifta til skjermkortet mitt. Jeg får opp en del prikker i bildet når jeg ser på film, dette gjelder på sorte områder. Går ut ifra at det er dårlig kjøling og ikke selve kortet som har brent seg. Og selvsagt Logitech z5500, tror jeg prøver meg uten noe ekstra lydkort i første omgang. Jeg tror lyd opplevelsen blir ganske bedre fra det jeg har nå. Mange takk for hjelpen efikkan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå