holtapp Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Var på biltema og kjøpte meg 200 meter med CAT-5 kabel. På korte avstander fungerer kabelen utmerket, men da jeg la kabel ned til sjøboden begynte det å skrante. Jeg får connection lost hvert sekund og dermed klarer ikke nettverkskortet å fetche ip-adresse. I dag skulle jeg prøve å legge kabel til ett annet rom, ca 10 meter fra ruter. Jeg får nøyaktig samme resultat. Ethernetlyset blinker ca. hvert sekund. Kan det være kvaliteten på kabelen? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) "Biltema" og "200 Meter" er vel klare varsel-lamper ? Ser at kablene på Biltema er uskjermet og at at du må feste egne plugger. Selv om du fester pluggene riktig vil ikke en uskjermet kabel alltid oppføre seg tilfreds-stillende. Endret 29. mars 2006 av Ulkesh Lenke til kommentar
holtapp Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 "Biltema" og "200 Meter" er vel klare varsel-lamper ? 5832355[/snapback] Jo, forsåvidt. Men som jeg sa, den funker veldig bra ved korte avstander. Den funket også ett par dager ned til sjøboda (30-40 meter ca.). Da hadde jeg bortimot full hastighet, men plutselig mistet jeg kontakt. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Uten noen form for forsterker så skal en cat5 i utgangspunktet klare å sende signalene 90 meter uten noen fostyrrelser.. Mener jeg leste det en eller annen plass da jeg kjøpte 50m selv.. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Cat 5 burde ikke overstige 90 meter uten større signaltap, jo kortere jo bedre. Nøyaktig hvilken lengde er trådstarters behov ? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Sorry meg for å kaste meg på skeptiskbølgen, men: Sjøbod, 30-40m 200m Cat5 Biltema Sjekket pluggene på hver ende av kabelen, prøvd å ta dem om igjen? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hva med å kutte 120-130 meter, sette nye plugger, da burde problemet være løst, ihvertfall midlertidig.. Mest sannsynlig er ikke ledningen fra biltema beregnet for utebruk og vil fort kunne bli ødelagt.. Alt fra kulde til vann vil kunne påvirke den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå