Gå til innhold

Speiling av foldere til ekstern hdd ?

Anbefalte innlegg

Sitter her med diverse foldere jeg gjerne skulle tatt backup av over på en ekstern hdd.. har testet programmet SyncToy fra microsoft og det gjør forsåvidt jobben men det er et par ting til jeg gjerne skulle fått det til å gjøre..

1. Kopiere alle nye og endrede filer

2. Slette alle endrede/deleted filer fra ekstern disk (dette punktet har SyncToy av og til problemer med)

3. Raskt og lett å bruke

Vil gjerne ha noe forslag til programmer jeg kan bruke til dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter her med diverse foldere jeg gjerne skulle tatt backup av over på en ekstern hdd.. har testet programmet SyncToy fra microsoft og det gjør forsåvidt jobben men det er et par ting til jeg gjerne skulle fått det til å gjøre..

1. Kopiere alle nye og endrede filer

2. Slette alle endrede/deleted filer fra ekstern disk (dette punktet har SyncToy av og til problemer med)

3. Raskt og lett å bruke

Vil gjerne ha noe forslag til programmer jeg kan bruke til dette ?

5832204[/snapback]

Om vi ser bort i fra å slette "deleted filer" fra ekstern disk vil jeg si at du ikke trenger å bruke noe fancy program.

Xcopy [source] [destination] /M /E /C /I /Q /G /H /R /O /X /Z

Når du sier at du ønsker å slette filer fra backup blir jeg litt skeptisk.

Jeg kan skjønne at du ønsker å ha en "riktig" backup, med de rette versjonene, men noe av poenget med backup er jo nettopp å ha en backup om du skulle finne på å slette noe ved et uhell.

Litt dumt om du synkroniserer mappene dine før du oppdager at du slettet feil fil...

/Arne

Lenke til kommentar

jojo.. hele tanken er ikke at syncroniseringen pågår konstant, men bare etter forespørrsel.

Jeg bruker to disker til backup.. en for å holde en backup av alle filer ink de gml og til det fungerer synctoy bra, men jeg er også ute etter å ha en oppdatert backup som kun er en speiling av de nåværende filene.

Har vurdert å kjøre bruke et raid oppsett, men jeg siden jeg bare skal ha backup av noen bestemte foldere og ikke hele partisjonen er det litt uaktuelt.

Med andre ord jeg skal ha et "snapshot" av folder a,b og c som ligger på forskjellige partisojner over på ekstern disk z:\ folder a, b og c

En total backup som inkluderer gml og endrede filer har jeg også på en annen maskin.

Xcopy vil jo gjøre jobben, men det som er så fint med program som synctoy er at det hele går automatisk når jeg trykker op run.. synctoy burde gjøre det sånn jeg vil, men av en eller annen grunn så er det ikke hvergang det fungerer og det er derfor jeg leter etter at annet program, helst et som er freeware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...