Gå til innhold

Åpne Fujitsu-Siemens Amilo

arnir

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nylig overtatt en 4 år gammel Fujitsu-Siemens Amilo D8800. Nå irriterer jeg meg over vifta som trer inn mer enn jeg skulle ønske. Verre blir det til høsten, da jeg ønsker å kunne bruke pc'en i studiet.

Så siden alt som heter garanti på denne maskina er falt bort, ønsker jeg å få åpnet den opp, slik at jeg få rensa for støv og kanskje lagt på ny kjølepasta på cpu. Joda, jeg vet at den aldri blir lydløs, men det trenger ikke å være verre enn det må.

Jeg forstår det slik at alt man må gjøre er å få av tastaturet for å få tilgang til innmaten. Jeg har prøvd så smått, men det er tydelig at jeg ikke skjønner hvordan dette skal gjøres best/enklest mulig.

Så for å forhindre flere bulker på maskina, før jeg ødelegger noe, kan noen fortelle meg framgangsmåten for å komme til inne i maskina?

Takker for alle innspill.

Her er et bilde av maskina fra over/underside.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å skru ut de skruene som er på under siden å se hva som skjer?:p

Har selv en toshiba a10. Som jeg har åpnet. Da måtte jeg skru ut skruer på undersiden.

Jeg må nesten si at du må nesten bare prøve deg fram. Bare ikke miste noen skruer eller glemme av noen når du skrur den sammen igjen ;)

For det gjorde jeg :blush:

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt å skru ut alle skruene på undersiden, men ingenting skjedde. Jeg mener å ha hørt at tastaturet skal av, og da skal man fjerne skruene på undersiden merket med "K", men det er ingen skruer som er merket.

Lenke til kommentar

1. Skru ut alle skruene på undersiden.

2. Det er et lokk mellom skjermen og tastaturet, med lys og knapper på, bruk et tynt skrujern eller lignende og brekk det forsiktig opp, det kan henge godt fast i klipser. Kan være litt tricky. OBS på ledninger som er mellom lokk og PC.

3. Kanskje det er et par tre skruer som holder tastaturet fast i oppkant.

4. Løsne forsiktig flatremse med ledninger som går til pc fra tastaturet, du kan normalt bevege tastaturet såpass at du får rengjort uten løsne denne kabelen.

5. Skal du bytte kjølepasta, så må du nok demontere hele maskinen, tror ikke du kommer til via tastaturet, det er hvertfall meget uvanlig.

Mvh.

Lenke til kommentar

Tusen takk skal du ha!

Nå er hele greia åpen. Fikk fatt i cpu'en, som nå er løsnet fra kjøleren med hårføner. Det var noe aluminiumsfolielignende greier på fra før av. Nå går jeg på med isopropanol, og venter fra Artic Silver 5 pasta'n.

Så glad jeg ble nå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...