knuto Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei! Eg har laga det slik at når brukaren har tasta inn informasjonen i tekstboksen trykkar han enter for å gå vidare, men korleis kan eg unngå at Windows lagar "Error-lyd" når brukaren trykker enter i ein tekstboks? Lenke til kommentar
nOne Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 private void SetEventhandler() { textboks1.PreviewKeyDown += new previewKeyDownEventHandler(TastTrykket) } public void TastTrykket(object sender, PreviewKeyDownEventArgs e) { if (e.KeyCode.Equals(System.Windows.Forms.Keys.Enter)) textboks2.Focus(); } ikke perfekt på noen måte, men kan kanskje gi en pekepin =) fjerner ikke lyden thou Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) public partial class Form1 : Form { public Form1() { InitializeComponent(); textBox1.KeyPress += new KeyPressEventHandler(textBox1_KeyPress); } private void textBox1_KeyPress(object sender, KeyPressEventArgs e) { if (e.KeyChar == (char)13) { e.Handled = true; } } } Eller lag din egen TextBox ved å arve fra TextBox og behandle KeyPress i din egen TextBox-klasse. Endret 6. april 2006 av kjetil7 Lenke til kommentar
BpB Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Kan du ikke bare gjøre om enter-trykket til et TAB-trykk i boksen? Hakke peiling på hvordan, men det må da gå an? Hvorfor skal du gjøre om på en så inngrodd konvensjon? Jeg liker ikke programmer som ikke oppfører seg som forventet, men kanskje jeg er sær? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå