Volkov Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Har en gammal intel 266, fin traver, som fikk hikke her en dag, viste seg at cpu-vifta ikke gikk mer.. Trudde såklart det var vifta som hadde tatt kvelden, men det funka ikke å prøve med en annen vifte jeg visste funka, og når jeg satte den vifta jeg trodde var død i en annen gikk den som ei klokke.. Så mest sannsynlig er vel strømmuttaket på hovedkortet dødt, eller kan jeg ha klart å skru det av? Isåfall, om det er dødt må jeg vel skifte hovedkort for å få det til å funke igjen, noe som virker som både vanskellig (å få tak i) og dyrere enn nødvendig Jeg har tenkt på å få kobla cpu-vifta (som jo funker) direkte til en kabel på strømforsyninga, men da må jeg mest sannsynlig ha en adapter el., er dette noe som er mulig å skaffe? evt en 40*40 vifte med uttak som passer på enellerannen kabel fra strømforsyninga? Jeg er lite elektronisk fingerferdig og vil helst slippe "mekk-selv-løsninger" hvis det er mulig. Så hvis noen har forslag til hva jeg kan kjøpe og evt hva, om det nå er mulig å gjøre det som sikssert, evt andre løsninger mottaes dette med takk! mvh, Volkov Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Så lenge dette er en vanlig pc vifte er det bare å skaffe en overgang fra kontaktene du bruker på hardisker og cd-rom, og koble vifta til denne. Du får riktig nok ikke avlest hastighet fra vifta. Hadde selv en for stor vifte koblet rett på hovedkortet, noe som resulterte i at den utgangen plutslig stoppet og virke. :smile: Kjører det nå på de vanlige strømkablene med en overgang. Lenke til kommentar
Volkov Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 en sånn sak som denne da?: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DI3PA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå