navyboy Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg lurer på hvordan man kan få tittel på en MsgBox i vbscript. MsgBox ("Dette er en melding") Når man har dette får man bare en popupboks uten tittel. Jeg vet at andre her på forumet har spurt om "allways on top", har søkt selv men finner dette kun for visualbasic studio. Hva må jeg skrive for å få allways on top på MsgBoxen min i et vbscript? Lenke til kommentar
backup Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg lurer på hvordan man kan få tittel på en MsgBox i vbscript. MsgBox ("Dette er en melding") Når man har dette får man bare en popupboks uten tittel. Jeg vet at andre her på forumet har spurt om "allways on top", har søkt selv men finner dette kun for visualbasic studio. Hva må jeg skrive for å få allways on top på MsgBoxen min i et vbscript? 5831819[/snapback] MsgBox "Slå av maskinen øyeblikkelig." & vbCrLf &"Den begynner å brenne" & vbCrLf & "om 4 sekunder!",16,"Alvorlig Advarsel" Merk her: ingen parentser, vbcrlf gir linjeskift i meldinga, og istedet for 16 kan du sette f.eks. 64 eller mange andre tall eller ingenting, dvs bare la det stå ,,. Lenke til kommentar
navyboy Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg lurer på hvordan man kan få tittel på en MsgBox i vbscript. MsgBox ("Dette er en melding") Når man har dette får man bare en popupboks uten tittel. Jeg vet at andre her på forumet har spurt om "allways on top", har søkt selv men finner dette kun for visualbasic studio. Hva må jeg skrive for å få allways on top på MsgBoxen min i et vbscript? 5831819[/snapback] MsgBox "Slå av maskinen øyeblikkelig." & vbCrLf &"Den begynner å brenne" & vbCrLf & "om 4 sekunder!",16,"Alvorlig Advarsel" Merk her: ingen parentser, vbcrlf gir linjeskift i meldinga, og istedet for 16 kan du sette f.eks. 64 eller mange andre tall eller ingenting, dvs bare la det stå ,,. 5831929[/snapback] Stilig det med med 6/64 etc, fant ut at det var iconer som kommer opp. Stilig. FAQ MsgBox Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hehe, jeg har prøvd å finne denne koden lenge, mange takk Lenke til kommentar
Merko Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jepp msgbox = "noe melding",64,"en rar tittel" kan også bruke istedne for 64 6,32 64 osv.. bare å prøve deg frem eller bare bruke vbCritical/ vbInfo ++ msgbox = "noe melding",vbcritical,"en rar tittel" Lenke til kommentar
robhol Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 (endret) Gi beng i tall: Her er en liten liste over icons: (?) = vbQuestion /!\ = vbExclamation (i) = vbInformation (X) = vbcritical Knapper: OK = vbOKOnly (Trengs ikke, er standard) OK/Avbryt = vbOKCancel Ja/Nei = vbYesNo Edit: for å bruke et bestemt icon + et bestemt sett knapper Kan man f ex si: msgbox "Fortsette?",vbQuestion + vbYesNo,"Advarsel" Dette er ikke alt, men det mest grunnleggende. Endret 7. november 2006 av robhol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå