klilleng Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvordan kan hver femte nordmann stemme på et parti som ...5834722[/snapback] Og jeg lurer på hvorfor noen kan lure på hvorfor folk stemmer FrP. Er det ikke åpenbart? 5834741[/snapback] Joda, det er ganske åpenbart, Norge er fult av hobby-rasister, og i tillegg mange folk som ikke er politisk engasjerte men som gjerne stemmer FRP fordi de vil ha billigere bensin og sprit. 5834787[/snapback] Haha. Hva med at folk er misfornøyd med det de ser av daglig VANSTYRE fra styresmaktene? Hva med at folk er DRITTLEI offentlig reguleringer, skatter og avgifter? Hva med at folk SKJØNNER at innvandringspolitikken er på bærtur? Du undervurderer Ola Nordmann kraftig. Begynner også å bli "litt" lei av "billigere bensin og sprit"-babbelet. De eneste jeg hører det fra er sosialister. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hvor ble det av de koselige sosialistene?Det eneste jeg har nå er klilleng og hun er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen... *stikke et annet sted* 5834793[/snapback] Jeg sosialist, men jeg er ikke koselig ovenfor folk som generaliserer mens de klager over folk som gjør nettopp det samme. Blir litt som den verdenskjente vitsen om nordemennene som sitter nede på spanias solkyst og klager over alle utlendingene. Men, tilbake til topic nå? Endret 29. mars 2006 av warpig Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Men du beviste akkuratt at du faktisk ikke er den skarpeste kniven i skuffen. 5834817[/snapback] Vel, Einstein hadde kanskje vært hakket skarpere, men noe mer går jeg ikke med på! Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvor ble det av de koselige sosialistene?Det eneste jeg har nå er klilleng og hun er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen... *stikke et annet sted* 5834793[/snapback] Jeg sosialist, men jeg er ikke koselig ovenfor folk som generaliserer mens dem klager over folk som gjør nettopp det samme. Blir litt som den verdenskjente vitsen om nordemenne som sitter nede på spanias solkyst og klager over alle utlendingene. Men tilbake til topic nå? 5834837[/snapback] Påenget mitt er at det er noe helt annet å stemme på et parti enn å ha et spesielt livvsyn eller komme fra et spesielt land... men denne gangen stikker jeg på ordentlig... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvordan kan hver femte nordmann stemme på et parti som ...5834722[/snapback] Og jeg lurer på hvorfor noen kan lure på hvorfor folk stemmer FrP. Er det ikke åpenbart? 5834741[/snapback] Joda, det er ganske åpenbart, Norge er fult av hobby-rasister, og i tillegg mange folk som ikke er politisk engasjerte men som gjerne stemmer FRP fordi de vil ha billigere bensin og sprit. 5834787[/snapback] BINGO Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Så har det nå seg slik at de fleste som voldtar, dreper og skader andre mennesker har utenlands opprinnelse. Bare les på VG, den stakkers legen som ble kniv drept av en iraker. Dette sier jo sitt egentlig, også på nyhetene: -"En mann ble f.eks skutt/knivdrept/ranet" og det som oftes følger => "Politiet jakter nå på en mann av utenlands opprinnelse. " Så tror mange liv hadde blitt spart viss Norge sluttet å ta inn alt slags pakk så velter over grensene. For all del, mangen av dem er veldig "snille". De fleste faktisk, men når en av "dem" gjør noe gale så ender jeg automatisk opp med å generalisere det. Selv om det kanskje ikke er rettferdig. Men jeg tenker bare sånn jeg, -"Hadde vi hatt noen krav i det hele tatt til det som ruller inn over grensene så hadde kanskje den stakkers legen på legevakten i Oslo vært i livet nå, eller han som ble knivdrept ombord på en trikk". Kanskje litt trangsynt og firkantet tankegang, men igjen det kunne "redda" mange liv. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Dette mordet er atter ei sak som viser at norsk innvandringspolitikk ikkje held mål. Eg skjønar ikkje kvifor innvandrere må dra heilt til Norge; kvifor ikkje slå seg ned i eit naboland? Det ville jo vore enklare sidan kulturen ikkje er fullt så framand der(ja, eg veit at det ikkje er så altfor mykje vits i å dra frå Sudan til Zimbabwe, men dei får dra til det næraste sikre landet, då). Er sjølv imot ein del innvandring, spesielt afrikansk, fordi mange av dei afrikanske flyktningane er psykiske ustabile etter grusome opplevingar i barndommen, noke som trikkedrapet i fjor viste oss så smertefullt. Selvfølgelig er det unntak frå regelen. Eg er meir enn villig til å ta imot politiske flyktninger, men krigsflyktninger er ikkje heilt til å stole på. Eg er ikkje imot at folk med annan kultur kommer til landet, mistforstå meg rett. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Han som knivstakk på trikken var psykisk ustabil så det holdt, skylde på helsevernet du. Hvis du vet at du generaliserer hvis en gjør det og du er obs på det, så vil jeg ikke si noe mer. Forbanna huleboer tankegang, "vi må passe på det som er vårt, ikke la noen som ikke er norske få komme, de kan bite og de trenger bur. Det er ufattlig mange nordmenn som dreper også og voldtar. Så på grunn av at de har hatt et helvete så bør de ikke komme. ER DU HELT NISSE, vi har et psykisk helsevern i norge som ikke holder mål. Han som drepte på trikken trygla om hjelp han, men det er stappfullt på de fleste plassene man kan legge seg inn. Ja det var ufattlig trist at det skjedde, men det betyr ikke at alle gjør det. Endret 29. mars 2006 av Fluesopp Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hvordan kan hver femte nordmann stemme på et parti som ...5834722[/snapback] Og jeg lurer på hvorfor noen kan lure på hvorfor folk stemmer FrP. Er det ikke åpenbart? 5834741[/snapback] Joda, det er ganske åpenbart, Norge er fult av hobby-rasister, og i tillegg mange folk som ikke er politisk engasjerte men som gjerne stemmer FRP fordi de vil ha billigere bensin og sprit. 5834787[/snapback] Haha. Hva med at folk er misfornøyd med det de ser av daglig VANSTYRE fra styresmaktene? Hva med at folk er DRITTLEI offentlig reguleringer, skatter og avgifter? Hva med at folk SKJØNNER at innvandringspolitikken er på bærtur? Du undervurderer Ola Nordmann kraftig. Begynner også å bli "litt" lei av "billigere bensin og sprit"-babbelet. De eneste jeg hører det fra er sosialister. 5834832[/snapback] Kanskje jeg undervurderer Ola Nordmann, men jeg vet om mange(Spessielt førstegangsvelgere), som stemmer FRP fordi de vil ha billig sprit og bensin. Ja, det er mange som skjønner at invandring og intergreringspolitikken er på bærtur, men de skjønner også at det er intergreringen det er noe gale med, og at det antallet invandrere FRP vil ha inn i landet ikke er moralsk riktig, når vi faktisk er en velferdsstat som bader i penger. Jeg mener ikke å generalisere alle FRPere, jeg uttaler bare min erfaring av mitt nærmiljø. Endret 29. mars 2006 av Goz Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg har heller ikke noe i mot utlendinger generelt sett, jeg spiser ofte på det lokale pizza sjappen"Rano" drevet av nettopp folk fra østen. Endret 29. mars 2006 av chills Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kanskje jeg undervurderer Ola Nordmann, men jeg vet om mange(Spessielt førstegangsvelgere), som stemmer FRP fordi de vil ha billig sprit og bensin. Ja, det er mange som skjønner at invandring og intergreringspolitikken er på bærtur, men de skjønner også at det er intergreringen det er noe gale med, og at det antallet invandrere FRP vil ha inn i landet ikke er moralsk riktig, når vi faktisk er en velferdsstat som bader i penger. 5834895[/snapback] Isåfall kanskje de er opptatt av billig sprit og bensin da, vet du hva som er viktigst for dem bedre enn de selv? Jeg ser også du sier vi bør ta inn flere innvandrere fordi vi har råd, ikke forbi vi har behov. De eneste som bader i penger er forvalterne av oljefondet, ikke Ola Nordmann. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvordan kan hver femte nordmann stemme på et parti som ...5834722[/snapback] Og jeg lurer på hvorfor noen kan lure på hvorfor folk stemmer FrP. Er det ikke åpenbart? 5834741[/snapback] Joda, det er ganske åpenbart, Norge er fult av hobby-rasister, og i tillegg mange folk som ikke er politisk engasjerte men som gjerne stemmer FRP fordi de vil ha billigere bensin og sprit. 5834787[/snapback] Haha. Hva med at folk er misfornøyd med det de ser av daglig VANSTYRE fra styresmaktene? Hva med at folk er DRITTLEI offentlig reguleringer, skatter og avgifter? Hva med at folk SKJØNNER at innvandringspolitikken er på bærtur? Du undervurderer Ola Nordmann kraftig. Begynner også å bli "litt" lei av "billigere bensin og sprit"-babbelet. De eneste jeg hører det fra er sosialister. 5834832[/snapback] Ja! La oss ta oljepengene og dele de ut til de 4,5 millioner innbyggerne i landet, da kan alle kjøpe seg en ny bil og kjøre rundt på nye veier som FRP har finansiert ved vaffelsalg på Karl Johan. La oss avskaffe skatt på livsviktige ting som bensin og brennevin, og redusere all annen skatt. En velferdsstat trenger tross alt ikke skatt for å overleve, neeeida, Carl Ivar bare lager litt ekstra vaffelrøre, så skal dette gå rundt. Slapp av. La oss drite i klimapolitikk, FRP vet selvfølgelig bedre enn tusentalls forskere, det skulle bare mangle. La oss stoppe grensene og innkalle alle som ikke er lyse i huden til intervju for å finne ut om de er ravende gale. La oss kjøre hele driten i grøfta, drikke oss skitings på billig brennevin og danse nakne i gatene! Hurra for FRP! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ja! La oss ta oljepengene og dele de ut til de 4,5 millioner innbyggerne i landet, da kan alle kjøpe seg en ny bil og kjøre rundt på nye veier som FRP har finansiert ved vaffelsalg på Karl Johan. La oss avskaffe skatt på livsviktige ting som bensin og brennevin, og redusere all annen skatt. En velferdsstat trenger tross alt ikke skatt for å overleve, neeeida, Carl Ivar bare lager litt ekstra vaffelrøre, så skal dette gå rundt. Slapp av. La oss drite i klimapolitikk, FRP vet selvfølgelig bedre enn tusentalls forskere, det skulle bare mangle. La oss stoppe grensene og innkalle alle som ikke er lyse i huden til intervju for å finne ut om de er ravende gale. La oss kjøre hele driten i grøfta, drikke oss skitings på billig brennevin og danse nakne i gatene! Hurra for FRP! 5834978[/snapback] Sånt usaklig tull som dette gidder jeg ikke kommentere ytterligere. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Kanskje jeg undervurderer Ola Nordmann, men jeg vet om mange(Spessielt førstegangsvelgere), som stemmer FRP fordi de vil ha billig sprit og bensin. Ja, det er mange som skjønner at invandring og intergreringspolitikken er på bærtur, men de skjønner også at det er intergreringen det er noe gale med, og at det antallet invandrere FRP vil ha inn i landet ikke er moralsk riktig, når vi faktisk er en velferdsstat som bader i penger. 5834895[/snapback] Isåfall kanskje de er opptatt av billig sprit og bensin da, vet du hva som er viktigst for dem bedre enn de selv? Jeg ser også du sier vi bør ta inn flere innvandrere fordi vi har råd, ikke forbi vi har behov. De eneste som bader i penger er forvalterne av oljefondet, ikke Ola Nordmann. 5834936[/snapback] Nei, de skal få lov til å bestemme hva som er viktig selv, men jeg synest det er høyst egoistisk å stemme på et parti som skal styre landet kun utifra egne behov av rusmiddler. Behov er vel ganske irrelevant i denne diskusjonen, vi har et moralt ansvar som verdens rikeste land. Ola Nordmann trenger ikke å bade i penger,(Selvom vi gjør det, sett ut ifra resten av verden) Men når staten har penger nok til å ta imot invandrere, bør vi prøve å hjelpe flest mulig. Selvfølgelig skal vi ikke ta inn massemordere eller terrorister, men for meg er det likegyldig hvor en kriminell kommer fra, jeg ønsker ikke kriminelle i mitt samfunn, uansett nasjonalitet. Lenke til kommentar
Viking__ Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Han som knivstakk på trikken var psykisk ustabil så det holdt, skylde på helsevernet du. 5834891[/snapback] Jaha...så det er helsevesenet si skyld at han drepte noken? Det nytter ikkje å skylde på andre i lengden. Skal me skylde på ein kriminells foreldre fordi ungen deira er kriminell? Hvis du vet at du generaliserer hvis en gjør det og du er obs på det, så vil jeg ikke si noe mer. Eg har ikkje lyst at det skal skje igjen. Kvifor ta risken? Forbanna huleboer tankegang, "vi må passe på det som er vårt, ikke la noen som ikke er norske få komme, de kan bite og de trenger bur. Latterlig og smålig av deg. Det er ufattlig mange nordmenn som dreper også og voldtar. Har ingen ting med saka å gjere. Så på grunn av at de har hatt et helvete så bør de ikke komme. ER DU HELT NISSE, vi har et psykisk helsevern i norge som ikke holder mål. I så fall bør me ikkje ta imot slike folk før me har eit helsevern som fungerer. Ja det var ufattlig trist at det skjedde, men det betyr ikke at alle gjør det. Det har eg heller ikkje sagt. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Behov er vel ganske irrelevant i denne diskusjonen, vi har et moralt ansvar som verdens rikeste land. Ola Nordmann trenger ikke å bade i penger,(Selvom vi gjør det, sett ut ifra resten av verden) Men når staten har penger nok til å ta imot invandrere, bør vi prøve å hjelpe flest mulig. Hvorfor hjelpe én i Norge, når man for samme sum kan hjelpe 1000 i utlandet? Selvfølgelig skal vi ikke ta inn massemordere eller terrorister, 5834990[/snapback] Vel, det er nettopp det vi gjør. Endret 29. mars 2006 av klilleng Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Behov er vel ganske irrelevant i denne diskusjonen, vi har et moralt ansvar som verdens rikeste land. Ola Nordmann trenger ikke å bade i penger,(Selvom vi gjør det, sett ut ifra resten av verden) Men når staten har penger nok til å ta imot invandrere, bør vi prøve å hjelpe flest mulig. Hvorfor hjelpe én i Norge, når man for samme sum kan hjelpe 1000 i utlandet? Selvfølgelig skal vi ikke ta inn massemordere eller terrorister, 5834990[/snapback] Vel, det er nettopp det vi gjør. 5835005[/snapback] Fordi det ikke alltid er like lett å hjelpe folk i utlandet, hjelpearbeidere blir ofte skutt, og styret i mange land ønsker ikke hjelp. Mange av invandrerene som kommer til Norge er på flukt fra egen regjering, tror du det funker å hjelpe de i landet sitt da? Når har jeg sagt at jeg støtter innvandringspolitikken vi fører idag? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Snasen logikk i det å ikke motta flyktninger fra krigssituasjoner. De flykter faktisk _fra_ noe, derfor er det like greit at vi holder dem på armlengdes avstand. At det er de som trenger hjelp blir vel etter en slik logikk underordnet. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Ja! La oss ta oljepengene og dele de ut til de 4,5 millioner innbyggerne i landet, da kan alle kjøpe seg en ny bil og kjøre rundt på nye veier som FRP har finansiert ved vaffelsalg på Karl Johan. La oss avskaffe skatt på livsviktige ting som bensin og brennevin, og redusere all annen skatt. En velferdsstat trenger tross alt ikke skatt for å overleve, neeeida, Carl Ivar bare lager litt ekstra vaffelrøre, så skal dette gå rundt. Slapp av. La oss drite i klimapolitikk, FRP vet selvfølgelig bedre enn tusentalls forskere, det skulle bare mangle. La oss stoppe grensene og innkalle alle som ikke er lyse i huden til intervju for å finne ut om de er ravende gale. La oss kjøre hele driten i grøfta, drikke oss skitings på billig brennevin og danse nakne i gatene! Hurra for FRP! 5834978[/snapback] Sånt usaklig tull som dette gidder jeg ikke kommentere ytterligere. 5834987[/snapback] Om jeg tar bort vaffelrøren og det obligatoriske intervjuet av folk som ikke er hvite er vi ikke langt borte fra en saklig post. Er du med på å kommentere "ytterligere" da? (hvor er det du har kommentert dette før forresten? Siden du ikke vil kommentere "ytterligere") Endret 29. mars 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Om jeg tar bort vaffelrøren og det obligatoriske intervjuet av folk som ikke er hvite er vi ikke langt borte fra en saklig post. 5835041[/snapback] Kan ikke si så mye annet enn; les partiprogrammet og kvitt deg med fordommene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg