Gå til innhold

Når skal alle innvandrere ut av landet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes enkelte i denne tråden har en sterk uvane med å generalisere. For meg er det helt likegyldig om en kriminell har utenlandsk opprinnelse eller kommer fra hardangervidda og spiller haringfele. Vi må se mennesker som de er og ikke for de folket de tilhører. Vi er alle helt unike, det finnes ikke bare en type norsk menneske og en type muslimsk mennesker.

Det er helt tåpelig å holde alle muslimer ansvarlige for hva andre muslimer gjør! Vi er alle helt unike og har hver vår måte å praktisere vår tro på! Derfor er det viktig å lese og ta inn over seg hvor mange som faktisk tar avstand fra terror og drap.

Stopp generaliseringen og se på enkeltmennesker, ikke grupper!

Dessuten synes jeg at alle mennesker beriker samfunnet så lenge de ikke gjør noe lovstridig. La innvandrerene være i fred og heller fokuser på å bedre arbeidsplassene slik at alle mennesker som bor i Norge kan ha en trygg og hyggelig jobb uansett opprinnelse. Og straff alle menneskene i norge som har gjort noe galt eller snylter. Det inkluderer de som driver med svart arbeid, skattesnyting, skattefusk og trygdeutnyttelse!

Lenke til kommentar

Et problem med en del av 1.-generasjonsinnvandrerne fra midtøsten er at de forventer å kunne komme til et nytt land og ikke forandre seg. De tar ikke hensyn til det nye landets lover og regler samtidig som de forventer at resten av befolkningen skal tilpasse seg dem... helt sprøtt!

Nå skal det nevnes at vi nordmenn ikke alltid oppfører oss seg så pent mot "våre nye landsmenn". Det er nok èn av grunnene til at "utlendinger" samles i ghettoer i de store byene.

Lenke til kommentar
Et problem med en del av 1.-generasjonsinnvandrerne fra midtøsten er at de forventer å kunne komme til et nytt land og ikke forandre seg. De tar ikke hensyn til det nye landets lover og regler samtidig som de forventer at resten av befolkningen skal tilpasse seg dem...  helt sprøtt!

Nå skal det nevnes at vi nordmenn ikke alltid oppfører oss seg så pent mot "våre nye landsmenn". Det er nok èn av grunnene til at "utlendinger" samles i ghettoer i de store byene.

5834447[/snapback]

Og hvor iallhverden har du fått dette fra?

Media?

Lenke til kommentar

inn i varmeste helvete da, nordmenn oppfører seg ikke noe bedre de...noen av de største idiotene jeg hat møtt er nordmenn. En liten ting til....at det er innvandrere i norge kan faktisk være bra. Det er enkelt-mennesker som lager bråk. Ikke kom å si at alle iranere lager bråk, eller alle fra chile......de jeg kjenner har etter det jeg vet ikke gjort en flue fortred.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Et problem med en del av 1.-generasjonsinnvandrerne fra midtøsten er at de forventer å kunne komme til et nytt land og ikke forandre seg. De tar ikke hensyn til det nye landets lover og regler samtidig som de forventer at resten av befolkningen skal tilpasse seg dem...  helt sprøtt!

5834447[/snapback]

For det første er det igjen en minoritet som er sånn, for det andre, hva er kilden din? vg.no? For det tredje, ingen folkeslag vil forandre seg på dagen, du synest kanskje nordmennene som sitter utenfor en rimi butikk i Spania og snakker norsk med andre nordmenn og klager på alle utlendigene, at de er gode å intergrere seg, og tilpasse seg miljøet?

Lenke til kommentar

Jeg bor heller i en ghetto med flere folke-slag enn en bydel med bare nordmenn. Faktisk så har de fleste et litt anna menneske-syn enn nordmenn, hører noen her hadde godt av å lært litt. Faen det er jo så mange som er fylt av fordommer. Dere løper vel hvis dere ser en som er litt mørk i huden. "se der Harald, det der er en blåmann"

Vikinger brukte ordet blåmann om svarthuda.

Og jo jeg er norsk....Hater bare hobby-rasister, nazister osv.

Skulle tattt å banke den ene med den andre.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Prics: Er fult klar over at Sos-rasisme er en ekstremist organisasjon også. Allikavel så er samlesidene som går over 14-sider en veldig bra illustrator på hatet frp har mot ikke-vestlige innvandrere

Nei, det gjør ikke det.

Du kan ikke bruke løgnere som sannhetsvitner.

Lenke til kommentar
Det er noe helt annet å dømme alle som stemmer på et parti en alle som tror på en gud!

5834429[/snapback]

Jeg ser dere sier det, men er det egentlig så annerledes?

Partiets leder er på en måte partiets gud, slik en relgion har gud.

Jeg mener det er akkuratt det samme, samme forhåndsdømmende innstilling, skjerp dere folkens.

Hvorfor blir du provosert av det jeg sier? Det kan være ett symptom på sinne-problemer

Eller at det du sier strider mot all logikk og sunn fornuft.

Endret av warpig
Lenke til kommentar

Haha, for en tråd. Hurra for dagens Norge sier jeg bare. Hadde ikke denne "diskusjonen" foregått på internett skulle en nesten tro vi befant oss et par hundre år tidligere enn det vi faktisk gjør.

Å generalisere er i de fleste tilfeller fullstendig idiotisk, og det gjelder faktisk om man snakker både religion, etnisk opprinnelse eller hvilket politisk parti man stemmer.

Likevel kan jeg godt si at jeg synes dagens situasjon med FRP som et fremadstormende parti er ytterst urovekkende. At hver femte nordmann stemmer på et parti som har partitopper som kommer med rasistiske kommentarer stort sett hver gang de er i media er ikke annet enn fryktelig skremmende.

Hvordan kan hver femte nordmann stemme på et parti som stort sett alle som er aktive i politikk ser på som et tulleparti? Se på Siv Jensen, som sitter og unnlater å svare på om FRP har tenkt til å dele ut oljepengene til hvermansen om de kommer til makten. I et land med litt større politisk interesse hadde dette vært politisk selvmord, og grunn nok til at folk hadde sittet og gapskratte i salen. I Norge er det noen som så vidt tør å trekke på smilebåndet, men ikke å arrestere Jensen for det. Av den enkle grunn at de vet at det finnes en stor masse velgerskare som ikke vet bedre, og at disse ikke kan ignoreres.

Problemet er nok ikke FRP i seg selv, problemet er at det finnes nok folk som tillater et parti som FRP.

(og om noen lurer på hvorfor jeg ikke kommenterer "original-diskusjonen", så er det fordi det er en ikke-diskusjon. End of story.)

Lenke til kommentar
Det er noe helt annet å dømme alle som stemmer på et parti en alle som tror på en gud!

5834429[/snapback]

Jeg ser dere sier det, men er det egentlig så annerledes?

Partiets leder er på en måte partiets gud, slik en relgion har gud.

5834585[/snapback]

Jeg tror på gud, men er ikke mot homofile og all den dritten religion har med seg, men du kan ikke stemme FrP og tålke det de sier slik at de ikke vil privatisere norge...

Lenke til kommentar
Hvordan kan hver femte nordmann stemme på et parti som ...

5834722[/snapback]

Og jeg lurer på hvorfor noen kan lure på hvorfor folk stemmer FrP. Er det ikke åpenbart?

5834741[/snapback]

Joda, det er ganske åpenbart, Norge er fult av hobby-rasister, og i tillegg mange folk som ikke er politisk engasjerte men som gjerne stemmer FRP fordi de vil ha billigere bensin og sprit.

Lenke til kommentar
Hvor ble det av de koselige sosialistene?

Det eneste jeg har nå er klilleng og hun er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen...

*stikke et annet sted*

5834793[/snapback]

Hva babler du om? Jeg er verken sosialist eller hunnkjønn.

*hadet*

5834805[/snapback]

Men du beviste akkuratt at du faktisk ikke er den skarpeste kniven i skuffen. :p

Lenke til kommentar
Hvor ble det av de koselige sosialistene?

Det eneste jeg har nå er klilleng og hun er ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen...

*stikke et annet sted*

5834793[/snapback]

Hva babler du om? Jeg er verken sosialist eller hunnkjønn.

*hadet*

5834805[/snapback]

Da har jeg ingen da

*stikke på ordentlig denne gangen*

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...