eppis Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 har planer om og kjøpe meg en laptop som jeg har tenkt og kjøre mulitboot på... altså windows og linux. hvordan disto det blir på linux har jeg ikke bestemt meg for. Siden WLAN og linux er et kjent helvete så tipper jeg går for en distro som ikke krever så mye jobb til og få det innebygde wlan kortet til og funke på laptopen. laptopen jeg ser på er en Lenovo ThinkPad R51e 1843 burde fungere helt greit til mitt bruk. står ikke noe om chipsett så håpet at noen hadde samma maskinen og hadde prøvd den i linux. noen som har noen forslag på distro?? bruker Slackware til server har vurdert og bruke dette eventuelt ubuntu på laptopen. all info om wlan/chipset på denne maskinen tas i mot med stor takk Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 har planer om og kjøpe meg en laptop som jeg har tenkt og kjøre mulitboot på... altså windows og linux. hvordan disto det blir på linux har jeg ikke bestemt meg for. Siden WLAN og linux er et kjent helvete så tipper jeg går for en distro som ikke krever så mye jobb til og få det innebygde wlan kortet til og funke på laptopen. laptopen jeg ser på er en Lenovo ThinkPad R51e 1843 burde fungere helt greit til mitt bruk. står ikke noe om chipsett så håpet at noen hadde samma maskinen og hadde prøvd den i linux. noen som har noen forslag på distro?? bruker Slackware til server har vurdert og bruke dette eventuelt ubuntu på laptopen. all info om wlan/chipset på denne maskinen tas i mot med stor takk 5831310[/snapback] Anbefaler i høyeste grad Ubuntu, det er den eneste distroen jeg har hatt hvor alt av hardware bare funker, og jeg har prøvd fedora, suse, osv osv. Last ned den nye Dapper versjonen, blås i at den er beta enda, jeg har brukt den på 5 forskjellige maskiner uten antydning til problem Last ned her Tar et lite forbehold i at jeg ikke har samme PC som deg Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tror man skal bry seg om at Dapper er beta, hva var det for en ting å si? Gjør du viktige ting på PC-en, bruk Breezy. Hele apt-get gikk i vinkel i Dapper etter at jeg installerte Skype. Lydkortet som fungerte i Breezy (for utenom at den ikke mutet da jeg plugget inn øreplugger), virket heller ikke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Dapper er beta, og det merkes. Du kan få inn oppdateringer som kræsjer maskina, oppgradering av Xorg/drivere kan sende skjermen i svart og gudene vet hva. Lenke til kommentar
eppis Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 tror jeg skal forholde meg til en stabil distro ja.. ser på archlinux, slackware, ubuntu som de 3 fremste alternativene... Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 hmm, jeg har nå aldri opplevd noen problemer med dapper, men det er vel bare flaks da... og dessuten var jo egentlig dapper ment og bli utgitt på denne tiden, så veldig beta kan den jo ikke være. Utsettelsen på 6uker var jo for det meste beregnet på forbedre støtten for asiatiske språk, noe som vel neppe er viktig for nordmenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå