DementedAlbino Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Etter å ha lest artikkelen om mediacenter pc her på hw.no har jeg bestemt meg for å bygget meg ett selv. Likte ikke kabinettet som ble brukt av hw, så vil gjerne finne et annet som ser bra ut og gjør jobben. Kabinettet må ikke være for stort, men må likevel ha nok plass til komponentene som skal inn i en slik pc. Har sett på følgende kabinett, så det jeg lurer på er om noen av disse er brukenes, eller om jeg bør se etter andre kabinett framfor disse. Noen som har erfaringer med de valgte kabinettene, eventuelt kan anbefale meg et annet? Origenae DIGN HV7 Origenae DIGN HV5 Black Silverstone LC11 Endret 2. april 2006 av svortevik Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. april 2006 Forfatter Del Skrevet 2. april 2006 Ingen som kan si noe her? Lenke til kommentar
egOIst Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Jeg skal til å starte bygging selv, synes det er fett, hvor man da kan konstruere alt til det man skal bruke det til, mitt kabinett vil ha plass til 9 HDD's og kjølingen vil være bra og det vil i tilleg bli i samme dimensjon som en forsterker til annlegg, kansje litt høyere... =) mvh Arne Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 Jeg er ganske lysten på Silverstone SST-LC16M Lenke til kommentar
evilpaul Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 Etter å ha lest artikkelen om mediacenter pc her på hw.no har jeg bestemt meg for å bygget meg ett selv. Likte ikke kabinettet som ble brukt av hw, så vil gjerne finne et annet som ser bra ut og gjør jobben. Kabinettet må ikke være for stort, men må likevel ha nok plass til komponentene som skal inn i en slik pc. Har sett på følgende kabinett, så det jeg lurer på er om noen av disse er brukenes, eller om jeg bør se etter andre kabinett framfor disse. Noen som har erfaringer med de valgte kabinettene, eventuelt kan anbefale meg et annet? Origenae DIGN HV7 Origenae DIGN HV5 Black Silverstone LC11 5831010[/snapback] Har et Silverstone LC11 i svart. De originale viftene er ikke av de mest stillegående, men det kommer jo ann på hva du har som referanse og der er jeg bortskjemt med vannkjøling. En ting som er veldig kjekt hvis du skal ha maskinen over/under en forsterker er at hovedkortet står oppned i kabinettet slik at det ikke forstyrrer kjølingen til en forsterker med å tvinge luften til å strømme nedover. Ellers så har det ikke allverdens med plass; micro-ATX hovedkort, 2 harddisker, 1 dvd-rom, 1. skjermkort+ 2 pci-kort og da er det fullt. Kabinettet bruker et "risercard" til skjermkort og pci-kort slik at de blir liggende paralellt med hovedkortet. Dette gjør også sitt til at en ikke kan montere skjermkort som har kjøleblokker montert på baksiden da disse vil ta i bunnen av kabinettet. Alt i alt så er dette et billig og bra kabinett, men de som har bruk for masse plass må se på andre kabinetter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå