Gå til innhold

Trenger hjelp i forhold til tilbud fra Datakjeden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det ser ut som en grei pc. Ikke noe spill monster, men duger vel til det meste.

Mange finesser som tv-tuner, minnekort leser, XP, trådløs om du har det i huset.

Skjermkortet er forrige generasjon, men burde kjøre de fleste spill på grei kvalitet om du ikke planlegger 1600x1200+ med mye eye candy. Du har også mulighet til å oppgradere til et bedre skjermkort ved en senere anledning (PCI-express)

Umulig å si noe om støy. Du bør gå på butikken, høre og gjøre deg opp en egen mening.

Lenke til kommentar

Jeg satte sammen deler fra Komplett som ville ha gitt en tilsvarende PC. Med alt som følger med, minnekortleser, TV-tuner og alt, endte jeg på ca 11 500,-

Og da har man bare en PC i deler, uten samlet garanti. Jeg valgte også Q-TEc-kabinett, og mange andre av de billigste type varene, no-name RAM osv. Nå kommer jeg på at jeg glemte å legge til trådløst mus/tastatur, så det hadde blitt enda noe dyrere.

Skjermkortvifta kan jo høres. Absolutt ingen støvsuger, men støy er da så forskjellig fra person til person. Støyen var ikke så ille i mine ører.

Lenke til kommentar

Ser ut som ett veldig greit tilbud, bortsett fra at det er en HP PC. Eg liker ikkje merke-pcer i det hele tatt, men det er fordi eg liker å oppgradere litt innimellom. Spesielt hater eg gjennopprettingspartisjoner som de lager til uten at du får med en Windows-cd. Dersom harddisk ryker så står du der :thumbdown:

Dersom du bare skal ha en dum boks som virker i 3-4 år uten å oppgradere så slå til.

Lenke til kommentar

Rivatuner rapporterer om skjermkortet:

NVIDIA GeForce 6800 256MB

256-bit minnebuss

NV42, (A1,12x1,5vp)

Frekvenser: 325/600

Vifta på skjermkortet kan enkelt justeres med Rivatuner til å bli meget stille, og da er maskinen knapt hørbar i et miljø der naturlig bakgrunsstøy er til stede.

3745 i 3DMark05 med nyeste nVidia-driver (bare innstallert oppå den som følger med PCen) og uten noe tweaking/overklokking av noe slag.

10 min etter at viftehastighet i 2D (Windows) var satt til 50% var temperaturen på 57 grader. Idle på 100% vifte er rundt 52-53 grader.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ser ut som ett veldig greit tilbud, bortsett fra at det er en HP PC. Eg liker ikkje merke-pcer i det hele tatt, men det er fordi eg liker å oppgradere litt innimellom. Spesielt hater eg gjennopprettingspartisjoner som de lager til uten at du får med en Windows-cd. Dersom harddisk ryker så står du der  :thumbdown:

Dersom du bare skal ha en dum boks som virker i 3-4 år uten å oppgradere så slå til.

5869637[/snapback]

Skjønner ikke bæret av hva du snakker om....Hva kan ikke oppgraderes? I min Dual Core Pentium D så kan absolutt alt oppgraderes. Back-up partisjonen går selvsagt an å backes up på den eksterne usbharddisken. Cpu, minne, skjermkort, tvkort osv kan selvsagt byttes ut etter behov. Kabinett er heller ingen dum boks, da den er liten, praktisk og flott å se på. Skjermkort ligger på 40grader idle, hk ligger på 35, cpu 43 grader og Hd 31 grader, så denne boksen er alt annet enn dum.

Flott tilbud fra HP\Datakjeden som kan prise denne maskinen til 9000kr. I Webshoppene er det vanskelig å komme under 14000 med frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...