merkur Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/29/462189.html Noen som vet om dette gjelder alle skoler eller? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Gjelder min iallefall. Fri fra klokka 12 vi. Lenke til kommentar
quakie Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Gjelder min iallefall. Fri fra klokka 12 vi. 5830900[/snapback] Og du går på hvilken skole? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Økonomilæreren sa vi fikk fri men nå kommer engelsklæreren og sier at det er ikke sikkert. Det er kun de lærerne som er medlem av et eller annet forbund som streiker og dermed gjelder det ikke per skole, men per lærer om du får fri eller ei. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Vi får fri og jeg for eksempel får fri hele dagen . Det er fordi jeg bor x antall kilometer unna skolen og det ikke er noe busstilbud til dit jeg skal før vanlig hentetid. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Kommunenes Sentralforbund vil innføre vanlig arbeidsdag for lærere, noe som medfører at lærerne ikke skal gjøre noe hjemme lenger, men skal begynne og slutte til faste tider og alt som må gjøres (forberedelse, undervisning, retting, samtaler, møter, osv.) skal gjøres mellom der. I praksis er dette umulig å gjennomføre pga. prøveretting og dårlige kontorløsninger for enkelte lærere. Derfor vil Utdanningsforbundet ta ut alle sine medlemmer i streik fra kl. 12 i morgen og ut dagen. Lærere som er medlem av utdanningsforbundet må da avbryte undervisningen, medlemmer av f.eks lektorlaget kan ikke det. Om man får fri eller ikke kommer altså an på om man har lærere som er medlem av utdanninsforbundet eller ikke, og ingen skal ha fri før kl 12. Endret 29. mars 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg hørte at det var noe om en ny samarbeidspartner som i det siste hadde tatt fra dem massevis av ting, som de kjempet hardt for å få med den forrige samarbeidspartneren. Nå ødelegger da altså den nye samarbeidspartneren en haug av de avtalene lærerene har jobbet for å få til. Og at samarbeidspartneren nå ville gjøre så alle fikk lik lønn, uantsett utdannelse. Så en som underviste i 1. klasse, fikk like mye som en som underviste på videregående eller noe slikt. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
merkur Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Fant ut at vi også har fri fra klokken 12:00 i morra, og det virker som dette gjelder over hele landet Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Det er KS (Kommunenes Sentralforbund, lærernes nye arbeidsgiver) som fjerner lærernes hardt opparbeida rettigheter og påpresser dem ei arbeidstid som ikke henger på greip og som kan ramme elevene fordi lærerne f.eks. ikke får tid til å forberede seg til timene. Derfor streiker lærerne i morra. Elever som blir ramma bør markere sin støtte til lærernes politiske streik, ikke bare løpe hjem, da lærerne ikke bare streiker for seg selv, men også for elevenes rett til en skikkelig utdanning. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Joda. Hadde det ikke vært for at jeg trenger å ta igjen en del skolearbeid hadde jeg gladelig møtt opp i morgen jeg. Men jeg er i en litt kinkig situasjon i en del fag nå, og da kom denne dagen her som bestilt! Men hva kunne vi forrsten gjort annet enn å løpe hjem? Gå? ( ) Jeg er enig i at vi bør støtte opp om lærerenes krav og ønsker. Men hva kan vi som elever gjøre da for å vise at vi også bryr oss på en skikkelig måte i morgen? (bortsett fra å skrive brev, leserinnlegg og slikt da, noe som jo er en opplagt mulighet) Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Slutter vanlivis 12,20 på Torsdagene så får ikke så kjempekonsekvenser for meg denne streiken... Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Er det bare jeg som blir forbanna av denne streiken? Snakket nettopp med læreren min, og hørte at hun jobbet i snitt 2 timer etter arbeidstid hjemme hver dag. Det skulle da bare mangle! Hva med Sommerferie, påskeferie, vinterferie etc. Det er da ingen andre arbeidsplasser som har disse frynsegodene, så da synes jeg det bare er rimelig at lærerene gjør opp for seg ved å ta igjen det tapte! Jeg er en av de som er glad for at jeg går på skolen, og feirer ikke når jeg får unødvendig fri. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Elevene skal få fri over hele landet, bortsett fra ved min skole, der skal vi ha "studietime". Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Er det bare jeg som blir forbanna av denne streiken? Snakket nettopp med læreren min, og hørte at hun jobbet i snitt 2 timer etter arbeidstid hjemme hver dag. Det skulle da bare mangle! Hva med Sommerferie, påskeferie, vinterferie etc. Det er da ingen andre arbeidsplasser som har disse frynsegodene, så da synes jeg det bare er rimelig at lærerene gjør opp for seg ved å ta igjen det tapte! Jeg er en av de som er glad for at jeg går på skolen, og feirer ikke når jeg får unødvendig fri. 5837181[/snapback] Hva er det du er ute etter? Det er snakk om at lærerne ikke lenger skal få sitte hjemme de to timene etter arbeidstid, men at de skal få tid til det arbeidet iløpet av skoledagen.KS vil forandre den ordningen med at lærerne får godtgjort noen ekstra timer som blir brukt til retting hjemme osv, for at alt skal bli gjort på skolen. Hvis du noen gang hadde prøvd å være lærer, ville du fort merket at det er umulig å rette f.eks tentamen til en hel klasse på skolen. Det ville tatt maaaaaange uker/måneder så tett som tidsplanen er på skolen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå