christt Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Bygde en maskin med følgende spec: - ASUS P4T533-C i850E 1AGP 5PCI 4RIMM Audio Socket478 ATX - Intel Pentium 4 Northwood 2.266GHz 512Kb 533MHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket 478 - 4stk Kingston KVR1066X16-8 256Mb RAMBUS/RIMM PC1066 (only for i850e) - 2 stk Western Digital Caviar XL 120.0Gb 7200rpm Special Edition (OBS! 8Mb cache!) UDMA100 IDE på et: Promise Fasttrak100 TX4 IDE RAID Retail - Standard 1.44Mb 3.5" floppy - Pioneer DVD-106S 16X DVD/40X CD Slot-In DMA bulk IDE - Gainward GeForce4 Ti4600 PowerPack! Ultra/750 XP Golden Sample 128Mb Ultra DDR Tv-out DVI Retail AGP - Creative SoundBlaster Audigy Platinum Retail PCI - 3Com 3C905 Etherlink III 10/100Mbit TP bulk PCI - HP DVD+RW 200i 2.4xDVD+RW 12xCDR 10xCDRW 32xCD Retail intern IDE For det første; problemer med installasjon av Windows 2000. Korrupte filer. Kjørte test på minnebrikkene, den ene viste seg å være dårlig. Tok ut denne. Lydkortet kranglet også med skjermkortet. Fikk løst dette ved å laste ned de nyeste driverene til lydkortet fra Creative. Skjermkortet kjørte tydligvis ikke helt stabilt, prikker rundt musepekeren. Satte ned hardware accelleration et hakk, prikkene ble borte. Fortsatt kjører maskinen ustabilt. Idle temp på CPU er like over 40 grader, så overoppheting skulle ikke være problemet. Har også oppdatert BIOS til nyeste versjon. Maskinen fryser nå etter en stund. Eks. hvis den står på over natten. Den kan også reboote enkelte ganger. Trenger noen tips til forbedringer, løsninger, osv... Lenke til kommentar
christt Skrevet 26. september 2002 Forfatter Del Skrevet 26. september 2002 Siden det ikke er noen som svarer regner jeg med at ingen har tips eller vet noe. Hvilke andre sider bør jeg sjekke? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Du tok ut 2 minnebrikker antar jeg (siden hovedkortet krever 2 eller 2+2 brikker)? Sjekk http://downloadfinder.intel.com/scripts-df...infinst_enu.exe - chipsett software - dette kan hjelpe. Antar du har installert windows _rent_ etter å ha fjernet minnet som korrupterte filer (så du ikke har en korrupt windows) og lagt inn SP1? Hjelper ikke noe av det kan du forsøke å oppdatere skjermkort (www.nvidia.com) og lydkort (www.soundblaster.com)drivere og/eller flytte litt rundt på kortene i maskinen. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 Napp ut alt du ikke trenger for å installere windows. Se om det blir bedre da. Pass også på å ikke ha for agressive minneinstillinger i bios. Kan virke som et minne-problem med de feilene du får. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 27. september 2002 Del Skrevet 27. september 2002 korrupte filer er standard for dårlig minnebrikker. Normalt krasjer pcen under instalasjon dersom minnebrikken er dårlig. faktisk er win9x baserte os mindre ømfindtlige på dette området (basert på personig erfaring). Dersom du har en brikke stående i nå, prøv å sette dem i forskjellige porter i kortet. Enkelte hovedkort foretrekker at port 1 blir brukt dersom det bare er en brikke i maskinen. DErsom du har sideband adressing og fastwrite skrudd på i biosen din prøv å disable dem, kan hjelpe på skjermkortstabiliteten Komm forresten også på at det finnes en innstilling i win2k som gjør at maskinen restarter selv ved den minste feil, denne må skrus av.Vill da bare restarte ved blåskjerm tror jeg. Husker ikke helt hvor en finner funksjonen. Men det er sikkert noen andre på forumet som vet hvilken funksjon jeg mener og vet hvor den er i windows innstillingene [ Denne Melding var redigert av: dopus på 2002-09-27 11:00 ] Lenke til kommentar
christt Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 Takker for svar! Kjører med 2 brikker nå ja, la inn windows rent etter å ha tatt ut 2 brikker. Kjørte alle oppdateringer. Nyeste drivere på det meste, bortsett fra den chipset driveren som jeg skal prøve over helga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå