Gå til innhold

Ønsker kritikk på min nettside (om bilen min)

Anbefalte innlegg

Har jobbet en stund med denne siden, og «lanserte» den forrige fredag. Har fått fikset de verste barnesykdommene nå, og ønsker derfor kritikk fra dere her på forumet.

Nevn gjerne både positive (+) og negative (-) sider, med en liten kommentar. Så konstruktivt som mulig :)

På forhånd vil jeg bare si tusen takk til alle som tar seg tid til å hjelpe meg.

---> LINK: http://calibra.moskedalen.net/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte felgene dine :)

Likte ikke den logoen øverst. Vet det er den "offisielle" logoen til GM eller hva det nå er, men jeg har aldri likt den. Ser litt sånn barnetegning-aktig ut. Hadde vært penere med en litt fargerik header med bilde av bilen f.eks. som dekker hele bredden.

Lenke til kommentar
Trodde 235 var bredden på dekkene jeg og 35 profilen. Hvis du går fra 235 til 225 går du vel til smalere dekk?

5836040[/snapback]

Nå skal jeg gå i fra 225 til 215 - det er bredden ja - altså smalere dekk. Men nå var det snakk om å gå lavere da. Og profilen (35) er % av bredden. Dermed er det mindre gummi (lavere profil) på 35% av 215 enn 35% av 225 ;)

syntes siden var fin jeg, men hva er den tingen helt oppe i venstre hjørnet?

5836085[/snapback]

header.png

Denne du tenkte på? Dette er General Motor (Opel i Norge) sin logo for min bilmodell, Opel Calibra. Jobber med å få tak i denne i bedre oppløsning ;)

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Trodde 235 var bredden på dekkene jeg og 35 profilen. Hvis du går fra 235 til 225 går du vel til smalere dekk?

5836040[/snapback]

Nå skal jeg gå i fra 225 til 215 - det er bredden ja - altså smalere dekk. Men nå var det snakk om å gå lavere da. Og profilen (35) er % av bredden. Dermed er det mindre gummi (lavere profil) på 35% av 215 enn 35% av 225 ;)

syntes siden var fin jeg, men hva er den tingen helt oppe i venstre hjørnet?

5836085[/snapback]

header.png

Denne du tenkte på? Dette er General Motor (Opel i Norge) sin logo for min bilmodell, Opel Calibra. Jobber med å få tak i denne i bedre oppløsning ;)

5836983[/snapback]

Stemmer det ja...tenkte ikke på det. :)

Lenke til kommentar

copyright'n burde være transarang, altså gjennomsiktig.

bilder som har gjennomsiktig copyright er mye finere.

sterke farger dominerer og trekker til seg for mye oppmerksomhet.

for ikke å snakke om snakke om det gylne snitt.

skal jeg fortsette å lange ut om grunnleggende bildekomposisjon?

Lenke til kommentar
copyright'n burde være transarang, altså gjennomsiktig.

bilder som har gjennomsiktig copyright er mye finere.

sterke farger dominerer og trekker til seg for mye oppmerksomhet.

for ikke å snakke om snakke om det gylne snitt.

skal jeg fortsette å lange ut om grunnleggende bildekomposisjon?

5838288[/snapback]

Nei, men gi meg gjerne tips om hvordan jeg får det fint. OM noen vil lage en blir jeg kjempeglad :D

Edit: Har tatt en aldri så liten update på vannmerket.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Headeren var ganske så fin, den kan du gjøre mye bra med. Å få den litt større er vel første bud.

Ellers sliter jeg litt med at jeg vet ikke hvor jeg skal starte å lese, det er så mye på en gang og får ikke noe sted å feste blikket. Å ha all info på en enkelt webside er iallefall utradisjonelt, kanskje praktisk og vil noen si.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har siden min vært oppe i over en måned. Ikke skjedd noen store designmessige ting, men innholdet har jo vokst litt da.

Ønsker meg fremdeles konstruktiv kritikk, og forslag til forbedringer.

Det som står på planen er å bytte ut alle de små bildene på forsiden, med en oversikt over de forskjellige albumene/galleriene som igjen inneholder masse bilder.

Presentasjonen av bildene i galleriet vil bli noe alle dette:

http://dev.moskedalen.net/calibra/galleri/

Takk for alle tilbakemeldinger så langt, håper på flere ;)

Edit: Linken til sida er nå blitt http://calibra1.com/

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...