Nitrius Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Flott topic, syns egentlig denne burde bli sticky. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Enig, dette var pent og oversiktlig. Men i så fall må tittelen endres til å inneholde "Oblivion". Hva med "INI-settings i Oblivion - oversikt"? Endret 30. mars 2006 av MiSP Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Oppdatert tittel! Thanks MiSP! Edit: Tråden er nå sticky! Takk til Ueland for det! Endret 30. mars 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Finfin guide! Når jeg har 2048 i minne, hva skal denne da settes til? Hvor/hvordan kan jeg se nøyaktig hvor mange bytes jeg har i minne? Endret 30. mars 2006 av Istapp Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Samme lurer jeg på har 2gb med minne selv. Lurer også på en ting til, hvilken tweaks/settings i .ini filen har mest å gjøre med muse lagg? altså er det noen settings jeg kan trikse og mikse med for å fjerne muse laggen mest mulig? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Samme lurer jeg på har 2gb med minne selv. Lurer også på en ting til, hvilken tweaks/settings i .ini filen har mest å gjøre med muse lagg? altså er det noen settings jeg kan trikse og mikse med for å fjerne muse laggen mest mulig? 5839017[/snapback] 2GB = 2147483648 bytes, hvis du dobler det som står i den første tråden. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Ah, takk. Er ikke verre nei... Edit: Hmm... Etter at jeg forandra på disse INI-settingene så starter alle å "hoppe" etter et par min. Skal prøve å finne ut hva som forårsaker buggen. Noen andre som har vert borti det samme? Endret 30. mars 2006 av Istapp Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Husk at denne "uGridsToload=7 or whatever" kan forårsake rare bugs! F.eks at et sverd hopper ut av hånden på noen eller at NPCer begynner å hoppe som du sier. Mener å tro det er denne. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Jeg (og hesten min) begynte også å hoppe rundt omkring Jeg bytta "iPreloadSizeLimit" til en lavere verdi (rundt tall), så det ser ut til at det er borte nå. Jeg tar ingenting for gitt, så jeg quicksaver ofte. For å teste grundig. Håper Bethesda kommer med en omfattende patch snart... Edit: Jeg pastet først inn dobbelt av det som står oppført (som MiSP sa). Etter jeg hadde spillt og buggen intraff, så la jeg merke til at det sto en " - " foran verdien i ini.fila (i.e. "iPreloadSizeLimit=-2147483648") Jeg vet jeg har litt over 2gb i minne, men ikke nøyaktig hvor mye. Det var derfor jeg forandra verdien til et rundt tall (i.e "iPreloadSizeLimit=2000000000"). Muligens det er dette som er problemet. At en setter en verdi som er høyere enn minne. Endret 30. mars 2006 av Istapp Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Ok, kanskje det er denne som gjør det da og ikke det andre. Skal oppdatere første post. Lenke til kommentar
Eplepai Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 jeg har lest at det er mulig å fjærne de usynlige grensene på enden av kartet, hva må jeg fikse på for å gjøre dette? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Hmm, hva med denne da? bBorderRegionsEnabled=1 Prøv å sett denne til 0? Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hvorfor gjøre det da? Er vel ikke noe der ute ^^ Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 kommentar ang iMinGrassSize, jo høyere denne er, jo *mindre* gress blir det (gresset blir kortere, og for min del mer naturlig). Så burde ikke være noe pes for noen maskiner å sette denne opp til 200, da man faktisk øker ytelsen betraktelig. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Har fulgt denne guiden litt blandet med INI-filen herfra og fikk problemer med bUseBackgroundFileLoader=1. Med denne på så tar det ekstremt lang tid å laste lagret spill. Det tar så lang tid at etter noen minutter er den på ca 20 %, og jeg gidder ikke mer, naturlig nok. Tenkte jeg skulle si i fra i tilfelle andre hadde samme problemet og ikke finner ut hvorfor. Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 kommentar ang iMinGrassSize, jo høyere denne er, jo *mindre* gress blir det (gresset blir kortere, og for min del mer naturlig). Så burde ikke være noe pes for noen maskiner å sette denne opp til 200, da man faktisk øker ytelsen betraktelig. 5841799[/snapback] Ja visst! Anbefales! Får faktisk mye bedre framerate (FPS) med denne. Satte den til 200 for å teste. Hadde mellom 45-50 FPS hele tiden i skogen. Det er vel å merke betraktelig mindre gress med en så høy verdi, men det er ikke helt fraværende. Så faktisk ikke galt ut, selv om en minst mulig verdi gir en bedre grafisk opplevelse. Hva velger du? En overgrodd skog, eller mest mulig FPS? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 (endret) Jeg la faktisk merke til at dersom man setter iFPSClamp til 60 så går alt i slow motion! Skal prøve å gjøre gresset kortere senere i dag! Kanskje det går an å øke sånn at det blir flere gress "patcher" rundt omkring også uten at det påvirker ytelsen særlig? Har fulgt denne guiden litt blandet med INI-filen herfra og fikk problemer med bUseBackgroundFileLoader=1. Med denne på så tar det ekstremt lang tid å laste lagret spill. Det tar så lang tid at etter noen minutter er den på ca 20 %, og jeg gidder ikke mer, naturlig nok. Tenkte jeg skulle si i fra i tilfelle andre hadde samme problemet og ikke finner ut hvorfor. 5842904[/snapback] Ok? Skal merke meg dette! Endret 31. mars 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 kommentar ang iMinGrassSize, jo høyere denne er, jo *mindre* gress blir det (gresset blir kortere, og for min del mer naturlig). Så burde ikke være noe pes for noen maskiner å sette denne opp til 200, da man faktisk øker ytelsen betraktelig. 5841799[/snapback] Kortere, er du sikker? Det denne kommandoen gjør, er jo å øke avstanden mellom gresstustene. Gresset er like høyt, men med 200 så er det flere meter mellom hver tust. Jeg har den på 130, og er fornøyd med det (god FPS, ser litt "skog" ut også). Lenke til kommentar
Istapp Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Kortere, er du sikker? Det denne kommandoen gjør, er jo å øke avstanden mellom gresstustene. Gresset er like høyt, men med 200 så er det flere meter mellom hver tust. Jeg har den på 130, og er fornøyd med det (god FPS, ser litt "skog" ut også). 5843707[/snapback] Ja stemmer det. Jeg ble overrasket over hvor mye det hadde å si me tanke på FPS ute i skogen. Hadde nesten alt å si for min del. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 31. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2006 Poste screenshot der det ene er 130 og det andre 200? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå