Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Snytt for en sekser? v.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mulig det, men virker som om han griner for hver minste ting.

Er ikke noe vi kan gjøre med det, uansett. Skal han bruke de få som støtter ham som referanse?

5833157[/snapback]

Den eneste som gnåler her er deg . Og du har virkelig ingenting å gnåle for.

Karakterene fra skolen er faktisk noe man skal ta med seg RESTEN AV LIVET. Og det er utrolig mye som avhenger av dem og innsatsen bak dem.

Uansett tror og mener jeg at det er for mye sprik mellom lærerene. Det burde vært ett sentralt organ som rettet prøvene. Og ikke enkelte lærere for sin egen klasse. På den måten hadde to paralellklasser fått karakterer på likt grunnlag.

Lenke til kommentar

Den karakterskalaen, var den delt inn i heile karakterar eller halve\delkarakterar også?

Om den er som følgande (tatt frå lause lufta):

6 = 43-45

5 = 37-43

4 = 30-37

3 = 20-30

2 = 10-30

1 = 0-10

Sett at du kan få delkarakterar så vil kanskje ein sterk femmar, som 43 er, tilsvare 5+. Skalaen er litt for tynn på toppen til å kunne dele den opp, men det er forskjell på lærarar i dette. På VGS hadde eg ein som gav poeng for kvar oppgåve, var det rett så var det rett, full score, men i oppgåver der du måtte forklare litt så kunne du få trekk på grunn av dårleg formulering\forklaring. Hadde du derimot 40\40 poeng så fekk du seksar. Han brukte derimot ikkje den vanlege skalaen, men desimaler. Hadde du 39\40 så fekk du 5.9.

Eg synest det var ein veldig grei måte å rette prøven på, du fekk tilbakemelding på det som var feil og ein karakter ganske nøyaktig ut frå dine resultat.

Dersom skalaen din seier at 43-45 poeng tilsvarer ein rein seksar så har du ditt på det reine, dersom læraren ikkje synest du har svart godt nok på ei oppgåve bør han trekke eit poeng frå den oppgåva, ikkje gje deg full score for så å trekke deg i totalkarakteren, det vil resultere i eit rot som dette. Om du burde ha 5+, 6- eller 6 på prøven kan ikkje eg vurdere, eg synest ikkje 5+ er ein urimeleg karakter, men poengsetjinga hans var ikkje like imponerande.

Når det gjeld den prøven 6\28 visste om så er det tragisk at han ikkje er i stand til å formidle det muntleg, det er slettes ikkje sikkert at alle ser på tavla i løpet av ein time, og når 6\28 har fått det med seg kan det ikkje akkurat ha stått over heile tavla.

Lenke til kommentar
Får bare lyst til å fortelle at min naturfagslærer har en poengskala til 5+. Seksere gir hun kun dersom du klarer å vise at du kan mer enn å pugge, dvs å "anvende" kunnskapen, ikke bare lire av seg.

Går i første gym.

5932970[/snapback]

Den kjenner vi til. Bortsett fra at han (læreren) drakk. Noe mer enn 5 (inkl. 5+) brukte han ikke.

Læreren var sikkert alkoholiker og gav ikke høyere karakter enn 5. :shrug:

5934694[/snapback]

Endret av Vid^r
Lenke til kommentar

Hvis begrunnelsen fra læreren din var at du ikke hadde godt nok formulert svar, er jeg enig i at du ikke skal opp på sekseren, MEN du må huske at 43 - 45 på som du sier er en sekser må også inkludere 6-. 6. Er som flere sier alt riktig. Hadde jeg vært din lærer ville jeg på bakgrunn av det svaret du har skrevet gitt deg, 5/6. En lærer må ikke bare ta utgangspunkt i poeng. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...