Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Snytt for en sekser? v.2

Anbefalte innlegg

Da er han kanskje ikke så opplyst som du tror.

5869520[/snapback]

Herregud da, det virker som om du har noe imot Teddy. Jeg er enig i at hvis bare et par elever har fått det med seg, så har ikke han opplyst godt nok. Hadde han sagt noe mens han skrev ned, sånn at han fikk oppmerksomheten til elevene hadde det vært noe annet. Det er da veldig vanlig at lærere snakker litt om det skal være prøve osv.

5869556[/snapback]

Wow, hvis du er enig må det jo være riktig.

Jeg har noe i mot alt maset til lille teddy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg poster for å få ut litt aggresjon, kommer fakta en blogpost i bloggen min snart og. En annen ting er jo at jeg faktisk har fått noen tips til hva jeg kan gjøre, det er også en grunn til jeg poster. :wee: Hvis du ikke liker maset mitt så kan du finne deg en annen tråd du kan lese i vel? :shrug: Ser ikke problemet.

Forresten er syns jeg du er arrogant og usaklig når du sier ting som "Wow, hvis du er enig må det jo være riktig.".

Lenke til kommentar

Skal vi se, leste nettopp gjennom hele tråden... god underholdning!

først: du fikk 43/50 poeng, for så at læreren senket max poengsum til 45 poeng (noe som allerede er påpekt bør resultere i at hver oppgave er verd mindre. etter infoen din er dette tydeligvis ikke tilfelle, men det overskriver ikke det faktum at du fikk 43 (rettmessige?) poeng av 45, og en 6er skal være alt rett! og som sagt betyr det heller ikke at når han senker max poengsum kan du plutselig mer om stoffet. dessuten er jeg enig med læreren om et litt ufulstendig svar.

en hver elev bør ha refleks å se opp på tavla med en gang man hører kritt/ser at det skrives på tavlen. tavlen bør også sjekkes før man går ut. det at 6 elever fikk det med seg betyr at beskjeden var gitt.

Selv med alt det der bør læreren også gi muntlig beskjed + høre med eleven at det ikke krasjer med en annen stor prøve.

det at de med elevene med beste karakterer og som er mest oppvakte ikke fikk det med seg har ingenting å si. man kan være opptatt i en samtale/sitte i egne tanker/gjøre oppgaver osv.

Lenke til kommentar
det at de med elevene med beste karakterer og som er mest oppvakte ikke fikk det med seg har ingenting å si. man kan være opptatt i en samtale/sitte i egne tanker/gjøre oppgaver osv.

5896773[/snapback]

Du motsier jo deg selv! Først sier du at alle bør ha en refleks hver gang noen skriver på tavla. Hvordan kan man få med seg slikt når alle i klassen prater og diskuterer samt gjør oppgaver og læreren ikke har fått noe oppmerksomhet i det hele tatt? (det er sjeldent stille i våre naturfagstimer...) Og så unnskylder du de gode elevene fordi det kan hende de gjorde oppgaver eller var i egne tanker!?

Når han senket makspoengsummen gjorde han det fordi elevene skulle få BEDRE karakterer fordi han syns resultatet var såpass dårlig og han hadde lagt lista litt for høyt. Vår sekserkarakter på denne prøven GÅR FRA 43-45, få det inn i huet da! Du må virkelig lese grundigere.

.. men det er bare koslig å underholde deg. :tease:

Lenke til kommentar

Angående poengsum synes jeg at karakteren 5/6 burde vært gitt.

At dere ikke klarer å følge med på tavla, siden dere skravler eller driver med noe anna, betyr ikke at dere har grunn til å klage! Flinke elever trenger heller ikke følge med på tavla hele tia heller!

Lenke til kommentar

5896773[/snapback]

Du motsier jo deg selv! Først sier du at alle bør ha en refleks hver gang noen skriver på tavla. Hvordan kan man få med seg slikt når alle i klassen prater og diskuterer samt gjør oppgaver og læreren ikke har fått noe oppmerksomhet i det hele tatt? (det er sjeldent stille i våre naturfagstimer...) Og så unnskylder du de gode elevene fordi det kan hende de gjorde oppgaver eller var i egne tanker!?

Når han senket makspoengsummen gjorde han det fordi elevene skulle få BEDRE karakterer fordi han syns resultatet var såpass dårlig og han hadde lagt lista litt for høyt. Vår sekserkarakter på denne prøven GÅR FRA 43-45, få det inn i huet da! Du må virkelig lese grundigere.

5897183[/snapback]

jeg er vel en av de mest oppvakte elevene som også har en refleks å se på tavla, MEN det hender jeg sitter i min egen verden. det jeg sier er at i noen tilfeller er man ikke like våken på detaljer som ellers, det finnes unntakstiltak

en 6er SKAL være fuckings full score! få DET inn i huet ditt!

jeg vet ikke hvor mange 6ere jeg har blitt snytt av fordi jeg hadde en eller to feil, noe som sier jeg ikke hadde full score!

den beste karakteren skal gis når alt er rett

man skal kun få 6 om alt er rett

6ere gies kun ut om alt er rett

fikk du det med deg nå?

Lenke til kommentar
jeg er vel en av de mest oppvakte elevene som også har en refleks å se på tavla, MEN det hender jeg sitter i min egen verden. det jeg sier er at i noen tilfeller er man ikke like våken på detaljer som ellers, det finnes unntakstiltak

jeg vet ikke hvor mange 6ere jeg har blitt snytt av fordi jeg hadde en eller to feil, noe som sier jeg ikke hadde full score!

fikk du det med deg nå?

5899704[/snapback]

Sier du det her bare på trass?

Det varierer fra lærer til lærer om man gir sekser kun for 100% perfekte resultater eller om de godtar noen små feil. Uansett hva du er vant med på din skole og med dine lærerere så er det på denne prøver 43-45 poeng.

Skjønner du ikke at poengsummen for sekser på denne enkelte prøven nå er 43-45 poeng så begynner jeg å tvile litt på deg. :wee:

@Rikkely: Nei det er ikke lett. :p

Lenke til kommentar

Huff du har det for lett!

Hos læreren vår på ungdomskolen (hadde forresten lett blitt kåret til verdens beste lærer om det var mulig) krevde at en måtte kunne MER enn hva som stod i boka eller hva han hadde lært oss for at vi skulle få en sekser! Hadde vi full score fikk vi 5 kunne vi mer fikk vi 6...

Dette gjalt i størst grad på mindre prøver, på store prøver fikk vi ofte 6 ved full score...

Edit: Og for å ta det med, på lekseprøver, glosetester o.l. gikk det ikke ann å få høyere enn 5...

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar
Huff du har det for lett!

Hos læreren vår på ungdomskolen (hadde forresten lett blitt kåret til verdens beste lærer om det var mulig) krevde at en måtte kunne MER enn hva som stod i boka eller hva han hadde lært oss for at vi skulle få en sekser! Hadde vi full score fikk vi 5 kunne vi mer fikk vi 6...

Dette gjalt i størst grad på mindre prøver, på store prøver fikk vi ofte 6 ved full score...

Edit: Og for å ta det med, på lekseprøver, glosetester o.l. gikk det ikke ann å få høyere enn 5...

5900302[/snapback]

De fleste lærere gir bare seksere i samfunnsfag osv. om man kan noe ekstra. Men når læreren setter sekseren fra 43-45 skulle han hatt 6-, 5/6, eller 6/5

På en matematikkprøve trenger man ikke ha ALT riktig for å få seks. Man kan tillate en liten feil.

Lenke til kommentar

fikk du det med deg nå?

5899704[/snapback]

Sier du det her bare på trass?

Det varierer fra lærer til lærer om man gir sekser kun for 100% perfekte resultater eller om de godtar noen små feil. Uansett hva du er vant med på din skole og med dine lærerere så er det på denne prøver 43-45 poeng.

Skjønner du ikke at poengsummen for sekser på denne enkelte prøven nå er 43-45 poeng så begynner jeg å tvile litt på deg. :wee:

@Rikkely: Nei det er ikke lett. :p

5900129[/snapback]

det skal ikke variere, 6 skal være alt rett! dessuten eksisterer det ikke noen karakter mellom 5+ og 6.

dermed basta.

Lenke til kommentar

Seks skal ikke være alt rett. Tysklæreren min, som er av den gamle skolen, sa nettopp at man kunne ha rimelig mange skrivefeil i tyskstilen og likevel få seks, bare den hadde et veldig godt språk.

Hvis man får 149/150 poeng på en matematikktentamen får man seks, ikke 5+ som du mener.

Lenke til kommentar

5896773[/snapback]

5897183[/snapback]

fikk du det med deg nå?

5899704[/snapback]

Hvor lenge siden er det du gikk på skolen? 50-tallet? Hvis man tar 43 og deler det på 45 og deretter ganger det med 6 får man 5,73. Dette kvalifiseres ved at man runder oppover, PRESTO man har en sekser... Man må ikke alltid ha absolutt alt riktig for å få en sekser, FÅ DET INN I HUE DA!!

Lenke til kommentar

Er du den samme typen som maste på forumet med den matteoppgaven du hadde misforstått? I såfall: Slutt å vær slik en kverulant. Godta karakterene du får. Hvis læreren mener det mangler noe, så gjør det sansynligvis det. Hvis du er i stor tvil, be en annen faglærer rette prøven, ikke start store debatter på internett!

Det er selvfølgelig bare hvis du er samme typen som skreiv den forrige "snytt for en 6'er?"-tråden.. Hvis ikke, er du en knupp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...