Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Snytt for en sekser? v.2

Anbefalte innlegg

lærere har issues, hvis det er 43 poeng, og det er det som er poeng nivået for 6er, da skal personer, uavhengig av hva køllehodet hans synes får 6ER....

hater lærere som synes om noen har gjort ditt og datt uavhengig av poeng, en mongo mattelærer som jeg beskjenner og opplever, lar være og skrive opp poengsummene på prøver, først etter å ha klaget 3 ganger på dette, til han og andre skrev han opp poengsummen, og hvor mange poeng en mkunne få...

dramatisk nok, har jeg abre fått 5ere i matte siden da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt slike lærere, både på U.S og GK

Han på u.s favoriserte noen elever, der de hele tiden fikk gode karakterer, og resten måtte jobbe selv og fikk dårligere karakterer, og merkelig nok gikk jeg opp et par karakterer etter at vi ble kvitt han.

Og på gk, så sto bare han og bablet og ga karakterer etter hva han syntes selv...

Lenke til kommentar

Utgangspunktet er 43 poeng mot 50 mulige, du kan jo ikke noe mere av stoffet bare fordi maks sum senkes til 45. Besvarelsen er jo ikke no bedre fordi læreren senket maks poengsum til 45. Jeg aner ikke hvordan det ble rettet, men hvis det eksempelvis var 10 spørsmål à 5 poeng, vil hvert spørsmål være verdt 4,5 poeng i følge "ny" skala...

Lenke til kommentar
Utgangspunktet er 43 poeng mot 50 mulige, du kan jo ikke noe mere av stoffet bare fordi maks sum senkes til 45. Besvarelsen er jo ikke no bedre fordi læreren senket maks poengsum til 45. Jeg aner ikke hvordan det ble rettet, men hvis det eksempelvis var 10 spørsmål à 5 poeng, vil hvert spørsmål være verdt 4,5 poeng i følge "ny" skala...

5854657[/snapback]

Vet jeg ikke kan noe mer av stoffet, men når læreren senker høyeste poengsum senker han også kravene for å få karakterene.

Lenke til kommentar

"omg"

Nå begynner jeg å bli lei denne læreren. Jeg fikk greie på at vi skal ha naturfagprøve til torsdag, idag! På samme dag har vi i lengre tid planlagt en tyskprøve sammen med tysklæreren.. .. og på denne skolen så har vi en regel om at vi ikke skal ha to større prøver på samme dag.

Han sa vi hadde fått beskjed om prøven i FORRIGE uke. Dette finner jeg senere ut at stemmer. Jeg hørte rundt med stort sett alle elevene i klassen og det kommer frem at kun 6 elever av 28 har fått med seg beskjeden. T.o.m. flere av de oppvakte elevene hadde ikke fått det med seg. Greia var at han hadde skrevet det på tavla mens vi gjorde oppgaver, uten å gi noen muntlig beskjed. Jeg lurer på om jeg så det men jeg trodde det var en beskjed fra de som hadde hatt klasserommet før oss.

Makan, denne læreren skulle vært skutt.

EDIT: og når jeg sier ifra om det så bare snur han seg vekk og gjør noe annet og mumler noe om at han hadde sagt ifra i forrige uke.

Bør ikke lærerne kommunisere litt bedre og?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Jeg gjorde det. Dette er tredje gangen du har noe å klage på, alle gangene har du hatt feil.

5868522[/snapback]

Serriøst, Hvis 6 stk av en klasse på 28stk har fått hvite om en prøve, kan ikke læreren ha formidlet budskapet godt nok...

Så tror du kanskje bør ese gjennom posten EN gang til...

Lenke til kommentar
Læreren har gitt beskjed. Det er tydelig at noen har fått det med seg. At resten ikke har fått det med seg må være deres egen feil, eller er disse 6 andre helt spesielle og har «superhero skillz»?

5868628[/snapback]

Ja, du traff spikeren på hodet. De har enten spurt læreren eller gjettet. Læreren vår kan nemlig også gi slike beskjeder når han har latt oss få friminutt og halve klassen er gått ut samt de gjenværende skravler i hytt og pine.

Natfag læreren vår gir oss aldri beskjed på noenting, vi må nemlig spørre han om hva vi skal levere inn og ikke.

Det største problemet vårt er vel egentlig at vi er en pilotgruppe for prosjekt Indigo, et prosjekt der alle elver får deres egne bærbare pc'er og skal bruke de til classfronter o.l. Ingen lærerene er godt nok kompetente, de klarer ikke stenge mapper til rett tid, noen lærere legger ut beskjeder, noen lærere sier de har gjort det men så har de lagt ut melding til feil klasse osv. De som er flinke stenger innlevreingsmapper til rett tid slik at vi får en reminder om at den og den oppgaven skal være levert til den og den tiden uten å måtte sjekke alle 10 innleveringsmappene hver dag for å se om det er noen nye innleveringer. Helst skal vi også sjekke alle fagarkivene for å se om det er noen ukeplaner. Noen lærere bruker noen gang å legge ut ukeplaner. Noen sier det muntlig noen skriver det på tavla. Noen gjøre alt sammen; på fronter, tavle og muntlig. Det må bli mer strukturert og hittil er det kun en lærer som klarer å bruke systemet skikkelig og dety er engelsklæreren vår. Hun bruker fronter konsekvent til ukeplaner og innleveringer samt lekser slik at vi slipper å måtte forholde oss til å sjekke etter lekser TRE steder for HVERT fag som gir oss 21 muligheter vi skal sjekke hver dag etter lekser.

Dette ble litt mye og jeg har ikke tid til å se over stavefeil, jeg må øve til prøve.

Lenke til kommentar

Dere som sier det er så enkelt:

Hvordan kan man får med seg en beskjed når læreren kun skriver det på tavla uten å si et ord mens vi er dypt konsentrert om oppgaver? Ser man det senere regner man med at det er en beskjed som har stått på tavla siden forrige time, fra den forrige klassen som var på det akutelle naurfagsrommet.

De seks som har fått med seg beskjeden må ha sett opp på tavla mens læreren skrev det. Har kun seks av 28 elever fått med seg dette tyder det jo uansett på at det er ikke elevene det er noe galt med. Hadde det vært omvendt, seks som IKKE hadde fått det med seg, ja da hadde saken vært en annen.

Selv tremenningen min, en veldig opplyst elev med sekser i mange fag fikk ikke med seg meldingen.

Lenke til kommentar
Da er han kanskje ikke så opplyst som du tror.

5869520[/snapback]

Herregud da, det virker som om du har noe imot Teddy. Jeg er enig i at hvis bare et par elever har fått det med seg, så har ikke han opplyst godt nok. Hadde han sagt noe mens han skrev ned, sånn at han fikk oppmerksomheten til elevene hadde det vært noe annet. Det er da veldig vanlig at lærere snakker litt om det skal være prøve osv.

Lenke til kommentar

På skolen vår er vi så heldige å få prøveplan, der står alle prøvene for hele året (for det meste) Sikker på at dere ikke har fått en sånn en ?

Også en ting til: Kan du svare ærlig på om du hadde begynt å øve på prøva før idag/imorra hvis du hadde visst det før? :p;)

Edit: Jeg bruker ikke det ;)

Endret av _Furien_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...