sphenic Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Sitter her med en litt eldre server. Compaq ML330 G2 (P3 - 1130 MHz) maskin. Og i oppstarten er ser jeg at ikke scsi adapterene er ordentlig konfigurert. Men jeg har liten greie på dette, og er på veldig tynn is her. Jeg har en meny liknende dette: Compaq Ultra3 BIOS 3.02 © 2000 Adaptec, Inc. All rights reserved. <<<Press <CTRL> <A> for Multi Initiartor COnfiguration! >>> "trykker ctrl + a" Compaq SCSI Card(s) Found: 1. Compaq Ultra Dual Channel at Slot 00 Port 1 1. Compaq Ultra Dual Channel at Slot 00 Port 2 Enter Choice (1,2...n)/Exit(x) : "velgte bare den første da, for å se... og får opp" Compaq Ultra Dual Channel at Slot 00 Port 1, current configuration: --------------------------------------------------------------------------------- SCSI Card ID: 0 Reset SCSI Bus at IC Initialization: Disable Do you want to change the SCSI Card ID? Yes(y)/NO(n): "trykket yes, og får opp" Enter SCSI Card ID (0,1...14,15) : "trykker på 0" Do you want to change the status of Reset SCSI Bus? Yes(y)/No(n): "taster yes, og ser..." Enter Status for Reset SCSI Bus at IC initialization (Enable(e)/Disable(d): "trykker D, og kommer tilbake til hovedmenyen med valg mellom de to scsi kortene"... Hvordan skal instillingene være? Jeg har på en eller annen måte fått den til å komme forbi starting av dette, og da stopper den på nettverks boot (pxe) som er siste alternativet før boot fra CD, A, og SCSI HDD... men så vil den bare restarte da den ikke kan boote fra nettverk.. Noen som har noen tips? William Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå