TommyGun77 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Fikk endelig i går mitt nye Club3d 7800GS fra mpx, men da jeg åpnet pakken så jeg til min store overaskelse at forseglingen på den antistatiske posen til kortet var brutt opp og tapet igjen med blank tape. Regner med de har sendt meg et brukt eller demo kort, selv om jeg har betalt full pris. Har jeg krav på å få tilbakebetalt noe av pengene jeg betalte da jeg strengt tatt betalte for et nytt kort og ikke for et brukt? Regner med de tilbyr seg å sende meg et nytt, men siden de ikke har det på lager må jeg jo vente en god stund, derfor synes jeg ikke dette er akseptabelt. Lenke til kommentar
maximus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Sjekk AGP kontakten på kortet. Hvis den ikke har riper på seg, så er kortet ikke brukt. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Sjekk AGP kontakten på kortet. Hvis den ikke har riper på seg, så er kortet ikke brukt. 5830562[/snapback] Bare lurer, kommer det alltid "riper" på kontaktene når man dytter et kort ned i sporene? Vil ikke dette i teorien skape dårlig kontakt hvis man tar det ut og inn ofte nok? Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Fikk endelig i går mitt nye Club3d 7800GS fra mpx, men da jeg åpnet pakken så jeg til min store overaskelse at forseglingen på den antistatiske posen til kortet var brutt opp og tapet igjen med blank tape. Regner med de har sendt meg et brukt eller demo kort, selv om jeg har betalt full pris. Har jeg krav på å få tilbakebetalt noe av pengene jeg betalte da jeg strengt tatt betalte for et nytt kort og ikke for et brukt? Regner med de tilbyr seg å sende meg et nytt, men siden de ikke har det på lager må jeg jo vente en god stund, derfor synes jeg ikke dette er akseptabelt. 5830517[/snapback] Fungerer kortet, ingen riper/bruksmerker eller lignende på kortet og ikke kan se noe som helst tegn til støv/smuss/skitt på kortet/i kjølesystemet/viften burde du være fornøyd. Er du ikke fornøyd da benytter du deg av angrefristen, eventuelt klager til MPX selv slik at de muligens dekker portoutgiftene dine siden de har levert et brukt kort. Enkelt og greit. Ikke noe hokus pokus. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) -- g l e m d e t -- Endret 29. mars 2006 av Spartan Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 det dreier seg jo ikke akkurat om en brukt boxer eller brukte kjøttkaker, så jeg ser egentlig ikke problemet. Kortet trenger heller ikke ha vært brukt selv om det har vært oppe av posen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Så lenge kortet i seg selv er i mint condition, og ingen riper nede på agp-sporet, så er kortet ditt nytt. Ingen grunn til panikk . Lenke til kommentar
maximus Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Sjekk AGP kontakten på kortet. Hvis den ikke har riper på seg, så er kortet ikke brukt. 5830562[/snapback] Bare lurer, kommer det alltid "riper" på kontaktene når man dytter et kort ned i sporene? Vil ikke dette i teorien skape dårlig kontakt hvis man tar det ut og inn ofte nok? 5830612[/snapback] 1. Ja. 2. Nei. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Tror ikke du har noe å bekymre deg over. Hva gjør du når du skal kjøpe klær? Hvis buksa ikke ligger i en forseglet pose når du kjøper den, og kanskje en annen person har prøvd den, så vil du ikke ha den? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Grunnen til at jeg lurer er rett og slett om det er et kort som er blitt brukt og kanske sendt tilbake fordi det feks klokket dårlig. Dette kan jo ha kortet ned levetiden hvis det er testet til maks. Hvis så er tilfelle, noe jeg ikke synes virker så usansynlig så burde jeg jo få noe avslag. Edit: så ikke etter på kontaktene før jeg installerte det, kortet fungerer helt fint(foreløpig ) Endret 29. mars 2006 av DragonFlyer Lenke til kommentar
craven Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Skjekk etter finger avtrykk Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Butikken har garantert ikke åpnet pakken. De har nok av skjermkort fra før av så de er ikke interessert i å "leke/studere" kortet ditt før du får det. Sannsynligvis har kortet ditt vært solgt/vært i bruk før du får det. Spørsmålet er derfor om du aksepterer å betale nypris på noe som ikke er "nytt". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvis varen aldri har vært montert i en pc, er ikke varen da ny? Ser ikke helt problemstillingen spartan . Om varen har vært hos en annen kunde, som ikke har brukten og sendt varen i retur ubrukt - er ikke varen ny? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Husker da jeg kjøpte mitt Radeon 9800-kort, så fikk jeg det i åpnet antistatisk pose. Jeg spurte selvfølgelig hvorfor dette var tilfelle og fikk forklart at noen kunder hadde klaget på at kort noen ganger hadde kommet med løsnede komponenter (kondensatorer, motstander etc) liggende i posen , så de sjekket noen ganger at det ikke var løsnet noen slike før de sendte kortet. Det synes jeg var greit nok. Kortet så ikke brukt ut ellers, og funket fint det halvannet året jeg hadde det innen jeg solgte det unna. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå