Heineoen Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Hei! Har merket noe rart med bilen min i det siste.. Når bilen går rett framm haller rattet litt til venstre side.. Det gjorde den ikke før.. Hva kan grunnen til dette være? takk! Endret 29. mars 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 skev forstilling? Hos meg var det fordi den nye "styrekula" ikke var skrudd like langt inn som den orginale, venstre side. Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvor mye er det snakk om? 1cm, 10 cm? Har du vært ute og skrudd noe på bilen i det siste? Kjørt inn i noe (fortauskant osv)? Hvis det er veldig lite det er snakk om, og du ikke har vært borti noe kan det jo være en idé å sjekke lufta i hjulene Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Tipper en ca 8 cm? Ikke vært å skrudd på bilen nei.. Tror det er noe annet en luft. En her om dagen mente det ene hjulet mitt stod litt skrått uten at jegkunne legge merke til det... Endret 30. mars 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 det er nok spissinga som er feil, altså styrekula som ikke er som den en gang var før ( gjengeantall) Prøv å sett hjulene i midtstilling, å tell omdreninger på rattat til vær side.. da finner du ut av hvilken side det er på! Dette er en fort gjort jobb på et verksted på forsillingskontroll. Vist denne ble byttet på verksted så går vel det på monteringsgarantien? Verksteder pleier å ha faste priser på dette, alt i fra 300 - 700 kr har jeg sett rundtforbi! Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. april 2006 Forfatter Del Skrevet 3. april 2006 Hva koster det for installasjon av og ny styrekule? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 Dersom dette "plutselig" har blitt sånn, er det nok du som "plutselig" har kjørt kraftig borti en fortauskant el.l. :-) Lenke til kommentar
_Xander Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Temmelig sent svar, men hos meg var det fordi jeg bytta den kula, og den nye ble skrudd inn 2 runder for lite når den ble påmontert... Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Eller etter dekkskifte til sommer hjul. Har du fått fikset dette? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Har ikke fikset det enda.. virket som det ble enda mindre etter at jeg la om til sommerdekk så nå er det bare litt, tenker kanskje ikke over det hvis du ikke ser nøye på rattet.. hmm? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Vi hadde en Volvo 360 en gang som rattet ble skjevt hver gang man bytta til vinterdekk. Verkstedet fant ikke ut noenting, og vi prøvde forskjellige typer dekk på bilen også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå