nree Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hei, sitter her på skolen på en 8080 proxy. Skulle gjerne ha fjernstyrt PCen min hjemme. Den er satt opp med Remote Administrator (Radmin) server på port 4899.. Er det noe mulighet for at jeg kan fjernstyre pcen min!? Kan også bruke Windows greiene vist jeg bare hadde vist hva port det er.. Kan fjernstyre routeren fra skolen så åpning av porter er ikke noe problem. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Prøv www.logmein.com Den fungerer så lenge maskinene har tilgang til internett. Lenke til kommentar
BeNeFit Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg vil også anbefale logmein.Bruker det selv her på skolen. Det er et godt alternativ til remote. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Så lenge alt er riktig satt opp fra din side (port forwarding fra router til maskinen med Radmin) og port 4899 ikke er stengt i firewallen på skolen så skal det fungere. Remote Desktop i Windows bruker forresten port 3389 Lenke til kommentar
sphenic Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Bruker bare RDP mot maskinen min hjemme, standard port er som sakt 3389. Og det fungerer ganske så greit på skolen her, men jeg har også vært ute for at jeg måtte endre rdp port på maskinen hjemme for å komme gjennom. På hjemmemaskinen, trykk start - kjør, Regedit. naviger frem til denne stien: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\TerminalServer\WinStations\RDP-Tcp Sett inn dette hvis det ikke finnes, eller bare endre det som det er. Data type: Dword Value name: Portnumber value: 8080 Start maskinen på nytt for å være sikker på at instillingene er tatt i bruk. Så kan du prøve på skolen å kjøre opp remote desktop med maskinnavn... http://hjemmeaddressendin.no:8080 Husk også port forwarding i routeren hvis du bruker det. Håper jeg fikk med meg alt nå... William Endret 29. mars 2006 av sphenic Lenke til kommentar
nree Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Prøv www.logmein.com Den fungerer så lenge maskinene har tilgang til internett. 5830519[/snapback] teste.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå