Garreth Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg mistenker mitt gamle skjermkort er på tur å dø ut. Jeg har ikke overklokket eller noe, men ofte så får jeg artifacts på skjermen, og pcen låser seg ofte når musepekeren går over disse. Har avinstallert skjermkortet 2 ganger. Tatt det ut og blåst vekk støv, men problemene forsvinner ikke. Så derfor må jeg kjøpe meg nytt skjermkort. Det er til en jobb-pc, så jeg har ikke tid til å sende inn kortet for å få det fikset. Det har aldri blitt spillt et eneste spill på pcen, og har ingen planer om det heller. Pcen blir brukt til grafisk design (photoshop, dreamweaver osv) og 3d (3dstudio max) Fint om noen kan anbefale et kort som selges på Netshop til rundt 1200kr. Edit: Det som står i pcen nå er et Ati x600 å det fungerer egentlig helt greit. Blir litt svakt til å drive store 3d scener, men det har jeg lært meg å leve med. Så jeg trenger ikke et super kort, bare det er bedre eller tilsvarende x600 kortet. Endret 29. mars 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Både 6600GT og x1600pro er gode valg, gå for det kortet av dei typane som er billigast. Lenke til kommentar
Fantasy6 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Dette kortet her for eksempel: Club3D-6600GT Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) edit: Sorry, så ikke du ville ha fra Netshop. PSData har 7600GS på lager som er mye bedre. (Andre butikker virker som fortsatt venter på det). Men hvis det ikke går så. https://prisguiden.no/product.php?product_id=43102 Forøvrig ville jeg vel ellers gått med nvidias 6600GT, som har bra OpenGL-støtte. Endret 29. mars 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 Det betyr ikke så veldig mye om det ikke er fra netshop, jeg vet bare at jeg trenger flere ting derifra, så hadde vært litt greit om jeg kunne bestille kortet i tillegg. 7600GS så veldig bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå