int20h Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Bluetooth kommer til å støtte Intels UWB på sikt og dermed utvide for flere kommunikasjonsstandarder og høyere overføringshastigheter. Les mer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Spennende. Det kunne vært greit med en samlende standard med utvidet funksjonalitet. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Ahh! Dette liker jeg! En standard. Bluetooth har jo blitt veldig utbredt nå, og få ultra wideband inn i specen hadde ikke vært dumt. Bruker selv Bluetooth mellom laptop, mus, mobil, GPS, headset, samt mellom stasjonær og mus/tastatur. Når jeng tenker meg om så støtter også fotoskriveren Bluetooth-printing. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Glimrende! En samlende standard som støtter alle de mest utbredte standardene som brukes i dag. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 så for å si det slik, Wusb eller bluetooth kommer til å være ett fett? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 I det øyeblikket dette passerer 480mbit til en overkommelig tid så er USB Hi Speed i en farlig stilling, en stor risiko til å bli erstattet Lenke til kommentar
Zuluzion Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hvorfor akkurat 480Mb? Tanken på at det vil bli en trådløs standard som overfører med en hastighet på over 100Mb/s så vil jeg si at den er det allerede. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Spennende dette, men man må samtidig snart få gjort noe med alt lisenskrøllet som plager Bluetooth-drivere for Windows idag. Idiotisk at man må ty til crackede Bluetooth-drivere for å få mobiltelefonen til å kommunisere 100% med PC-en. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) at det hva det var? har ikke hatt noe problem med å få min SE t610 til å kommunisere med min win2k med bilionton bluetooth dongle... ei heller var det noe problem å få min søsters samsun E730 til å kommunisere med samme maskin. men når jeg prøvde å få en nokia en slektning hadde skaffet seg (husker ikke modellen men det er en 2-3 år siden nå) så var det krøll på krøll... vet ikke åssen det er med nyere nokiaer, men det kan være at for en tid så hadde nokia en veldig dårlig implementasjon av bluetooth i bruk. og siden nokia jo er det mestselgende merket av mobiler, så har dette ført til at bluetooth har fått ett rykte på å være en problemprotokoll... Endret 29. mars 2006 av hobgoblin Lenke til kommentar
henrik^ Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 ja, hvilket problem er dette? Jeg har ikke lagt merke til noe sånt, men så er ikke jeg en power-user av Bluetooth, akkurat. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) snorreh: Tenker du på muligheten til å starte, ta i mot og føre samtaler via headset på PCen gjennom bluetooth mot mobilen? Jeg så litt på dette da det hadde vært perfekt for meg å la mobilen stå i laderen og bruke headset på pcen. Fantes en løsning for det, men jeg ga opp å finne korrekt bluetooth driver. De hadde strippa orginal driveren for denne muligheten Endret 29. mars 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 snorreh:Tenker du på muligheten til å starte, ta i mot og føre samtaler via headset på PCen gjennom bluetooth mot mobilen? Jeg så litt på dette da det hadde vært perfekt for meg å la mobilen stå i laderen og bruke headset på pcen. Fantes en løsning for det, men jeg ga opp å finne korrekt bluetooth driver. De hadde strippa orginal driveren for denne muligheten 5836553[/snapback] Ja, og her er et bra sted å begynne for å løse slike Bluetooth-problemer: http://forum.gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=237 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 gjetter meg til at når dere snakker om orginaldriver så menes det windows xp sin interne bluetooth driver. da er problemer høyst forståelig, og forventet... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Også produsentens software pakker har "begrensningen" Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 hmm, javel. har ikke merket noen så langt i hvertfall Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Så du har klart å enable voicecom over bluetooth med mobiletelefonen fra pc'ens headsett med orginaldrivere? Endret 30. mars 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 vel jeg skal innrømme at jeg ikke har prøvd den fuksjonen. det jeg har brukt bleutooth til er filoverføring og synkronisering av kalender og addressebok opp mot floats media agent... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Det er basic funksjonalitet som fungerer selv med XP SP2 sine bluetooth drivere. Endret 30. mars 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 heh, javel. vel, jeg har rett og slett ikke sett noen grunn til å prøve å bruke pcen som en slags handsfree for mobilen. da går jeg heller til anskaffelse av en dedikert handsfree som jeg også kan ta med meg når jeg er borte fra pcen men jeg har lagt merke til at funksjonen er til stede i programvaren, og også noen andre jeg har skrudd av... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Jeg synes det er kjekt da jeg bruker programvare for å gjøre alt mot min mobil. Float som du sikkert har hørt om. Derfra kan jeg gjøre alt, også starte samtaler fra adresseboken. Så det er ikke handsfree som er det store behovet. Men på denne måten kan telefonen stå 10m unna mens jeg ikke sitter med bluetooth enhet mot øret heller. Men det er det praktiske med full styring av telefonen fra skjermen som er kjekt. Forsøk å skru på denne funksjonen og gi meg en link til driveren hvis du har. Endret 30. mars 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå