Gå til innhold

Doom 3 blir film

Anbefalte innlegg

"PC-spillet "Doom" blir overført til kinolerretet, mange år etter at planene første gang ble annonsert. Warner Bros. har kjøpt filmrettighetene til spillet Doom 3, et en ny versjon av originalen fra 1993 som etter planen skal på markedet neste år. Selskapet bak blant annet "The Matrix"-serien mener alvor denne gangen. Programvareselskapet id Software får nemlig tilbake rettighetene dersom kameraene ikke ruller innen fristens utløp, rapporterer Hollywood Reporter."

http://www2.filmweb.no/nyheter/article.jhtml?articleID=16379

Bare håper den blir like bra som Resident Evil filmen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja var jo bare et tidsspørsmål. Men "like bra som Resident Evil filmen" vil jeg ikke si er et komplement! Den filmen sugde jo. Håper Doom blir mye bedre, noe jeg ikke er helt sikker på. Ser for meg en film med mange B skuespillere, ikke at det betyr noe. Kan jo være positivt det ; ). Ta SW i sin tid

Lenke til kommentar

Warner Bros går for en såkalt "PG-13", noe som tilsvarer 15-års aldergrense i Norge (si gjerne ifra hvis jeg tar feil). Og det er en film der *******, monstre og demoner er en stor del av handlingen.

Tror denne filmen blir en like stor flopp som majoriteten av andre filmer basert på dataspill. Men det finnes selvsagt unntak...

Lenke til kommentar

Filmen er nok nødt til å være 120+min for å få noe morro ut av det. Men PG-13 da. Hva er det for noe? Nei.. Hiv på en M på filmen i USA, 18års grense i Norge. Dette er spill for folk over 18 år uansett. Og skal de kunne få gamere til å føle seg hjemme så er de nok fint nødt til å klinke til med blod og gørr i baner. :smile: Bare se på våpen arsenalet som er i spilla. Avsagd hagle, rocketlauncher, motorsag! og Plasma rifle. Kan jo ikke unngå et hull i magen på en imp eller 2. :grin:

Resident Evil hadde 18år i Norge.

Lenke til kommentar

Skal tro om det blir til noe denne gangen! Vi får håpe.. at den blir verdt ventetiden..

PS. Hvertfall 1 zombie i Resident Evil filmen sa braaaains, det er jeg rimelig sikker på :wink: Men den var ikke noe særlig bra, egentlig.. Regner med det kommer en 2'er også..?

Lenke til kommentar

Det, også var den ganske vidunderlig gjennomført. Musikken passet godt inn, kulissene var perfekte, særlig i forhold til kostymene (legg merke til fargevalg), og klipping/kameraføring var meget bra.

Historien var selvsagt crap, men hva venter man seg egentlig? Uansett var den mindre crap enn jeg hadde venta, og slutten var da visserlig festlig.

Lenke til kommentar

For dem som ikke vet det, så er det faktisk skrevet en bokserie (4 bøker såvidt jeg har fått med meg) om doom spillet.. Har lest dem alle sammen og de er ganske kule, helt sinnsyk historie og slettes ikke så mye splætt som en skulle tro.. Hvis de folka som skal lage film mekkern etter bøkene kommer det til å bli en kickass film. Er nesten helt sikker på det :smile:

Link til den ene boka på amazon. : http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/067...product-details

funkster, out.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 22:24, skrev Deviate:

PG-13 står for Parental Guidence 13, med andre ord du skal helst være 13 år gammel og se filmen sammen med foreldrene dine :wink:

UMM... feil!

Med parental guidance mener de at f.eks hvis en 8-årig gutt kommer hjem med filmen, og det står pg-13 på filmen, kan foreldrene da dømme om gutten kan se filmen eller ikke etter det.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-29 22:19, skrev funkster:

For dem som ikke vet det, så er det faktisk skrevet en bokserie (4 bøker såvidt jeg har fått med meg) om doom spillet.. Har lest dem alle sammen og de er ganske kule, helt sinnsyk historie og slettes ikke så mye splætt som en skulle tro.. Hvis de folka som skal lage film mekkern etter bøkene kommer det til å bli en kickass film. Er nesten helt sikker på det :smile:

velvel.. har lest de bøkene et par ganger, og historien er da litt søkt.. to grunts bygger seg en rakett som de fiser (fra phobos? ellerno) ned til jorden med?

Lenke til kommentar

"Psilo-something sa :Velvel.. har lest de bøkene et par ganger, og historien er da litt søkt.. to grunts bygger seg en rakett som de fiser (fra phobos? ellerno) ned til jorden med?"

Joa.. Historien er somsagt sinnsyk.. Crashcourse i relativisme, fysikk og kosmos generellt. De er rett og slett dritbra spør du meg.. ..Og de tar seg bra ut i hylla og :smile:Meg venter på om et år eller 2, til jeg har glemt handlinga slik at jeg kan lese dem ennå en gang... uansett, Hvis du har lest serien flere ganger (tom..) må du vel bare være enig at det er en bra greie, og at hvis filmen blir slik boka er så må det bli mer enn akseptabelt ?? Og, øh, "fiser ned til jorden..." Det er vel 1000 ganger mer realistisk enn det meste av det man ser av storylines i moderne spill. eller ??

Love, Funkster.

Over&ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Resident Evil var kjip, eneste + var at det fulgte spillet til en viss grad, det var litt kult, og at kjerringa var digg å se til...

Resident Evil Remake på Gamecube er RAWT SOM **** btw! Digger det diggerdiggerdigger! Resident evil er bare konge! Men nå var det vel doom det handla om...

Doom3 blir fett spill, og om filmen følger spillet blir den sikkert artig:P jeg kan ærlig talt 0 om doom så jeg velger the 5th..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...