Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

EU kan forby salget av neste Windows MODERATORWARN

Anbefalte innlegg

På samme måte som med gratis nettleser vel:

Agendaen er vel å vinne frem hele windows med alle dens alternativer som en eneste/beste valg fordi konkurrentene ikke kan konkurrere. Dermed kan man fortsette med latterlig høye priser og gjerne enda høyere.

Hvis plutselig alle skjønner at alternativer til MS egen programvare er bedre, og disse f.eks finnes for linux og det ikke er noen ulemper skapt av MS med dette; da har vi jo store stygge ulven KONKURRANSE og MS må faktisk satse på kvalitet,.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du flertallet vil sette pris på om man kun har ett merke og en produsent i dagligvarebutikkene og?  Det blir jo så mye enklere.  Skjønner ikke hvordan vi klarer oss jeg.

5859895[/snapback]

Nei, men i forhold til operativsystemer og slikt så hadde det beste vært hvis vi fikk med en CD med kun de nødvenige programmene for å starte opp PCen, Deretter kunne vi bli ført videre til et sentralt nettsted hvor vi kunne velge de programmene vi selv ønsket/ville betale for (eventuelt ikke betale for), for deretter å sette sammen vårt eget ferdige produkt... Det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar

Agendaen er vel å vinne frem hele windows med alle dens alternativer som en eneste/beste valg fordi konkurrentene ikke kan konkurrere.  Dermed kan man fortsette med latterlig høye priser og gjerne enda høyere.

Hvis plutselig alle skjønner at alternativer til MS egen programvare er bedre, og disse f.eks finnes for linux og det ikke er noen ulemper skapt av MS med dette; da har vi jo store stygge ulven KONKURRANSE og MS må faktisk satse på kvalitet,.

5859969[/snapback]

Hvor lang tid tar det å skru av den inkluderte brannmuren i Windows? 30sek max!

Og du kan legge til hvilken som helst brannmur du selv måtte ønske, uten at denne blir avvist av Windows.

Lenke til kommentar

Agendaen er vel å vinne frem hele windows med alle dens alternativer som en eneste/beste valg fordi konkurrentene ikke kan konkurrere.  Dermed kan man fortsette med latterlig høye priser og gjerne enda høyere.

5859969[/snapback]

Og du kan legge til hvilken som helst brannmur du selv måtte ønske, uten at denne blir avvist av Windows.

5860003[/snapback]

Hvor mange forbrukere gjør dette? Hvor mange forbrukere gir faen fordi "en brannmur er en brannmur"? ruffly 99.9%?

Lenke til kommentar

5859969[/snapback]

5860003[/snapback]

Hvor mange forbrukere gjør dette? Hvor mange forbrukere gir faen fordi "en brannmur er en brannmur"? ruffly 99.9%?

5860013[/snapback]

Og disse 99,9% vil i framtiden ikke skjønne hvor de skal gjøre av seg, nettopp fordi disse er den gruppen som ønsker å få alt ferdig levert på døren. En gjennomsnitts PC bruker er nettopp den som ønsker alt ferdig og som ønsker å gjøre minst mulig før han kan sette på maskinen for å bruke denne. Hvorfor tro du ellers at PCer fra Dell, Elkjøp, Lefdal, Expert, osv. selger så godt? Jo nettopp av den grunnen jeg nevnte ovenfor. Det er kun noen veldig få i verden som faktisk gidder å gjøre noe med den programvaren som følger med....

Edit: leif

Endret av Fantasy6
Lenke til kommentar
Ja, det er nok noe slikt EU har i tankene kanskje?

5860008[/snapback]

Hva da?

5860012[/snapback]

Tror du flertallet vil sette pris på om man kun har ett merke og en produsent i dagligvarebutikkene og?  Det blir jo så mye enklere.  Skjønner ikke hvordan vi klarer oss jeg.

5859895[/snapback]

Nei, men i forhold til operativsystemer og slikt så hadde det beste vært hvis vi fikk med en CD med kun de nødvenige programmene for å starte opp PCen, Deretter kunne vi bli ført videre til et sentralt nettsted hvor vi kunne velge de programmene vi selv ønsket/ville betale for (eventuelt ikke betale for), for deretter å sette sammen vårt eget ferdige produkt... Det hadde vært noe det.

5859983[/snapback]

Lenke til kommentar
Det du glemmer totalt i dine innlegg er at jeg mener at PC og Mac er to forskjellige ting.

Hva du mener er jo ganske uinteressant, siden faktum er at Mac er en personlig datamaskin, eller en "Personal Computer" (PC). Mac bruker til og med helt vanlige komponenter som du kan finne i en hvilken som helst annen PC.

Du kan ikke ha svekkende regler for en "såkalt" monopolist, som igjen gir fordeler som kanskje ikke de andre produsentene burde ha. Dette er sosialisme i praksis. Noe jeg ikke er tilhenger av.

Om det er sosialisme eller hva det måtte være er uinteressant. Faktum er at slik er det, og det må du bare forholde deg til. Microsoft har brutt loven, og de må ta konsekvensene.

Lenke til kommentar

Kan vi glemme Apple og konsentrere oss om Microsoft nå? *kaste mynt i ønskebrønnen*

Tror det er lurest å ta de store først for å skape presedens for lignende (her kommer Apple inn) oppførsel i fremtiden. Og MS er størst. Så la oss fokusere på en ting om gangen.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Det du glemmer totalt i dine innlegg er at jeg mener at PC og Mac er to forskjellige ting.

Hva du mener er jo ganske uinteressant, siden faktum er at Mac er en personlig datamaskin, eller en "Personal Computer" (PC). Mac bruker til og med helt vanlige komponenter som du kan finne i en hvilken som helst annen PC.

Morsomt å lese. Du oversetter ordet rett til engelsk, noe som du har null forutsetninger for å gjøre. Begge er personlige datamaskiner, altså maskiner til vanlig, internt bruk. Men det er bare en som bruker forkortelsen PC. Det er PC'en.

PC:

Forkortelse for Personal Computer, altså personlig datamaskin. Den første PC'en ble laget av IBM i 1981.

MAC:

Forkortelse for Macintosh. Personlig datamaskin som ble lansert av Apple Macintosh i 1984. Mac'en hadde en type skjermbilde hvor du kan styre maskinen ved å peke og «klikke» på punkter på skjermen med en såkalt mus.

Lenke til kommentar

Som du ser fra det du siterte, så er også Mac en PC (personlig datamaskin). Du sier deg også enig i at Mac er en personlig datamaskin, som er det PC betyr på norsk. Ja, sitatet ditt viser faktisk at jeg har rett med min oversettelse.

Skal du skrive flere innlegg som støtter meg eller? :tease:

Lenke til kommentar

Er du dum? Jeg bare lurer siden du ikke tydeligvis ikke ser at du har feil. PC-markedet er markedet for PC'er. Når man snakker om PC-er, så snakker man om det som ble oppfunnet i 1981. Mac og PC = to forskjellige ting. Uansett om de er lagd for det same formål.

Lenke til kommentar
Er du dum? Jeg bare lurer siden du ikke tydeligvis ikke ser at du har feil. PC-markedet er markedet for PC'er. Når man snakker om PC-er, så snakker man om det som ble oppfunnet i 1981. Mac og PC = to forskjellige ting. Uansett om de er lagd for det same formål.

Nei, Mac er en PC. Hva er det som skiller Wintel fra Mac i dag? Mac OS. Skal man følge din logikk så er ikke en PC med Linux installert en PC. Da påstår du altså at for å være en PC, må maskinen ha Windows installert. Det er selvsagt feil, men det forundrer meg ikke om du påstår dette.

Lenke til kommentar

Kan dere prøve å holde dere til topic: Hvorfor skal ikke MS kunne inkludere nyttige programmer / delprogrammer i Windows? Jeg gidder rett og slett ikke passe på å ha andre programmer tilgjengelige med en gang etter installsjon bare fordi EU-domstolen er sure. Nettportalen var for så vidt en god ide, men hvem skulle bestemt hvilke programmer som skulle komme der? Hva skulle man gjøre uten internettilgang?

Lenke til kommentar

Da kjører vi igang igjen. Ingen fler personangrep, og hold diskusjonen til hvorvidt EU bør forby salget av neste windows eller ei! Ingen diskusjon rundt hva mac er eller ikke, ingen diskusjon av sosialisme/kapitalisme, ingen diskusjon rundt ting personers preferanser o.l.

Og vær så vennlig - har dere en påstand, bruk kilder!

Lenke til kommentar
Da kjører vi igang igjen. Ingen fler personangrep, og hold diskusjonen til hvorvidt EU bør forby salget av neste windows eller ei! Ingen diskusjon rundt hva mac er eller ikke, ingen diskusjon av sosialisme/kapitalisme, ingen diskusjon rundt ting personers preferanser o.l.

Og vær så vennlig - har dere en påstand, bruk kilder!

5861342[/snapback]

Takk for det :)

Har flere ganger prøvd å få folk til å bekrefte sine egne påstander ved bruk av kilder, men noen er rett og slett mere interesert i å slenge ut egne formeninger om ett tema fremfor fakta.

Har dessuten flere ganger prøvd å bringe debatten tilbake til utgangspunktet uten å få respons på dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...