Gå til innhold

EU kan forby salget av neste Windows MODERATORWARN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsoft har aldri hatt de beste produktene. Mac OS har alltid vært enklere å bruke og andre har alltid vært teknisk bedre; DR-DOS, Be OS. Ja Linux også.

Hva så om Mac OS er lettere for brukere å lære seg? Jeg synes det er lettere å bruke Windows fordi blant annet filbehandling, customisering av interfacet, bruk av tilleggsenheter har vært lettere å gjøre på Windows. En av kompisene mine fikk låne en Mac i 2003, den var ett år gammel. Snakk om rumpemaskin. Gikk treigt, klikket når man tok inn en lyd-cd, hadde mange rare måter å oppføre seg på. Uforutsigbar er et fint, dekkende ord.

 

Det at man har et teknisk bedre produkt har ingenting å si når hverken brukere eller maskinvare kan benytte seg av det.

5954361[/snapback]

Akkurat den macen kan det ha vert noe galt med, er flere tilfeller der vanlge pc-er med windows oppfører seg unormalt...

Lenke til kommentar
vennligst spar oss for slike tåpelige syltynne subjektive meninger da dell9200.  blir bare krangel av det.  og dere lurer på hvorfor vi går over styr?  hør på dere selv.

5954365[/snapback]

Er det min feil at du gang på gang holder deg til en rettsak i USA og bygger alle argumentene på dette?

 

Jeg spør deg: Det er en grunn til at MS er stor, og hele den grunnen er ikke fordi de har holdt på med ulovlige metoder for å tilegne seg kunder. Kan du gi meg en grunn til hvorfor de andre ikke ble så store som ikke inneholder en viss antitrust sak i USA?

 

Edit: Mener du at du er den som holder deg best objektiv? Og forresten: Hvem er "vi"??

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Jeg syns vel forsåvidt også at selv om det har vært mye grelt med MS produkter opp gjennom tidene så har de aldri vært så ille som det har vært sagt av enkelte med andre favoritter. (Linux, MacOS o.l.)

 

Jo det har de. Men det som er saken er at de ikke fortjener posisjonen de har i dag og de har kommet dit med ulovlige metoder.

 

Når det gjelder lovligheten av deres konkurransevirksomhet skal jeg ikke uttale meg.. Til det har jeg for lite kunnskap om emnet.

 

Det trenger du ikke siden de allerede er dømt så det er et faktum.

Lenke til kommentar
Microsoft har aldri hatt de beste produktene. Mac OS har alltid vært enklere å bruke og andre har alltid vært teknisk bedre; DR-DOS, Be OS. Ja Linux også.

Hva som er enkelt å bruke er vel ganske subjektivt, eller hva?

 

Ikke hvis du tenker på helt ferske brukere.

 

Hvis Windows er for gamere så er det ikke fordi de er best men fordi de har monopol og de har ødelagt så det ikke lønner seg å lage spill for andre OS.

Nei, det er fordi Linuxutviklerne ikke har satset godt nok på spillstøtte.

 

Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

Lenke til kommentar
Hvis Windows er for gamere så er det ikke fordi de er best men fordi de har monopol og de har ødelagt så det ikke lønner seg å lage spill for andre OS.

Nei, det er fordi Linuxutviklerne ikke har satset godt nok på spillstøtte.

Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

Det er ikke MS som styrer utviklerne i spillmarkedet. Så å anklage MS for spillenes støtte til ulike OS er over kanten!

Lenke til kommentar
Hva så om Mac OS er lettere for brukere å lære seg?

 

Det er et bedre alternativ for nybegynnere så hvis man skulle gå på hvor bra noe er så skulle Mac OS hatt flere brukere enn Windows.

 

En av kompisene mine fikk låne en Mac i 2003, den var ett år gammel. Snakk om rumpemaskin. Gikk treigt, klikket når man tok inn en lyd-cd, hadde mange rare måter å oppføre seg på. Uforutsigbar er et fint, dekkende ord.

 

Det er selvsagt ikke en typisk opplevelse med Mac så det er ikke et holdbart argument.

 

Er det min feil at du gang på gang holder deg til en rettsak i USA og bygger alle argumentene på dette?

 

I motsetning til de som ikke har noe annet enn brånekting?

Lenke til kommentar
Hvis Windows er for gamere så er det ikke fordi de er best men fordi de har monopol og de har ødelagt så det ikke lønner seg å lage spill for andre OS.

Nei, det er fordi Linuxutviklerne ikke har satset godt nok på spillstøtte.

Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

Det er ikke MS som styrer utviklerne i spillmarkedet. Så å anklage MS for spillenes støtte til ulike OS er over kanten!

5954431[/snapback]

 

MS har brukt ulovlige triks for å få monopol så det ikke lønner seg å lage spill for andre.

Lenke til kommentar
Hvis Windows er for gamere så er det ikke fordi de er best men fordi de har monopol og de har ødelagt så det ikke lønner seg å lage spill for andre OS.

Nei, det er fordi Linuxutviklerne ikke har satset godt nok på spillstøtte.

Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

Det er ikke MS som styrer utviklerne i spillmarkedet. Så å anklage MS for spillenes støtte til ulike OS er over kanten!

5954431[/snapback]

MS har brukt ulovlige triks for å få monopol så det ikke lønner seg å lage spill for andre.

5954438[/snapback]

Det er ingen som tvinger utviklerne til kun å lage støtte til MS, er det vel?

Dette her er vanlig markedsøkonomi, selg produktene dine i de markeder som gir mest tilbake til deg selv! Er vel ingen som utvikler et spill med totalkostnad på 500 millioner for så å kun utgi det med støtte for Linux?

Lenke til kommentar
Jeg syns vel forsåvidt også at selv om det har vært mye grelt med MS produkter opp gjennom tidene så har de aldri vært så ille som det har vært sagt av enkelte med andre favoritter. (Linux, MacOS o.l.)

 

Jo det har de. Men det som er saken er at de ikke fortjener posisjonen de har i dag og de har kommet dit med ulovlige metoder.

 

5954402[/snapback]

 

Jeg forstår at det er vanskelig å holde seg objektiv når man brenner for en sak ;) Likevel er det ikke slik jeg ser det. Har jobbet MYE med Windows versjoner siden 3.11 men også en god del med Novell og litt med Linux. Selvsagt er det mye som kunne vært bedre den gang (spesielt med sikkerhet) og en del feilsteg har det jo vært (les ME) men syns også det har vært mye bra.

 

Jeg mener også at det er mange grunner til at MS er markedsledende. Jeg jobbet som sagt mye med Novell før i tiden og hadde de satset på en skikkelig lansering av NetWare 5 så hadde nok situasjonen vært en annen. Mens MS slo på storttromma og reklamerte i hytt og pine og var veldig synlig kom Novell såvidt i PC blader med sin lansering.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

 

Tullball. Med de store ressursene Linux har bak seg som du nettopp snakket om burde det jo isåfall være en smal sak for dem å utvikle en glitrende spillplattform. Jeg kan bare si: Sett i gang!

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Hva så om Mac OS er lettere for brukere å lære seg?

 

Det er et bedre alternativ for nybegynnere så hvis man skulle gå på hvor bra noe er så skulle Mac OS hatt flere brukere enn Windows.

 

En av kompisene mine fikk låne en Mac i 2003, den var ett år gammel. Snakk om rumpemaskin. Gikk treigt, klikket når man tok inn en lyd-cd, hadde mange rare måter å oppføre seg på. Uforutsigbar er et fint, dekkende ord.

 

Det er selvsagt ikke en typisk opplevelse med Mac så det er ikke et holdbart argument.

 

Er det min feil at du gang på gang holder deg til en rettsak i USA og bygger alle argumentene på dette?

 

I motsetning til de som ikke har noe annet enn brånekting?

5954435[/snapback]

Det har jeg sagt også, at Mac OSX er lettere for den som først tar i et operativsystem. Det er veldig vanskelig å gjøre noe feil i Mac. Men skal vi først nevne Apple, så må vi nevne hvor redd de er for innflytelse fra andre steder, de har ingen betatesting av produktene sine slik som MS slik at man kan si man vil ha i neste OS-release.

 

Hvordan vet du hva en typisk opplevelse med et gammelt Mac OS er?

 

Er brånekting det eneste jeg har brukt som argument nå? Hva med de aspektene om at MS blir tvunget til å lage et dårligere produkt? MS har gjort det vanskelig å bytte ut nettleser, de har gjort det vanskelig for BR-DOS å kjøre på MS-DOS.

 

Men hvordan har MS blitt størst? Det er det jeg lurer på. Dere vet hva min mening er, jeg vil vite deres.

Lenke til kommentar
Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

 

Tullball. Med de store ressursene Linux har bak seg som du nettopp snakket om burde det jo isåfall være en smal sak for dem å utvikle en glitrende spillplattform. Jeg kan bare si: Sett i gang!

5954477[/snapback]

 

Nettopp, det er ikke det tekniske som er problemet men at Microsoft har ødelagt markedet.

Lenke til kommentar
Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

Tullball. Med de store ressursene Linux har bak seg som du nettopp snakket om burde det jo isåfall være en smal sak for dem å utvikle en glitrende spillplattform. Jeg kan bare si: Sett i gang!

5954477[/snapback]

Nettopp, det er ikke det tekniske som er problemet men at Microsoft har ødelagt markedet.

5954487[/snapback]

Da er det vel bare å sette i gang? Hva venter de på? Jeg forventer å spille siste-generasjonsspill på Linux innen to år. Chop chop. Og takk for meg. :D

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Hvordan vet du hva en typisk opplevelse med et gammelt Mac OS er?

5954483[/snapback]

Kvifor diskuterer vi gamle versjoner av Mac sitt operativsystem?

Mac OS har, som dei fleste andre operativsystem, gjennomgått ei utvikling. Utvikling er aldri dårlig.

5954534[/snapback]

Vel, vi sammenligner jo med XP gjør vi ikke? Fra 2001?

Lenke til kommentar
Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

Tullball. Med de store ressursene Linux har bak seg som du nettopp snakket om burde det jo isåfall være en smal sak for dem å utvikle en glitrende spillplattform. Jeg kan bare si: Sett i gang!

5954477[/snapback]

Nettopp, det er ikke det tekniske som er problemet men at Microsoft har ødelagt markedet.

5954487[/snapback]

Da er det vel bare å sette i gang? Hva venter de på? Jeg forventer å spille siste-generasjonsspill på Linux innen to år. Chop chop. Og takk for meg. :D

5954526[/snapback]

 

Det er ikke bare å sette i gang, for Microsoft har ødelagt markedet.

Lenke til kommentar
Gjennom studiestedet mitt får jeg alle disse programmene gratis. Kan noen andre produsenter i verden skilte med en slik programvarepakke gratis til alle studenter? Og ikke minst, finnes det noen som har alternativ til alt dette? Eller er Microsoft suverent overlegent bedre enn alle andre?

5954318[/snapback]

Rørende naivt. Du tror altså MS gir vekk dette til studenter for å være snille onkler?

 

For det første tviler jeg sterkt på at det er MS som gir vekk lisensene gratis. På min skole er det ihvertfall slik at skolen kjøper inn lisenser slik at de kan dele ut til studenter. De FÅR det ikke.

 

Gratisaternativer finner du til hvert eneste program i den listen din.

 

Bare det i seg selv at du antyder at MS gir dette vekk gratis til skolen din tyder jo på at du er så hinsides LANGT ute på tyttebærtur at jeg stiller mine rettmessige tvil til om vi noensinne kommer til å klare å hanke deg inn igjen.

5954340[/snapback]

Jeg sier ikke at Microsoft er en snill julenisse. Misforstå meg riktig da...

Poenget er at jeg har gratis tilgang til en gankse hetig programvareliste med enkelte programmer som har ganske dyre lisenser. Win 2003 f.eks. Det er da en grunn til at det koster penger.

 

Har du forresten et gratis alternativ til Virtual PC 2004 og MSSQL Manager 2005?

Lenke til kommentar
Nordoelum de ødelegger for konkurrenter noe de er dømt for.

5953921[/snapback]

Igjen, på hvilken måte? Selvfølgelig kan de være dømt for nye. Men om det er basert på sannhet er noe annet.

(Dette er et nøytralt spm. vedrøvende din kommentar. Ikke noe for å være ekkel.)

5953986[/snapback]

 

Les tråden da så ser du mange eksempler inkludert videoen Gates blir konfrontert med mail som snakker om strategien for å ødelegge for Netscape.

 

Hvis du ikke vet hvordan MS ødelegger for konkurranse så har du ikke lest tråden.

5954249[/snapback]

Skal Microsoft skades så mye forid de har en taktikk å ødelegge motparten? Hvem har ikke det?

 

neitakk:  folk flest er ikke datainteressert som deg og undersøker alternativene, de tar det de får prakket opp i trynet og lærer seg til å leve med det.  det blir ikke akkurat bedre når man har gjort slik at det er kun det opprinnelige som virker skikkelig - ref.IE og MS sin propritære standardisering,

5954277[/snapback]

Og hva som er feil med de produktene som Microsoft leverer? Er det feil med de eller? Funker de ikke som de skal? Eller? Fordi jeg synes det funker som en drøm..

 

vennligst spar oss for slike tåpelige syltynne subjektive meninger da dell9200.  blir bare krangel av det.  og dere lurer på hvorfor vi går over styr?  hør på dere selv.

5954365[/snapback]

Og du er liksom Her Majistet Kong Riktig eller? Du kommer ikke med noe mere du heller ved å skrive noe slikt. Og som Dotten har sagt i utallige tråder i det siste. Hvis det er noe som plager deg med en fellow forumbruker. Så ta det på PM-

 

Microsoft har aldri hatt de beste produktene. Mac OS har alltid vært enklere å bruke og andre har alltid vært teknisk bedre; DR-DOS, Be OS. Ja Linux også.

Hva som er enkelt å bruke er vel ganske subjektivt, eller hva?

 

Ikke hvis du tenker på helt ferske brukere.

 

Hvis Windows er for gamere så er det ikke fordi de er best men fordi de har monopol og de har ødelagt så det ikke lønner seg å lage spill for andre OS.

Nei, det er fordi Linuxutviklerne ikke har satset godt nok på spillstøtte.

 

Nei det er fordi Microsoft har ødelagt markedet.

5954415[/snapback]

På hvilken måte? Har det noen gang vært en stor spille lansering til linux? Tar linux miljøet sitt ansvar til å prøve å få spill over? Og det er vel igjen som sagt tidligere. Spillprodusenter, og grafikkort produsenter som lager driverne som bestemmer hvilken plattform de vil satse på.

 

Har ikke sagt nei til litt spill til Linux. Men hvet du hva? Det er IKKE Microsoft som står ved siden av meg å sier at nei gutt, dette må ta slutt..

 

Edit: Til slutt en apple bruker som også ikke skjønner hvorfor EU skal kreve Microsoft for å fjerne programmene: http://forums.appleinsider.com/showthread.php?threadid=62796

 

Ed1t: manglet et ord i sammenhengen.

Ed2t: Glemte en link.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...