Gå til innhold

EU kan forby salget av neste Windows MODERATORWARN


Anbefalte innlegg

det bekrefter for det første pricks sin påstand om at ms ikke er størst fordi de er best da alle disse programmene er markedsledende.

 

det bekrefter dermed også at det EU gjør er svært godt for konkurransen.

 

du kan jo kalles en nyttig idiot som pent finner deg i å måtte betale for hele pakken når du bare er interessert i OSet det kjører på da, enig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herregud! Tenk på alle funksjoner du kanskje ikke bruker i en mobiltelefon, eller i en dvd-spiller. Skal man gå rundt og strippe produkter slik at personer kun betaler for akkurat det de bruker av produktet?

Windows er tilpasset mange forskjellige personer som bruker hver sine ting.

 

Edit: Kaller du meg idiot også nå? Har du lest overskriften på tråden?

 

Edit igjen:

 

Gitt situasjon: Nei, nå skal jeg saksøke Sony. De har levert et TV til meg med funksjoner jeg ikke bruker. Det er Text-TV (som jeg heller bruker dreamboxen til å lese), det er en milelang kanallistefuksjon (som jeg bruker dreamboxen til), det er høyttalere (jeg bruker et eksternt surround-anlegg), TV har et par innganger jeg ikke bruker og sikkert et hav av andre ting.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

seff skal du nå presse saften utav den sitronen fordi du slipper opp for argumenter. nyttig idiot i en forbindelse vil ikke si at jeg har kalt deg idiot. kall det heller naiv så slipper det gjennom sensurfilteret. poenget mitt var at bdu bør være oppmerksom forbruker når noen forsøker å begrense valgfriheten din.

 

og ingen mobilprodusenter har tuklet med gsm eller sms så sammenligningen er ikke holdbar det har vært tatt opp før i tråden

Lenke til kommentar

Hva med TV-eksempelet mitt da? Skal et TV være universalt, eller skal det tilpasses hver og en kjøper individuelt?

Skal jeg betale mindre for et universalt OS fordi jeg ikke skal bruke alt det blir levert med?

Bruker du PC-en til alt den er god for, eller er du en nyttig idiot som betaler for mer enn du bruker?

 

Jeg synes ikke det holder mål å slakte Windows fordi den blir levert med programmer ikke alle bruker. Makan...

Lenke til kommentar
Herregud! Tenk på alle funksjoner du kanskje ikke bruker i en mobiltelefon, eller i en dvd-spiller. Skal man gå rundt og strippe produkter slik at personer kun betaler for akkurat det de bruker av produktet?

Windows er tilpasset mange forskjellige personer som bruker hver sine ting.

 

Edit: Kaller du meg idiot også nå? Har du lest overskriften på tråden?

 

Edit igjen:

 

Gitt situasjon: Nei, nå skal jeg saksøke Sony. De har levert et TV til meg med funksjoner jeg ikke bruker. Det er Text-TV (som jeg heller bruker dreamboxen til å lese), det er en milelang kanallistefuksjon (som jeg bruker dreamboxen til), det er høyttalere (jeg bruker et eksternt surround-anlegg), TV har et par innganger jeg ikke bruker og sikkert et hav av andre ting.

5952853[/snapback]

enig med poenget her.

Lenke til kommentar
Absolutt alt av nettlesere, ims-tjenester, e-postlesere, medieavspillere og lignende må kjøpes i tillegg.

5951762[/snapback]

Halan i luken. Det var jo en rar form for selektiv synsing du kom med nå da. Firefox og opera, winamp og vlc er da vitterlig gratis.

Tror du virkelig de ville vært gratis om de ikke hadde måttet utkonkurrert en innebakt web-browser som IE?

 

Generelt til alle her... det må da gå an å diskutere uten å fly i tottene på hverandre som enkelte gjør her? At man har forskjellige meninger om ting er naturlig, og man bør respektere andres syn.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig de ville vært gratis om de ikke hadde måttet utkonkurrert en innebakt web-browser som IE?

5953161[/snapback]

Der kommer spørsmålet som man må spørre seg om. Jeg er sikker på at både Mozilla og Opera hadde tatt penger for sine browsere. De hadde tilbytt et produkt som de ville tjene penger på og som forbrukeren kun kunne bruke ved å betale for det.

 

Opera tok penger for en versjon uten reklame, helt til de fant ut at de tapte markedsandeler ved å tilby et litt bedre produkt til en pris som vanlige folk ikke ville betale for.

Lenke til kommentar
Jaja... da får vi håpe Windows-motstanderne får det som de vil. En totalt strippet Windows versjon uten noe som helst av programmer, verktøy eller andre ting. Absolutt alt av nettlesere, ims-tjenester, e-postlesere, medieavspillere og lignende må kjøpes i tillegg.

 

Er ikke stråmann-argumenter imot reglene?

 

Jeg er for Windows fordi man får alt i en pakke, men bruker andre programmer der Windows sine basisprogrammer ikke strekker til.

 

Du betaler altså for alle programmene som er bundla, men som du ikke bruker. Så du har allerede betalt for nettleseren din, mediaavspilleren din, og så videre.

 

Er det ikke urettferdig at Microsoft får pengene i stedet for de som laget programmene du bruker?

 

Windows-motstanderne står også fri til å bruke et hvilket som helst annet program i Windows enn f.eks IE, MSN, Outlook osv...

 

Det hadde vært mye enklere hvis Microsoft ikke hadde drevet med ulovlige ting.

 

Jeg kan ikke forstå at det er ulovlig å lage et komplett og velfungerende produkt som f.eks Windows XP. Monopol?

 

Det er ikke produktet som er et monopol, det er utbredningen av produktet.

 

Tror du virkelig de ville vært gratis om de ikke hadde måttet utkonkurrert en innebakt web-browser som IE?

 

Var ikke Netscape gratis for vanlige brukere?

 

Generelt til alle her... det må da gå an å diskutere uten å fly i tottene på hverandre som enkelte gjør her? At man har forskjellige meninger om ting er naturlig, og man bør respektere andres syn.

 

De ivrigste Microsoft-forsvarerne her prøver å late som Microsoft har blitt størst fordi de har vært best, men det er ren og skjær historieomskriving. Når folk nevner utallige eksempler som viser at Microsoft egentlig aldri har vært best i forhold til konkurrentene og påpekt metodene Microsoft bruker for å kvitte seg med konkurranse så kommer bortforklaringer og avsporinger.

 

Er det rart det blir gnissninger når de som ensidig forsvarer Microsoft ikke engang kan innrømme fakta?

Lenke til kommentar
Som jeg også har sagt mange ganger tidligere så er MS pr definisjon ikke et monopol.

 

Hvis MS ikke er et monopol hvorfor er de dømt for å være et monopol da?

 

I følge loven så er MS et monopol. Loven holder seg ikke alltid til ordbok-definisjoner men har sine egne. Du må forholde deg til loven og ikke det du selv finner for godt.

 

Men likevel tar de betalt for noe som i utgangspunktet skal være gratis  :hmm:  Strider vel egentlig litt imot ideologien bak Linux plattformen?

 

Bare så det er sagt; en utgave som du må betale for er en utgave for mye når tanken bak Linux er at det skal være gratis!

 

Nei dette er ikke tanken eller ideologien bak Linux. Du kan ta så mye betalt du bare vil. Det som er ideologien er at hvis du distribuerer programmer så må du også gjøre kildekoden tilgjengelig for andre.

 

Mye rett i det du skriver om at MS bundler programmer, men de har aldri bundlet MSN Messenger med Windows (derimot bundler de Windows Messenger) MSN Messenger kan kun lastes ned fra internett.

 

Windows Messenger er en tidlig versjon av MSN Messenger og funker til og med til å snakke med folk som bruker nye versjoner. Hvordan er det i Vista?

 

Men hvis det er sånn at det skal legges føringer for hva MS kan bundle sammen med sitt operativsystem, burde de samme føringene legges for alle Linux distribusjoner også.

 

Nei det burde det ikke siden Linux-distribusjoner ikke har monopol i motsetning til Microsoft og de har i allefall ikke brukt ulovlige triks for å ødelegge for konkurrenter.

 

Snakk om fordelsbehandling hvis kun noen får ett pålegg som egentlig burde gjelde for alle.

 

Igjen vet du ikke hva du snakker om. Jeg forklarge ( over ) at loven er loven og loven sier at de som har monopol må spille etter spesielle regler.

 

Utgangspunktet for denne diskusjonen var jo hvorfor EU muligens skal forby neste generasjon Windows nettopp fordi det bundles for mange programmer sammen med operativsystemet.

 

Ja men det er bare fordi Microsoft har monopol og bruker ulovlige måter å ødelegge for andre på. Det er ikke bundlingen som er hovedproblemet men hvordan den brukes aktivt for å ødelegge. Du så vel videoen der Gates fikk lest opp mail som fortalte hvordan Microsoft planla å ødelegge for Netscape?

Endret av Bliiip
Lenke til kommentar
Windows Messenger ble egentlig laget for at man skal kunne sende en beskjed fra en PC i et nettverk til en annen PC i samme nettverk.

 

Nei det er en annen Windows Messenger, den man får masse spam på plutselig. Windows Messenger som vi snakker om her funker med MSN for det er en tidligere versjon av MSN Messenger.

 

Hva er det EU ikke liker med IE og Windows Media Player?

 

Den brukes bevisst for å ødelegge for andre?

 

tu30r6 omtrent alle her bruker Windows inkludert meg som er diskutert i tråden alt. Ikke vær så usaklig at du tror alle er f.eks. MS/Linux/Apple fanboys.

Lenke til kommentar
tu30r6 omtrent alle her bruker Windows inkludert meg som er diskutert i tråden alt. Ikke vær så usaklig at du tror alle er f.eks. MS/Linux/Apple fanboys.

5953849[/snapback]

Vær så snill og finn hvor jeg har sagt det, men poenget er at de som sitter og klager på at windows er så dritt, windows er mongo osv...

Hvorfor bruker dere ikke linux elns...(veit det er flere som bruker det, så dere ikke svar).

Lenke til kommentar
"Fy faen ass, windows suger, alt med windows er dritt!

Linux er mye bedre enn windows."

"Hvilket OS bruker du?"

"Windows"...

5953930[/snapback]

Jeg har kjørt ulike linuxdistroer på min private maskin(er) siden 1998 hvis hukommelsen min stemmer.

 

Jeg har også måttet bruke windows i mange sammenhenger, f.eks på skole og jobb. Derfor har jeg masse erfaring med ulike OS fra Microsoft.

 

Tro det eller ei, men det går faktisk an å ha mye erfaring innen flere OS.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...