Gå til innhold

EU kan forby salget av neste Windows MODERATORWARN


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Microsft gjør og har alltid gjort en god jobb, og jeg vil alltid fortsette å bruke deres operativsystem om det ikke skjer noe overbevisende negativt en gang i fremtiden - noe jeg tviler på det gjør. Linux, samme hvilken versjon, kommer jeg aldri til å bruke grunnet dårlig støtte og tungt og kjedelig interface.

5928184[/snapback]

word

Lenke til kommentar
Microsft gjør og har alltid gjort en god jobb, og jeg vil alltid fortsette å bruke deres operativsystem om det ikke skjer noe overbevisende negativt en gang i fremtiden - noe jeg tviler på det gjør.

Hvordan gjør Microsoft en god jobb? Ved at de bryter loven og aper etter andre istedenfor å innovere?

 

Linux, samme hvilken versjon, kommer jeg aldri til å bruke grunnet dårlig støtte og tungt og kjedelig interface.

Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om.

 

Og det sier jeg som selv er Windows-bruker. Når du kommer med innlegg som dette så viser du bare at du ikke har kunnskap om emnet i det hele tatt. Og ikke leste du tråden før du kom med en totalt unyttig kommentar heller.

Lenke til kommentar
Microsft gjør og har alltid gjort en god jobb, og jeg vil alltid fortsette å bruke deres operativsystem om det ikke skjer noe overbevisende negativt en gang i fremtiden - noe jeg tviler på det gjør.

Hvordan gjør Microsoft en god jobb? Ved at de bryter loven og aper etter andre istedenfor å innovere?

5928821[/snapback]

Hadde det ikke vært for Microsoft. Hadde vi ikke hatt alt den dataverden vi har nå. Og det er ikke å komme her for å legge under bordet"!

Lenke til kommentar
Microsft gjør og har alltid gjort en god jobb, og jeg vil alltid fortsette å bruke deres operativsystem om det ikke skjer noe overbevisende negativt en gang i fremtiden - noe jeg tviler på det gjør.

Hvordan gjør Microsoft en god jobb? Ved at de bryter loven og aper etter andre istedenfor å innovere?

5928821[/snapback]

Hadde det ikke vært for Microsoft. Hadde vi ikke hatt alt den dataverden vi har nå. Og det er ikke å komme her for å legge under bordet"!

5929034[/snapback]

Hadde ikke MS gjort det hadde neon andre overtatt jobben.

Det var flere aktører på OS før MS fikk overtaket.

Lenke til kommentar
Når det er sagt så vet MS helt og fult at dersom de implementerer IE i OSet så vil de fleste ikke engang lete etter alternativer fordi nettleseren ligger der forran øynene på brukeren slik at bruker ikke trenger å tenke på alternativer.

5923749[/snapback]

Er det Microsofts ansvar å opplyse ignorante mennesker om at det finnes alternativer til Microsofts produkter? For de aller fleste er det en stor fordel at all nødvendig programvare er inkludert i operativsystemet, slik at de slipper å laste ned og installere hvert enkelt program. De som derimot ønsker å bruke annen programvare, har fint muligheten til dette.

 

Det er for øvrig en svært god idé fra Microsofts side å implementere nettleseren i operativsystemet. Det åpner for eksempel for at man kan navigere i mapper og nettsider om hverandre. Hvorfor skal Microsoft nektes å lave slike gode løsninger som forenkler hverdagen for brukerne?

 

MS selger sine programmer og markedsfører de vel.

Linux gir bort programmvaren men markedsfører seg ikke slik motparten gjør.

Ut fra dette ville det vært naturlig at Linux var mye mere utbredt, for folk er normalt ikke i mot det som er gratis.

5923749[/snapback]

Det finnes i dag ikke noe reelt alternativ til Windows for vanlige brukere. For eksempel Linux kan ikke måle seg med Windows i brukervennlighet. Jeg har selv prøvd tre forskjellige Linux-kompilasjoner, og ikke én av dem har fungert skikkelig. Dette i motsetning til Windows, som nærmest installerer seg selv når man setter installasjonsplaten i.

 

 

Du har fortsatt ikke forklart hvorfor en privatperson skulle være misunnelig på Microsoft.

5923942[/snapback]

Janteloven. Microsoft er store fordi de er best, og det er ingenting norske sosialdemokrater misliker mer enn det.

Lenke til kommentar
Hadde ikke MS gjort det hadde neon andre overtatt jobben.

5929072[/snapback]

Slike argumenter er en merkelig måte å forsøke å diskreditere store prestasjoner. Skulle man på samme vis si at oppfinnelsen av lyspæren ikke var en stor prestasjon fordi noen andre sikkert hadde funnet opp noe liknende senere om ikke Edison gjorde det? Vi vet ingenting om hvordan dataverden hadde sett ut i dag hvis ikke det var for Microsoft.

Lenke til kommentar
At det går an å være så trangsynt.

5929064[/snapback]

Skal si det smalt fra rett kjeft. Du har jo ikke motargumenter igjen her i tråden, kun din bastante mening som du nå desperat klenger deg til det synkende skipet og nekter å omgjøre av prinsipp. Og er det noen som har vist skremmende mangel på reflekterte kunnskaper rundt selskapet MS, her i tråden, så er det deg. Er det noen som er religiøs, så er det ikke linux folket ihvertfall, men dere.

 

Sitter og nekter på at et dømt kriminelt selskap har gjort noe galt, da er det noe som skurrer.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for Microsoft. Hadde vi ikke hatt alt den dataverden vi har nå. Og det er ikke å komme her for å legge under bordet"!

Enig.

 

Hadde det ikke vært for Microsoft så hadde produktene vært billigere, bedre og sikrere. Det hadde også vært større valgfrihet og reell konkurranse.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for Microsoft. Hadde vi ikke hatt alt den dataverden vi har nå. Og det er ikke å komme her for å legge under bordet"!

Enig.

 

Hadde det ikke vært for Microsoft så hadde produktene vært billigere, bedre og sikrere. Det hadde også vært større valgfrihet og reell konkurranse.

5929233[/snapback]

Og det kan du sitte der å påstå så jævli fast? Tro hva du vil Pricks, men Microsoft har gjort en stor bragd verken du annerkjenner det eller ikke.

Lenke til kommentar
Hvordan gjør Microsoft en god jobb? Ved at de bryter loven og aper etter andre istedenfor å innovere?

Det der er bare en motemening, og du vet det så godt.

Det er ikke en mening at Microsoft bryter loven. Det er et faktum. Microsoft er dømt for lovbrudd.

 

Kunne nesten tro at Microsoft hadde gjort deg noe vondt... At det går an å være så trangsynt.

Hvis det å forholde seg til fakta er å være trangsynt, greit nok.

 

Microsoft har faktisk gjort oss alle noe vondt. De har fjernet valgfriheten, og gjort det dyrere for oss brukere, samt at det har blitt dårligere kvalitet på grunn av at Microsoft har brukt ulovlige metoder for å hindre konkurranse.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for Microsoft så hadde produktene vært billigere, bedre og sikrere. Det hadde også vært større valgfrihet og reell konkurranse.

Og det kan du sitte der å påstå så jævli fast?

Ja. Jeg vet nemlig om produkter som f.eks. BeOS, som var langt bedre enn Microsofts produkter, og som måtte gi opp fordi Microsoft holdt på som de gjorde.

 

Hvis du faktisk hadde lest tråden istedenfor å sitte her og slenge ut tåpelige kommentarer så hadde du fått med deg at jeg allerede har nevnt flere eksempler og linket til artikler som forteller mer. Men du er tydeligvis ikke interessert i fakta.

 

Tro hva du vil Pricks, men Microsoft har gjort en stor bragd verken du annerkjenner det eller ikke.

Jaha? Og hva slags "bragd" er det da? Overprising, ulovlige metoder og dårlige produkter?

Lenke til kommentar
Microsoft har faktisk gjort oss alle noe vondt. De har fjernet valgfriheten, og gjort det dyrere for oss brukere, samt at det har blitt dårligere kvalitet på grunn av at Microsoft har brukt ulovlige metoder for å hindre konkurranse.

5929246[/snapback]

Det er fortsatt _ingen_ som tvinger deg til å bruke Microsoft sine produkter.

Lenke til kommentar
Det kan hende. Men faktum er her at Microsoft har gjort MYE for dataindustrien.

Som hva da?

 

At de har brutt loven loven og aper etter andre istedenfor å innovere?

5929248[/snapback]

De har lagd et OS som alle kan bruke. At alle kunne få tak i. Lett å bruke..

 

De har lagd en kontorpakke som ikke jeg synes er helt greit..

 

De har gjort at internett ble allemannseie gjennom IE.

Lenke til kommentar
Hadde det ikke vært for Microsoft så hadde produktene vært billigere, bedre og sikrere. Det hadde også vært større valgfrihet og reell konkurranse.

Og det kan du sitte der å påstå så jævli fast?

Ja. Jeg vet nemlig om produkter som f.eks. BeOS, som var langt bedre enn Microsofts produkter, og som måtte gi opp fordi Microsoft holdt på som de gjorde.

 

Hvis du faktisk hadde lest tråden istedenfor å sitte her og slenge ut tåpelige kommentarer så hadde du fått med deg at jeg allerede har nevnt flere eksempler og linket til artikler som forteller mer. Men du er tydeligvis ikke interessert i fakta.

 

Tro hva du vil Pricks, men Microsoft har gjort en stor bragd verken du annerkjenner det eller ikke.

Jaha? Og hva slags "bragd" er det da? Overprising, ulovlige metoder og dårlige produkter?

5929262[/snapback]

Du har tydelig hvis satt deg fast i negativitetens dal. Eneste du klarer å se om Microsoft er negativt.

 

Kanskje om det ikke hadde vært for Microsoft. Har ikke du hatt hjemme PCen som du sitter framfor nå. Kanskje det ikke hadde vært et Diskusjon.no fordi internett ikke var allemannseie?

Lenke til kommentar
Kunne nesten tro at Microsoft hadde gjort deg noe vondt... At det går an å være så trangsynt.

Hvis det å forholde seg til fakta er å være trangsynt, greit nok.

 

Microsoft har faktisk gjort oss alle noe vondt. De har fjernet valgfriheten, og gjort det dyrere for oss brukere, samt at det har blitt dårligere kvalitet på grunn av at Microsoft har brukt ulovlige metoder for å hindre konkurranse.

5929246[/snapback]

Fakta. Er fakta din egen mening om hva dataverdenen ville vært uten MS? Den gir jeg dessverre ikke fem flate øre for!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...