Gå til innhold

EU kan forby salget av neste Windows MODERATORWARN


Anbefalte innlegg

Hva Microsoft og Apple anngår så var det Apple som kom først med brukergrensesnitt, mus og tastatur som MS kopierte i sitt Windows.

Maskiner med Windows ble pøset ut på markedet fra asia og slik overtok MS markedet kjapt og effektivt.

Musteknologien var det faktisk Xerox som fant opp.

5923410[/snapback]

Tastatur vet jeg ingenting om, men jeg har da sett eldre maskiner enn maskiner fra 1984 som har tastatur. Xerox fant opp både brukergrensesnittet til Mac, og de fant ikke opp musen. Xerox VIDERUTVIKLET den fra Douglas Engelbart sin som ser slik ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja!

For det første så gir ikke MS noe som helst til folket, de må pent kjøpe det.

Dette har heller ingenting med folks opplysning og gjøre men heller en innbringende foretningside.

Skal noen ha ære for noe så er det Linux gutta som utvikler OS og programmer gratis, noe som MS motarbeider så godt de kan.

 

Fortsatt like nobelt?

Lenke til kommentar
Ja!

For det første så gir ikke MS noe som helst til folket, de må pent kjøpe det.

Dette har heller ingenting med folks opplysning og gjøre men heller en innbringende foretningside.

Skal noen ha ære for noe så er det Linux gutta som utvikler OS og programmer gratis, noe som MS motarbeider så godt de kan.

 

Fortsatt like nobelt?

5923509[/snapback]

Har MS motarbeidet de? Bill Gates har jo selv rost nettopp disse utviklerne som gjør en slik stor jobb gratis. Bill Gates har jo IKKE gitt halvparten av formuen sin vekk til veldedige formål. Han har ikke sentre for døve og stumme og han gir ikke penger til forskning på måter han kan hjelpe vanskeligstilte i vårt samfunn via programvare og han er ikke opptatt av at Vista skal støtte stemmegjenkjenning.

Lenke til kommentar

Inndirekte ved å motarbeide standarer og finne opp egne blant annet.

At de sier i intervjuer at de roser Linux utviklerne er ikke dermed sagt at de liker det som skjer.

Det er lett og rose konkurentene når du har 99%* av markedet, får til og med litt sympati for det.

 

 

 

 

*Hentet rett ut av løse luften etter som jeg ikke kjenner den eksakte prosentandelen,men stor er den i allefall.

Lenke til kommentar
Inndirekte ved å motarbeide standarer og finne opp egne blant annet.

At de sier i intervjuer at de roser Linux utviklerne er ikke dermed sagt at de liker det som skjer.

Det er lett og rose konkurentene når du har 99%* av markedet, får til og med litt sympati for det.

 

 

 

 

*Hentet rett ut av løse luften etter som jeg ikke kjenner den eksakte prosentandelen,men stor er den i allefall.

5923538[/snapback]

Slem bisk MS! Det er ikke lov å lage egne standarder! Synd katten min ikke forstår...

Lenke til kommentar
Ja!

For det første så gir ikke MS noe som helst til folket, de må pent kjøpe det.

Dette har heller ingenting med folks opplysning og gjøre men heller en innbringende foretningside.

 

Ford fant heller ikke opp bilen, men de skal jammen meg ha æren for å ha gitt det til folket da de masseproduserte den. At microsoft-produktene koster penger og at en innbringende foretningside ligger bak endrer ikke det faktum at det var gjennom microsoft-produkter folk flest fikk kjennskap til teknologien det har vært snakk om.

 

Jeg antar du tror konkurrentene til microsoft som eksisterte da microsoft først kom på banen var gratis? Det virker nesten slik. I realiteten var Microsoft sitt første operativsystem et billig og bra operativsystem, mens konkurrentene kunne koste mange titalls tusen kroner. På den måten fikk folk flest tak i microsoft produkter ettersom det var tilgjengelig og billig, og dermed fikk de kjennskap til teknologien vi har snakket om.

 

Skal noen ha ære for noe så er det Linux gutta som utvikler OS og programmer gratis, noe som MS motarbeider så godt de kan.

5923509[/snapback]

 

Linux er 10 år for sent ute for å få æren for noe som helst i den sjangeren vi har snakket om, men er like så fullt er suverent produkt. De har har verken funnet opp mus, gui, internett eller lansert det for en intetanende befolkning. Folk vet alt hva alt dette er fordi de har brukt dette i flere år takket være microsoft, og Linux-varianter av gui, mus, og internett er bare nok en implementasjon av noe som vi har sett før. Linux er definitivt nyskapende i form av måten det blir utviklet, distribuert og lisensiert på, men DET ER IKKE RELEVANT I DENNE DEBATTEN!

 

Jeg setter stor pris på om du holder deg til saken heretter.

Lenke til kommentar
postet en link her tidligere som viste at ms brukte mer på å slenge dritt om open source en veledighet. så nobelt :whistle:

5923547[/snapback]

Det de sier er at MS ikke bare tilbyr programvare, men også support. Noe som open-source har vanskelig for å gi. Det kommer ikke en fyr fra Redhat samme eller neste arbeidsdag når et problem oppstår i en bedrift.

Lenke til kommentar
Å finne opp egne standarer er nødvendigvis ikke slemt i seg selv men med det faktum at nesten alle MS brukerne bruker IE som tilfeldigvis er implementert i Windows så gjør de det vanskelig for alle de andre som vil lage nettlesere.

5923561[/snapback]

Feil. Vista skal ikke trenge IE. Og det var i stor grad feil av MS å gjøre brukerne avhengig av IE i tidligere versjoner. Men noe aspektet var faktisk å gjøre det enklere for brukeren, samtidig som man lagde et sikkert system rundt det å opppdatere maskinen.

 

herregud dell.  de endrer åpne standarder litt så de blir ukompatibel med alle andre produkter enn sine egne.  ie feks.

 

gjør du deg til eller visste du virkelig ikke hva han mente?

5923563[/snapback]

Hvilke standarder tenker du på? Dere snakker så mye om at "ms gjør så lite, men får så mye". Helt utrolig at dere tror at det er slik det fungerer.

 

Edit: MS er en rævsittende bedrift med over 50.000 ansatte. :hmm:

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
postet en link her tidligere som viste at ms brukte mer på å slenge dritt om open source en veledighet. så nobelt :whistle:

5923547[/snapback]

Det de sier er at MS ikke bare tilbyr programvare, men også support. Noe som open-source har vanskelig for å gi. Det kommer ikke en fyr fra Redhat samme eller neste arbeidsdag når et problem oppstår i en bedrift.

5923564[/snapback]

er jo nettop på support at linux selskaper tjener penger, ikke lisensen. du har jo virkelig ikke peil på hva du snakker om. og har du prøvd å kontakte ms support? det har jeg, og endte omsider opp hos en talentløs svenske som sa at han rett og slett ikke kunne hjelpe.

Lenke til kommentar
postet en link her tidligere som viste at ms brukte mer på å slenge dritt om open source en veledighet. så nobelt :whistle:

5923547[/snapback]

 

Hva så? Det er microsoft sitt valg; ikke ditt.

hva så? jeg svarer jo bare dere. så hvorfor prøve å fremstille ms som julenissen til å brgynn4r med

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...