perpyro Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 De får vel æren for det fordi de hindret effektivt alle andre å gi det til folket Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eh, forklar? 5923336[/snapback] Jeg nevner: Én mus, én knapp. Jeg glemmer fort. Når fikk Mac to knapper? Microsoft har kanskje kjøpt opp ting og/eller tilegnet ting, men det har da også alle andre programvareprodusenter. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 (endret) De får vel æren for det fordi de hindret effektivt alle andre å gi det til folket 5923339[/snapback] Har de hindret ANDRE produsenter å kunne gjøre hva de vil? MS er jo den rene mafiaen! Endret 15. april 2006 av Dell_9200 Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 du nekter visst å ta hintet. spørsmålet er hvor hadde vi vært idag hvis MS hadde fulgt konkurranselovverket. og det er et prinsippspørsmål. når det er sagt tror jeg endelig du skal få hard motstand her inne på at ms har det beste operativsystemet og. men alle er vant til windows, og det har mye å gjøre med at de har brukt ulovlige metoder for å få det standardisert uten den konkurransen det absolutt hadde hatt godt av. 5923317[/snapback] Kan du gi meg en 5 år gammel kandidat som er bedre enn XP? Hvis ikke har du dessverre null holdepunkter. Mac har skutt seg selv i foten ved å "gjøre alt selv". Beklager, men det er fakta. 5923328[/snapback] 1. hyyyyl nå begynner du med mac igjen. GLEM mac, før jeg blir alldeles riv ruskende gal av argumentene dine. hvis det hadde vært fri konkurranse hadde man hatt MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE flere aktører enn ms og mac. så vær så snill, ikke nevn apple og mac mer i denne diskusjonen. 2. hva skal de 5 årene indikere, og hvorfor har jeg ingen holdepunkter dersom jeg ikke finner et alternativ som har overvunnet MS sin ulovlige virksomhet de siste fem årene. vennligst utdyp. 3. GLEM apple, det eksisterer visst bare to aktører i din virkelighet. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 De får vel æren for det fordi de hindret effektivt alle andre å gi det til folket 5923339[/snapback] Har de hindret ANDRE produsenter å kunne gjøre hva de vil? MS er jo den rene mafiaen! 5923349[/snapback] glad det endelig begynner å gå opp for deg. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Microsoft har levert det beste operativsystemet noen sinne, nemlig Windows XP. Men for all del, kast deg på anti-microsoft-popularitetsbølgen. Selvsagt er det mye bedre å ha et OS hvor man må skrive 50 linjer med tunge kommandoer for å få installert et program eller maskinvare. 5923332[/snapback] for å følge tråden i eksemepelet ditt, så hadde jo ESSO levert de beste prisene på markedet og, bare det at de effektivt stoppet alle konkurrentene fra å levere produktet sitt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eternal: Hvem er det som ikke har sluppet til på grunn av Microsoft? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eh, forklar? 5923336[/snapback] Jeg nevner: Én mus, én knapp. Jeg glemmer fort. Når fikk Mac to knapper? Microsoft har kanskje kjøpt opp ting og/eller tilegnet ting, men det har da også alle andre programvareprodusenter. 5923347[/snapback] kan du dokumentere at MS fant opp to museknapper, eller er du enda i din lille apple og ms verden der de er de eneste to dataselskapene på jord og all utvikling kan tilskrives enten den ene eller den andre? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Eller var det Microsoft som fant opp mus, grafiske brukergrensensitt, internett, WWW osv? 5922862[/snapback] Microsoft fant det ikke opp, men de skal jammen meg ha æren for å ha gitt det til folket. 5923312[/snapback] eh, forklar? 5923336[/snapback] Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men folk flest fikk først tilgang til mus, grafisk brukergrensesnitt, internett og www gjennom windows fra nettopp Microsoft. At noen _få_ fikk dette gjennom mac o.l. er forøvrig ikke relevant til diskusjonen. De får vel æren for det fordi de hindret effektivt alle andre å gi det til folket 5923339[/snapback] Kan du gi noen konkrete eksempler på hvordan Microsoft har hindret mus, grafiske brukergrensesnitt og internett til folket fra andre? Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eternal: Hvem er det som ikke har sluppet til på grunn av Microsoft? 5923368[/snapback] nå foreslår jeg at du leser tråden på nytt, for du viser en så åpenbar mangel på bakgrunnsstoff at jeg rett og slett tror du har kastet deg inn i diskusjonen uten å ha lest et kvekk av det vi har diskutert. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 1. hyyyyl nå begynner du med mac igjen. GLEM mac, før jeg blir alldeles riv ruskende gal av argumentene dine. hvis det hadde vært fri konkurranse hadde man hatt MANGE, MANGE, MANGE, MANGE, MANGE flere aktører enn ms og mac. så vær så snill, ikke nevn apple og mac mer i denne diskusjonen. 2. hva skal de 5 årene indikere, og hvorfor har jeg ingen holdepunkter dersom jeg ikke finner et alternativ som har overvunnet MS sin ulovlige virksomhet de siste fem årene. vennligst utdyp. 3. GLEM apple, det eksisterer visst bare to aktører i din virkelighet. 5923361[/snapback] Jeg begynte ikke med Mac igjen. Men jeg sier at det er en grunn til at Windows er stor. Mafia-virksomheten som dere beskriver er ikke holdbar. Ifølge dere har MS ikke gjort noe for å utvikle sitt eget operativsystem, men kjøper heller programmer, standarder og er de eneste som stjeler fra andre programvareprodusenter. Glem Apple. Det er greit. Jeg sier dette. Windows gjør det Mac har gjort i årevis, men de får en fik på fingeren for i hele tatt å foreslå noe som gjør at Windows kan konkurrere med Apple sin iLife pakke. Apple er nest størst på DATAMASKIN-markedet, derfor er det naturlig at jeg tar de med til sammenligning. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eternal: Hvem er det som ikke har sluppet til på grunn av Microsoft? 5923368[/snapback] nå foreslår jeg at du leser tråden på nytt, for du viser en så åpenbar mangel på bakgrunnsstoff at jeg rett og slett tror du har kastet deg inn i diskusjonen uten å ha lest et kvekk av det vi har diskutert. 5923381[/snapback] Var det et spørsmål du ikke er kompetent til å svare på? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eh, forklar? 5923336[/snapback] Jeg nevner: Én mus, én knapp. Jeg glemmer fort. Når fikk Mac to knapper? Microsoft har kanskje kjøpt opp ting og/eller tilegnet ting, men det har da også alle andre programvareprodusenter. 5923347[/snapback] kan du dokumentere at MS fant opp to museknapper, eller er du enda i din lille apple og ms verden der de er de eneste to dataselskapene på jord og all utvikling kan tilskrives enten den ene eller den andre? 5923373[/snapback] Har jeg sagt at MS har funnet opp to museknapper, eller er du i din egen "vri på hva alta sier og hva som skjer"-verden? Men de var de FØRSTE som hadde dette i konfigurasjonen av operativsystemet. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 eternal: Hvem er det som ikke har sluppet til på grunn av Microsoft? 5923368[/snapback] nå foreslår jeg at du leser tråden på nytt, for du viser en så åpenbar mangel på bakgrunnsstoff at jeg rett og slett tror du har kastet deg inn i diskusjonen uten å ha lest et kvekk av det vi har diskutert. 5923381[/snapback] Kan du svare fyren? Jeg og lurer på det. Du slenger ut noe, men dokumenterer det ikke med fakta. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Hva Microsoft og Apple anngår så var det Apple som kom først med brukergrensesnitt, mus og tastatur som MS kopierte i sitt Windows. Maskiner med Windows ble pøset ut på markedet fra asia og slik overtok MS markedet kjapt og effektivt. Musteknologien var det faktisk Xerox som fant opp. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Å? Microsoft utviklet OS/2 som jeg trodde var det første med slik grensesnitt vi kjenner i dag. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Nei! OS2 eksisterte paralelt med Windows på nittitalelt, vet ikke når OS2 ble lansert. Windows derimot var det første OSet fra MS med bakgrunnsbilde, ikoner som åpnet vinduer og programmer, helt likt Opple OSet. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Hva Microsoft og Apple anngår så var det Apple som kom først med brukergrensesnitt, mus og tastatur som MS kopierte i sitt Windows.Maskiner med Windows ble pøset ut på markedet fra asia og slik overtok MS markedet kjapt og effektivt. Musteknologien var det faktisk Xerox som fant opp. 5923410[/snapback] Hva så? Det er irrelevant hvem som fant det opp. Det er fremdeles Microsoft som ga teknologien til folk flest. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 Ikke dersom de som gir/selger det til foket har anskaffet seg det på uredelig vis. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 15. april 2006 Rapporter Del Skrevet 15. april 2006 oioioioi dette var ikke lett gitt. esso hadde også vært de som hadde levert bensinen til folk flest i eksempelet over. ære være de for det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg