Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

EU kan forby salget av neste Windows MODERATORWARN

Anbefalte innlegg

Det hadde vel også vert lettere for folk å bytte OS hvis de som var å få tak i var enkle og bruke, akkurat som windows.

f.eks linux

1. Skal du installere noe må du gjøre masse, ikke bare å dobbeltklikke på fila...

2. Mange programmer og spill er laget for windows, og skal jeg bruke det må jeg kjøre det gjennom f.eks Wine, som jeg ikke får til...(Sikkert bare meg det :p )

Hadde dette vert forbedret, ivertfall punkt 1. så tror jeg mange flere hadde valgt Linux..

For at folk skal gå over fra windows til linux så må linux bli enklere å bruke...

Jeg sier ikke noe om Mac, siden jeg vet ca 0 om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tu30r6, forskjellige Linux-distribusjoner gjør forskjellige ting. Det er mange som er "pek og klikk", og veldig enkle sånn sett.

Når det gjelder punkt 2 så er det jo nettopp en del av problemet her: Microsoft har ødelagt markedet så de som velger noe annet enn Windows må slite med slike problemer.

Nei. MS passer nesten alle biler, men ikke Mac sin. De har sin egen standard. Derfor må  man bruke Mac-dekk på Mac-biler. Windows kjører på nesten alle maskiner, det er kanskje derfor de er størst.

Poenget er altså at hvis man kjøper en Mac, som bruker spesielle dekk som bare passer på Mac, så må man i tillegg kjøpe Microsoft-dekk fordi enkelte veier ikke kan kjøres på hvis du ikke har slike.

Så selv om man velger noe annet, så må man uansett betale Microsoft.

Den sterkeste overlever. Som oftest på grunn av et bedre produt.

I Microsofts tilfelle er det ikke bra produkter som har ført dem dit de er i dag. Les innlegget jeg har vist til mange ganger nå, om Microsofts oppførsel gjennom årene.

Derfor tar man den som gjør det grovest først. Du kan heller se det slik. Kongen nasker et godteri, en gutt nasker et godteri. Kongen tas fordi han er mest kjent.

Nei, fordi han gjør den groveste kriminaliteten som går ut over flest.

Du glemmer drivere + det faktum at det fins så mange forskjellige linux-distribusjoner at man ikke vet hva man skal velge + support finnes bortimot ikke m.m.

Support på Linux finnes det masse av. Et visst firma som kaller seg "IBM", f.eks.

Når det gjelder drivere så kommer ikke det an på distribusjoner, men på selve kjernen, som jo er den som er felles i de ulike distribusjonene.

Lenke til kommentar

Min mening er at siden M$ ble stor på ulovelige måter så har de bare godt av regulering. Kriminelle handlinger skal bli slått ned på, uansett hvem det er.

5919611[/snapback]

Nå kan vi vel takke Microsoft for store deler av den enorme utviklingen vi har hatt innen IT de 20 siste årene. Hvis du kaller det en kriminell handling, så synes jeg synd om deg. Ikke bit matmor i hånden...

Lenke til kommentar
Nå kan vi vel takke Microsoft for store deler av den enorme utviklingen vi har hatt innen IT de 20 siste årene.

Eller vi kan ikke takke dem fordi de har holdt tilbake utviklingen!

Microsoft innoverer tross alt ikke. Bare se på hvordan de hermer etter Apple. Windows Vista er jo nærmest "Windows OS X"...

Lenke til kommentar
Nå kan vi vel takke Microsoft for store deler av den enorme utviklingen vi har hatt innen IT de 20 siste årene.

Eller vi kan ikke takke dem fordi de har holdt tilbake utviklingen!

Microsoft innoverer tross alt ikke. Bare se på hvordan de hermer etter Apple. Windows Vista er jo nærmest "Windows OS X"...

5920837[/snapback]

Hvis du har prøvd Vista, så kan jeg ta deg seriøst.

Lenke til kommentar

Nå kan vi vel takke Microsoft for store deler av den enorme utviklingen vi har hatt innen IT de 20 siste årene. Hvis du kaller det en kriminell handling, så synes jeg synd om deg. Ikke bit matmor i hånden...

5920726[/snapback]

Det synes jeg er rimelig historieløst å hevde. På maskiner som Amiga og Atari ST hadde man multitasking allerede i 1985.

Lenke til kommentar

5920726[/snapback]

Det er veldig mange MS-fanboys som til stadighet kommer med slike utsagn, men sjelden eller aldri blir det gitt eksempler på Microsofts bidrag til utviklingen.

Eller var det Microsoft som fant opp mus, grafiske brukergrensensitt, internett, WWW osv?

Historien viser stadig vekk grove eksempler på det stikk motsatte - at Microsoft er sent ute i utviklingen, men når de til slutt oppdager noe "nytt" og spennende, kaster de seg over med full kraft, kjøper opp selskaper, modifiserer standarder og gjør alle slags skitne triks for å eliminere ethvert tilløp til konkurranse. Et godt eksempel på dette er utviklingen de grafiske nettleserne som etthvert har blitt et av de mest brukte programmene. Det startet med NCSA Mosaic, deretter Netscape. Men da Microsoft til slutt oppdaget at internett var litt interessant likevel, gjorde de alt de kunne (inkludert forsøpling av HTML-standarden) for å presse alle til å bruke Internet Explorer.

Lenke til kommentar

Jeg vil kalle det foretningssans. Dessverre så er det ikke alle som tåler å se at Microsoft gjør det godt.

Er du like forbanna på andre selskaper? Esso for eksempel, blir du forbanna når de setter ned bensinprisene for å vinne kunder?

Du bør lese et par bøker om det å drive foretning og gjøre god markedsføring.

Lenke til kommentar

Helt seriøst, neitakk? Aner du hvor latterlig du høres ut?

Du kan ikke sammenligne at esso setter ned prisene med at microsoft på ulovlig vis utraderer konkurranse slik at prisene blir latterlig høye for et produkt som er dårligere enn det vi kunne endt opp med om de hadde spilt etter reglene?

Hvis ESSO hadde drevet kartellvirksomhet og sabotert transportapparatet til konkurrentene kan du være sikker på at folk hadde blitt forbanna.

God forretningssans du, jaaaa.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
Helt seriøst, neitakk?  Aner du hvor latterlig du høres ut?

Du kan ikke sammenligne at esso setter ned prisene med at microsoft på ulovlig vis utraderer konkurranse slik at prisene blir latterlig høye for et produkt som er dårligere enn det vi kunne endt opp med om de hadde spilt etter reglene?

Hvis ESSO hadde drevet kartellvirksomhet og sabotert transportapparatet til konkurrentene kan du være sikker på at folk hadde blitt forbanna.

5923273[/snapback]

Kan du nevne en som tilbyr et bedre produkt enn MS? OSX sammenligner man med et 5 år gammelt operativsystem.

Lenke til kommentar
Eller var det Microsoft som fant opp mus, grafiske brukergrensensitt, internett, WWW osv?

5922862[/snapback]

Det er da vitterlig forskere som finner opp ting, så er det opp til et hvert firma å investere i det de tror blir økonomisk riktig. Musen ble ikke oppfunnet av Mac, brukergrensesnittet ble heller ikke utviklet av Mac. Jeg skal gi deg et ord: Xerox. En bedrift kjent for å finne opp ting.

Lenke til kommentar
Helt seriøst, neitakk?  Aner du hvor latterlig du høres ut?

5923273[/snapback]

Kan du nevne en som tilbyr et bedre produkt enn MS? OSX sammenligner man med et 5 år gammelt operativsystem.

5923285[/snapback]

det du vil frem til er at MS sine skitne triks har fungert siden vi alle kjører windows? gratulerer da er vi kommet så langt. jeg kan forresten nevne tusen programmer som er bedre enn de markedsdominerende integrerte programmene som er integrert i windows. blant annet de du har i signaturen din med rød skrift.

du nekter visst å ta hintet. spørsmålet er hvor hadde vi vært idag hvis MS hadde fulgt konkurranselovverket. og det er et prinsippspørsmål. når det er sagt tror jeg endelig du skal få hard motstand her inne på at ms har det beste operativsystemet og. men alle er vant til windows, og det har mye å gjøre med at de har brukt ulovlige metoder for å få det standardisert uten den konkurransen det absolutt hadde hatt godt av.

Endret av eternal
Lenke til kommentar
du nekter visst å ta hintet.  spørsmålet er hvor hadde vi vært idag hvis MS hadde fulgt konkurranselovverket.  og det er et prinsippspørsmål.  når det er sagt tror jeg endelig du skal få hard motstand her inne på at ms har det beste operativsystemet og.  men alle er vant til windows, og det har mye å gjøre med at de har brukt ulovlige metoder for å få det standardisert uten den konkurransen det absolutt hadde hatt godt av.

5923317[/snapback]

Kan du gi meg en 5 år gammel kandidat som er bedre enn XP? Hvis ikke har du dessverre null holdepunkter. Mac har skutt seg selv i foten ved å "gjøre alt selv". Beklager, men det er fakta.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...