garbageguy Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 (endret) Jeg har en PC som rett som det er skrur seg av. Den gir gjerne først et lite klikk fra harddisken før strømmen blir brutt. Etter det er det svært vanskelig å få start på maskinen igjen. Må slå av og på maskinen mange ganger før den starter. Hjelper noen ganger å slette Cmos. Noen ganger står det på oppstartsskjermen at Cmos har "wrong checksum". Hva betyr det? PCen kan faktisk også skru seg på av seg selv når den er i dvalemodus noe jeg ikke tror den burde klare. For da skal vel all strøm være brutt til maskinen. Selvfølgelig er det litt spenning igjen i kondensatorene,men de burde jo være så stabile at de ikke sender av gårde strøm ukontrollert til PSU-en. Kjølingen til alle komponentene er veldig bra i et digert Cooler Master Stacker kabinett. Bruker Motherboard Monitor som jeg holder øye med ganske ofte og det viser at prosessorens temperatur ligger mellom 29 og 40 grader celsius og inne i kabinettet er det ca 35 grader. Så noen ustabilitet pga temperatur tror jeg det ikke er. Jeg har et vannkjølt (CPU,GPU,chipsett) AMD-oppsett med: Athlon 64 3200+ HK: MSI K8 Neo2. Grafikkort: Asus Geforce 6800 GT Minne: 1024 MB OCZ Pc3200 Platinum ed harddisk: Samsung Spinpoint P120S 250GB PSU: Mist 500W (900-kroners-dyr-PSU) Lydkort: Creative Audigy 2 Zs TV-kort: Hauppage Win-TV-PVR-150-MCE OS: Win XP Media Center Edition HJELP Endret 29. mars 2006 av garbageguy Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Jeg vil anta at siden du får wrong checksum, at hovedkortet ditt ikke er som det skal være. Det kan også være feil på minnebrikke(ene). Lenke til kommentar
7r Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Selvfølgelig er det litt spenning igjen i kondensatorene,men de burde jo være så stabile at de ikke sender av gårde strøm ukontrollert til PSU-en. PSU'en; er ikke det strømforskyninga, da. Det er da umulig at kondensatorene får sendt strøm til den! Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Hei! Gå inn i BIOS, velg standardinnstillinger. Eventuellt prøv ny BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
auchaunn Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Ta ut den lille batteriet i HK og vent i 3 min eller mindre... da vil bios'n bli slette / reboot, se hvordan det går først, hvis det går bra så kan du sett in det gamle configene dine! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå