Gå til innhold

Koselig selger på QXL?


Anbefalte innlegg

På QXL er det en selger som faktisk solgte noe nytt og billig jeg var intressert i, øh, trodde jeg da....

Det har seg slik at jeg var ute etter noe billig og morsomt som jeg skulle gi til en del venner, og så at en kar solgte nye lommelerker, tenkte jeg skulle kjøpe alle for å spare porto. Men så ser jeg at han har skrevet at man må betale 46,- i eksp. gebyr for alle produktene uansett om auksjonene slutter på samme dag eller ikke......

Jeg stusset over hvorfor han laget en auksjon pr. lommelerke når han hadde så mange, begynner å forstå hvorfor etter at jeg leste dette.

Om jeg hadde kjøpt 10 stk. for 30,- stk. så ville jeg betalt 300,- for dem alle, men så endt opp med eksp. gebyr på den nette sum av 460,-... Undres hva portoen hadde blitt...

 

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24490702

 

Siden denne selgeren har auksjoner på Headset m/mic, Mus, CD-R plater, DVD-R plater, LCD skjermer osv. så er det absolutt på sin plass å bemerke dette på HW.no.

Saken er akkurat den samme, kjøper du 10stk. DVD-R i 10pak. så får du 460kr. i gebyrer uansett om auksjonene avsluttes på samme dag og allt kommer i samme pakke, håpløst for å si det pent.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QXL driter loddrett i sine egne regler;

 

Ekspedisjon og gebyrer på QXL

 

* Ekspedisjonsgebyrer skal ikke gå til å dekke QXL sine provisjoner eller listepriser.

 

* Porto skal normalt være i følge posten sine satser og være rimelige i forhold til gjenstanden som selges. Merk at norgespakker er forsikret av posten.

 

 

* Ekspedisjonsgebyr kan legges til produktets pris, men det kreves at selger opplyser om dette i auksjonsteksten med hva summen er og at ekspedisjonsgebyret følger avtaleloven paragraf 36. Ekspedisjonsgebyret er ment for å dekke selgers kostnad med å pakke, administrere det solgte produktet og skal være rimelig i forhold til produktets pris. Hvis selger ikke følger god forretningsskikk for dette kan auksjonene og medlemskonto bli stengt. Hvis du som kjøper er usikker på ekspedisjonsgebyret i en auksjon anbefaler vi å stille selger et spørsmål før du gir bud. Punkt 3 gjelder også urimelig avbestillingsgebyr.

 

Kilde: qxl.no

 

Den auksjonen du viser til her er ikke den værste jeg har sett, og det finnes 100-vis av dem på qxl.no. QXL gjør ikke en dritt med det selv om de selv opplyser om at det ikke er lovlig.

 

Jeg skreiv en mail til QXL om dette problemet (gebyr på gebyr, porto som er 3 ganger så mye som Posten Norge sine satser osv.) for litt siden, jeg fikk aldri svar. De er så useriøse og pengegriske at det skulle ikke vært lov.

Lenke til kommentar

Nå er det ente gang folk klager på QXL på dette forumet :hmm:

Dette er en virkelig gjenganger.

 

Begynner ingen å bli lei av å høre om QXL ditt og datt her ?

Dessuten mener jeg problemer med lommelerker ikke hører under hardware :nei:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Nå er det ente gang folk klager på QXL på dette forumet :hmm:

Dette er en virkelig gjenganger.

 

Begynner ingen å bli lei av å høre om QXL ditt og datt her ?

Dessuten mener jeg problemer med lommelerker ikke hører under hardware :nei:

5830343[/snapback]

 

 

Siden denne selgeren har auksjoner på Headset m/mic, Mus, CD-R plater, DVD-R plater, LCD skjermer osv. så er det absolutt på sin plass å bemerke dette på HW.no.

Saken er akkurat den samme, kjøper du 10stk. DVD-R i 10pak. så får du 460kr. i gebyrer uansett om auksjonene avsluttes på samme dag og allt kommer i samme pakke, håpløst for å si det pent.

Slik ser regnestykket ut: 10stk. DVD-R 10pak. 300,-

10stk. gebyrer 460,-

Porto 112,-

Sum 872,-

Om en skulle få 10stk. DVD-R i 10pak. for 30kr. stykket (litt dyrt kanskje) så ender man opp med en sluttsum på 872kr. LOL

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24490639&nocount=1

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=24490678

 

Om du så ikke liker at dette blir tatt opp på hw.no, så annbefaler jeg deg å ikke lese webshop- og butikkdiskusjoner der QXL er i tittelen, og absolutt ikke svare på en slik usakelig måte.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
QXL driter loddrett i sine egne regler;

 

Ekspedisjon og gebyrer på QXL

 

* Ekspedisjonsgebyrer skal ikke gå til å dekke QXL sine provisjoner eller listepriser.

 

* Porto skal normalt være i følge posten sine satser og være rimelige i forhold til gjenstanden som selges. Merk at norgespakker er forsikret av posten.

 

 

* Ekspedisjonsgebyr kan legges til produktets pris, men det kreves at selger opplyser om dette i auksjonsteksten med hva summen er og at ekspedisjonsgebyret følger avtaleloven paragraf 36. Ekspedisjonsgebyret er ment for å dekke selgers kostnad med å pakke, administrere det solgte produktet og skal være rimelig i forhold til produktets pris. Hvis selger ikke følger god forretningsskikk for dette kan auksjonene og medlemskonto bli stengt. Hvis du som kjøper er usikker på ekspedisjonsgebyret i en auksjon anbefaler vi å stille selger et spørsmål før du gir bud. Punkt 3 gjelder også urimelig avbestillingsgebyr.

 

Kilde: qxl.no

 

Den auksjonen du viser til her er ikke den værste jeg har sett, og det finnes 100-vis av dem på qxl.no. QXL gjør ikke en dritt med det selv om de selv opplyser om at det ikke er lovlig.

 

Jeg skreiv en mail til QXL om dette problemet (gebyr på gebyr, porto som er 3 ganger så mye som Posten Norge sine satser osv.) for litt siden, jeg fikk aldri svar. De er så useriøse og pengegriske at det skulle ikke vært lov.

5830171[/snapback]

 

Opplevd det samme, rapportert en selger med gebyrer som ikke ligner noenting, men ingenting blir gjort. QXL ser ut til å skyte seg selv i foten med en kanon for tiden.

Lenke til kommentar

kort og godt, så lenge QXL soper inn penger på at folk legger ut annonser så gir de blanke, jeg gjentar, blanke faen i at noen stakkarer blir svindlet for noen kroner. før pleide de å motta klagemail etter klagemail, dog ble brukerne som klagde utestengt.

Lenke til kommentar
kort og godt, så lenge QXL soper inn penger på at folk legger ut annonser så gir de blanke, jeg gjentar, blanke faen i at noen stakkarer blir svindlet for noen kroner. før pleide de å motta klagemail etter klagemail, dog ble brukerne som klagde utestengt.

5831269[/snapback]

 

Tja, de har ikke lært av endel andre nettbutikker som legger inn kommentarer og svarer på spørsmål på hw.no's forum.

Jo mere de ignorerer oss, jo større er sjansen for at missnøyen med endel av deres selgere blir endel av deres egen CW. Og da er det kort vei fra himmel til helvete.....

Lenke til kommentar
Enig i dette. Noen myndighetsinstanser må gå inn og stoppe QXL snart, for her er det helt klart at forbrukerrettigheter blir totalt neglisjert. Jeg har selv solgt en god del på QXL, men etter å ha opplevd "kundeservicen" deres i praksis har jeg gått over til å benytte meg av andre aktører, f.eks. det glimrende (og gratis) bruktmarkedet her på hw.no. Etter opplastingsgebyrer, urettmessige purregebyrer og diverse svindelhistorier er jeg ferdig med dette useriøse og råkapitalistiske webstedet.

5830240[/snapback]

 

Hadde de bare tatt ett seriøst oppgjør med de useriøse selgerne, og fått en mere åpen profil, kunne de raskt fått et bedre ansikt utad. Men, det "velger" de altså ikke å gjøre, kunne vært artig å høre QXL's grunner for dette valget...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...