nomore Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Hei! Fikk meg Logitech Z-5500 i dag. Fantastiske høytalere. Men uansett, har nå fått montert alle satelittene på veggen bortsett fra centerhøytaleren. Hvordan skal denne festes? Når eg gjør slik det står i manualen(og i faq'en) er hele festet i ferd med å brekke da de eneste skruene som holder den fast er helt neders, og hele vekta vipper den fremover. Dersom eg slipper ser eg at selve festet vil knekke. Eg kan for så vidt demontere skruen i hengslen, og snu den. Men dette står ikke i manualen. Det som derimot står i manualen er at ingen av skruene på festene må demonteres, da man ikke får dem på igjen. Noe eg forstår med de andre, men centeren stusser eg litt med da uansett. Noen tips anyone? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 sett den på TVen/skjermen du Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2006 Om ikke lenge må eg plassere den oppå lerrete da? Lenke til kommentar
T_Trosten Skrevet 29. mars 2006 Del Skrevet 29. mars 2006 Hø? Står nå stikk motsatt i manualen: "Hvis du vil montere høytaleren på veggen, må du først fjerne skruen på sokkelhalsen. Vri dertter sokkelen 180 grader og fest skruen igjen. Fest Høytalerne til veggen med kraftige veggfester som skrus gjennom hullene i sokkelen." jeg dreit meg ut med dette og den står nå sånn som du har den, den støttes nå opp av skjermen. Så jeg har ikke prøvd dette selv. PS. Hvis du vil lese det selv i manualen så står det på side 122, under 2. Midtre høyttaler. Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 lettere sagt enn gjort finner ingen måte å skru løs skruen på sokkelhalsen Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 På sokkel halsen er det en skrue(som vist i manualen).. skruen kan med det første se ut som en plast plugg osv( skrue hullet var på mitt z-5500 dekket med plast.. så måtte grave frem dette med skrutrekkeren).. derretter tar skrur du ut og setter den på "andre veien" Har her skrudd fast senteren i veggen over skjermen! funker kjempe fett! Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 På sokkel halsen er det en skrue(som vist i manualen).. skruen kan med det første se ut som en plast plugg osv( skrue hullet var på mitt z-5500 dekket med plast.. så måtte grave frem dette med skrutrekkeren).. derretter tar skrur du ut og setter den på "andre veien" Har her skrudd fast senteren i veggen over skjermen! funker kjempe fett! 5841411[/snapback] ps. hvis du skal ha lerret så kan du vel sette den" bak" lerrete.. så noen gjorde dette en gang.. Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 (endret) ps. hvis du skal ha lerret så kan du vel sette den" bak" lerrete.. så noen gjorde dette en gang.. 5841425[/snapback] Må regne med at lyden fra senteren blir dempet en del da, med mindre han bare bruker et tynt laken eller noe som lerret. To løsninger, dyr og billig: - Tror det finnes lerret spesielt beregnet på å ha lydkilder bak, de er perforert eller noe for å slippe gjennom mer lyd. Antar det er dyrt. - Sett senteren under lerretet. Har et salongbord under lerretet selv, funker fint å ha senteren der. Endret 1. april 2006 av thomanil Lenke til kommentar
nomore Skrevet 1. april 2006 Forfatter Del Skrevet 1. april 2006 Eg løste problemet ved å snu foten. Selv om det står i min manual at eg ikke skal sku i foten, gjorde eg det på centeren, som har en litt annen fot en de andre høytalerene. Den henger nå fint på veggen sammen med de andre Takk for alle innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå